V průběhu září se společnost Disney rozhodla, že pozastaví populární show Jimmy Kimmel Live! kvůli komentáři moderátora k vraždě Charlieho Kirka. Pozastavení pořadu vyvolalo ohromnou reakci diváků, kterou nyní potvrzují i data. Disney pořad rychle vrátil do oběhu.
Moderátor Jimmy Kimmel v polovině září popudil část diváků a také stanici ABC, kterou vlastní konglomerát Disney, když komentoval smrt zavraděného Charlieho Kirka, dával ji do kontrastu s výroky prezidenta Donalda Trumpa a naznačoval, že se jeho podporovatelé snaží skrze smrt aktivisty nabrat politické body. Celá věc se Disneymu vymkla z rukou, když pozastavení pořadu vzbudilo ohromnou bouři v Hollywoodu nejen u známých osobností, ale i u běžných diváků, kteří volali po tom, aby se Kimmel vrátil na obrazovky, nebo začnou rušit své předplatné Disney+ a Hulu.
Ačkoli by šlo brát hrozbu rušení předplatného na lehkou váhu, nová data společnosti Antenna naznačují, že Disney skutečně pocítil moc lidu nad svou platformou a jejími příjmy. Ostatně Kimmel se vrátil na obrazovky do týdne, takže jeho suspendace netrvala dlouho, což samo o sobě vybízelo ke spekulacím, že Disney nedokázal ustát nátlak společnosti vůči svému rozhodnutí, které mnozí považovali za cenzuru.
Údaje Antenny hovoří o tom, že v září, kdy celá kauza proběhla, se skutečně rapidně zvedlo množství rušených předplatných na obou platformách, které Disney vlastní. Tedy Disney+ a Hulu. Zatímco v předchozích měsících Disney zaznamenal obvykle 4 procenta zrušených předplatných na Disney Plus a 4–5 procent na Hulu, v září se množství zrušených předplatných vyšplhal na D+ až na 8 procent na Hulu dokonce na 10 procent. Pokud byste se ptali, jestli v září lidé ruší své předplatné dvojnásobně i na jiných službách, odpověď by byla negativní. Na ostatních platformách totiž žádný takto výrazný skok zaznamenán nebyl. Jako nejbližší by se dal považovat nárůst rušení u HBO Max, kde počty vzrostly na 9 procent z předchozích 7 procent. Platformy jako Apple TV+, Paramount+ a další však zůstaly konzistentní. Z dat také vychází, že nejmenší podíl rušení předplatných má Netflix, a to konstantně pouze 2 procenta měsíčně.
Ačkoli samozřejmě nemáme žádná detailnější data k dispozici, dá se samozřejmě předpokládat, že ve skokovém rušení předplatného nedošlo náhodou a muselo k němu dojít právě po termínu 15. září. Můžeme tak polemizovat o tom, že se Disney skutečně mohl leknout zásahu do své peněženky, kdyby situaci okolo Kimmela dále vyostřoval. A jestli něco hollywoodští bossové nemají rádi, pak je to sahání na jejich portmonky. Jak bohužel informuje The Hollywood Reporter, zřejmě se nedočkáme oficiálního potvrzení případného poklesu uživatelů ze strany Disneyho. Do aktuálního reportu předplatitelů se totiž daný měsíc zřejmě ještě nepropíše a od dalšího už Disney o počtu předplatitelů nebude – po vzoru Netflixu – informovat, čímž navazuje na trend posledních měsíců, kdy se pro akcionáře stávají relevantními tržby, nikoli čísla předplatitelů.
Zdroj: THR
⏰ 21. 10. 2025 🧑💼 Petr Semecký 📰 Filmové novinky
Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami. Jdu na to!
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše