Odstartováno!

Tak jak jsme slíbili, tak jsme i doručili. Od 1.10. běží hlavní mezinárodní verze Filmtora. Když se podíváte na www.filmtoro.com a srovnáte to s již před dvěma měsíci vypuštěnou českou verzi na www.filmtoro.cz, určitě najdete více než deset rozdílů. To byl ale cíl, od začátku pro nás česká verze měla fungovat jako test. Plnohodnotnou verzi jsme poslední dva měsíci ladili podle různých vstupů, tak aby byla opravdu vychytaná.


Czech this out

Nejdříve k české verzi. Původně byla určena pro pár známých jako test, ale jakmile jsem napsal první příspěvek na blogu a po spuštění vypustil mezi pár novinářů i tuto infografiku, spustila se nečekané, ale o to příjemná mediální bouře. Takže máme moc pěkné články na Lupě, Digizone, v papírových Hospodářských novinách nebo Marketing Sales Media, webu Forbesu nebo týdeníku Dotyk. Deformován předchozí prací v agentuře, kdy jakákoliv zmínka o produktu v novinách byla neskutečná dřina s malým výsledkem, je toto super výsledek. Korunovali ho i dvě pro mě naprosto neuvěřitelné nominace do Křišĺálové lupy (v kategorii Katalogy a Obsahová inspirace). Na beta verzi dobrý.

Co bylo očekávané a cílené, abych díky české verzi mohl nahlédnout více pod pokličku samotných videopůjčoven. S naprostou většinou z nich jsem mohl navázat během prvních pár dnů až týdnů po spuštění nějakou formu kontaktu, aĺ už písemnou nebo osobní. První poznatek - jsou mezi nimi (myslím tím ve vnímání svého vlastního produktu a jeho rozvoje) obrovské, ale obrovské rozdíly. Jsem moc zvědavý na jejich další rozvoj, většina z nich to má velmi pěkně rozmyšlené do budoucna a velmi solidní zázemní.

Aĺ už rozhovory s novináři a nebo s provozovateli těch videopůjčoven mě přivedly na myšlenku více do české verze investovat. Nyní už hlavně z hlediska podpory a dalších funkcí. Původně jsem jí měl čistě jako pokusnou laboratoř na to, jak spojovat data z různých webů do jednoho, ale teď vidím, že to má šanci jako produkt sám o sobě. A moje bláhová představa, že by třeba jednoho dne nemuselo být Filmtoro jen rozcestník na půjčovny, ale vlastně jakýsi hub, kde by za placené členství u nás, byl poskytován vstup k nim, už nevypadá po rozhovorech s některými jako úplně bláhová představa.

Co tedy vylepšit? Především styl doporučování filmů - umíme sice vyhledávat, ale většina lidí chce přijit a vybrat si z nabízených. Proto jsme spolu s anglickou verzí začali pracovat na vlastní verzi tématických seznamů, ty jsou automaticky rozšiřené i v ČR. A to je teprve začátek, kromě tématů jsou v plánu i cilové skupiny (muži/ženy/děti/senioři) nebo příležitosti (na rande/na povzbuzení/). Amazon, Netflix a další jdou cestou viděl jsem tento film, co by se mi mohlo ještě líbit a sledují uživatelské chování a podle toho upravují algoritmus. Nechceme dělat úplně to samé, ale uživatelské chování sledujeme velmi. Třeba to, že lidé hledají film podle toho, jaké jsou znamení. Zvláštní? Možná. Dnes pokryté? Ne! Náš zákazník, náš pán :)


Do you speak english?

Tím se dostávám oslím můstkem k mezinárodní verzi. Během posledních dvou měsíců jsme vydatně uživatelsky testovali všechny možné varianty designů, různé prototypy a nakonec i živou verzi, do uzavřené skupiny testerů patřila zhruba stovka lidí, tvrdé jádro potom tvořila zhruba dvacítka lidí. Všem moc děkujeme za jejich vstupy, byly opravdu velmi přínosné a hodně nám pomohli vyladit detaily. Ty nejzajímavější věci byly:

Tohle všechno se řešilo poslední týdny a výsledek vidíte na www.filmtoro.com. Po spuštění jsme dostali ještě další zajímavé podněty, kdy lidé na první pohled neviděli nebo nepostřehli nějakou funkci, takže jsme spoustu obsahu ze žebříčků a spoustu uživatelských funkcí ještě vytáhli na zeď novinek, aby ji opravdu měl každý na očích.

This is just a beginning

Z hlediska vývoje se samozřejmě bude dál pokračovat, ladit a vyvíjet, ale sami jsme si řekli, že zásadní novinky počkají a prvních pár týdnů bude o tom vyzkoušet si stávající produkt na větší skupině lidí. Teď tedy nadchází okamžik pravdy, a poprvé se vydáme do oblasti, kde zatím je spousta pro nás neznámých situací. Jak od nás začít propagovat web pro USA? Jak ho dostat mezi lidi? Dokážeme ho dostat mezi americké novináře? Jsou ty weby, které jsme si vytipovali jako partnery pro spolupráci/propagaci ty pravé a budou fungovat? Marketingový plán vypadá sympaticky, je na čem stavět, máme jasné sdělení i způsob jak se pozicovat, teď jde o to, plán realizovat. Nebo ještě lépe - ukázat, že to byl dobrý plán.

Minimálně v jedné verzi už nám systém propagace odhalil, že musíme víc šlápnout do oblastí, které jsme si původně nechávali na později a naopak se nezabývat některými dalšími srdcovkami. Ukazuje se také, že bez mobilní aplikace to prostě nepůjde a je jedno jak moc stoprocentně responzivní design máte. To ocení Google, ale ne uživatelé.

Bude to každopádně zábava, ale moc se na to těšíme. Už jenom to, že se nám tým rozšířil o další dva lidi, kteří už nyní pilně pracují s tím, aby obsah byl opravdu čerstvý a kvalitní. A s dobrým týmem se každý produkt vyrábí hned výrazně lépe.

P.S. Na startu prvního příspěvku blogu jsem psal, že toto možná bude naposledy, kdy píše v češtině. Nakonec jsem si řekl, že psát české postřehy z mezinárodního projektu bude možná zajímavější, a proto tu čekejte v dalších týdnech opět nové příspěvky.



2015   Blog   Tomáš Vyskočil

Líbil se ti tento článek? Nasdílej ho s přáteli



Komentáře k článku



Další články na podobné téma


Jsi filmový fanoušek? Pojď s námi tvořit Filmtoro!

Jsi filmový fanoušek? Pojď s námi tvořit Filmtoro!

před 3 měsíci   Blog

Nedá se nic dělat. Obsahu a filmů je víc než aktuálně dokážeme zvládnout. A proto sháníme posilu, která nám pomůže tu naši káru posunout zase o kus dál. Jsi to právě ty? Nebo víš o někom? Mrkni na náš stručný inzerát a jestli si to právě ty, tak se na tebe těšíme!



Filmtoro hledá posily na SEO a Facebook

Filmtoro hledá posily na SEO a Facebook

před 5 měsíci   Blog

Jsme Filmtoro. Jediný český vyhledávač legálních filmů online. Přinášíme přehled filmových novinek, pomáháme s výběrem filmů či seriálů podle nálady i žánru, mapujeme české i zahraniční půjčovny, ukazujeme, kde všude si filmový obsah můžete koupit a pustit. Vznikli jsme v roce 2015, máme za sebou už pěknou cestu, ale chceme jít ještě dál. Proto rozšiřujeme náš tým o dvě pozice: SEO specialista/Li...



Jaký byl Comic Con v New Yorku? Úžasný!

Jaký byl Comic Con v New Yorku? Úžasný!

2016   Blog

Jak si splnit životní sen? Třeba, že se podíváte na jeden ze dvou nejvýznamnější světových Comic Conů? Že nevíte co to je? A nebo víte a chcete vědět, jaké to bylo? Tak v tom případě mám příběh pro obě skupiny.





Doporučte film

Doporuč mi film

Stačí se zaregistrovat či přihlásit přímo ze sociálních sítí, a my na základě tvých preferencí a tvých hodnocení vybereme v jednu chvíli jen jeden film.

TOPlist TOPlist TOPlist