Jihokorejské drama Hra na oliheň, které poslední týdny válcuje internet, se Netflixu podle uniklých informací, bohatě vyplatí. Seriál patřící pod zmiňovanou platformu se stal minulý týden jejím vůbec nejsledovanějším a vypadá to, že se svým úspěchem zdaleka nekončí.
19. 10. 2021 9:00 | Streaming novinkyDevítidílná série, v níž zadlužení lidé soutěží v životu nebezpečných hrách, stála Netflix necelých 22 milionů amerických dolarů. Seriál, který měl před měsícem premiéru, však své počáteční náklady již mnohonásobně splatil. Tržby Hry na oliheň jsou totiž čtyřicetkrát větší, než byly její pořizovací náklady. Podle dostupných informací, které do světa vypustil nyní již bývalý zaměstnanec společnosti Netflix, vydělá streamer na Hře na oliheň více než 891 milionů amerických dolarů, což je v přepočtu více jak 19 miliard korun.
Rekordních čísel přitom seriál dosahuje hned měsíc od své premiéry. Alespoň dvě minuty ze seriálu si přehrálo 132 milionů odběratelů, z nichž 89 % vidělo alespoň 75 minut (tj. více než jeden díl) a 66 % diváků seriál dokoukalo během prvního měsíce až do konce. Režisér Hwang Dong-hyuk o svém díle mluví jako o obrazu kapitalistické společnosti a majetkových rozdílech v ní obsažených. Často skloňovaným tématem je pak zadluženost, která ostatně motivuje i hrdiny Hry na oliheň k účasti v soutěži.
544 zobrazeníJeště ani neuplynul měsíc od premiéry a sám Netflix se pochlubil čísly, které jsme nečekali ani v těch nejdivočejších snech. Seriál Hra na oliheň vidělo během prvních 17 dní neuvěřitelných 111 miliónů lidí a s velkým odskokem tak překonal dosavadní špičky jako Vyproštění nebo Bridgerton.
HBO MAX dnes slavnostně oznámilo expanzi do Evropy, což sice už víme několik měsíců, ale přece jen se nějaké drobnější novinky urodily. Pojďme si tedy shrnout, co na dnešním představení zaznělo.
Generální ředitel WarnerMedia Jason Kilar, stojící za rozhodnutím o souběžném uvádění filmů na HBO Max i v kinech, se rozhovořil o tomto významném strategickém rozhodnutí. Jak jej dnes s odstupem vnímá?
Netflix se snaží nejrůznějšími způsoby přilákat ke své službě nové zákazníky. Nyní se rozhodl nabídnout nový tarif, který je úplně zdarma. Kdo si jej může pořídit a jaké má omezení?