S týdenním odstupem odstartovala na obrazovkách televize Prima druhá řada Zrádců, která zároveň ve stejný den nabídla i druhou epizodu online. Můžeme se tak podívat, jak se reality show daří v porovnání s konkurencí.
16. 9. 2025 17:00 | České novinky 16. 9. 2025 17:07 | České novinky„Druhá série Zrádců byla trefou do černého. Úvodní epizodu si nenechala ujít celá třetina mladých diváků (33,93 %) ve věku 15–40 let, což z pořadu dělá absolutního krále podzimní televizní sezóny v této cílové skupině. Celkem si první díl Zrádců 2 nenechalo ujít 487 000 diváků starších 15 let. Na streamovací platformě Prima+ dokonce Zrádci zaznamenali první den vysílání meziroční skok diváků o 1300 %, sledovanost druhého dílu meziročně narostla o 585 %. Zrádci 2 boří rekordy i na sociálních sítích.“ Přesně tak reportuje samotná Prima první výsledky Zrádců v lineárním vysílání a online. Bystré oko si však povšimne, že se říká, ale neřekne se B. Tak pojďme na to.
Prvním faktem je, že cílová skupina 15-40 let obvykle nikoho moc nezajímá. Bezpochyby jde o zajímavý indikátor, že zájem o reality show mají primárně mladší diváci, kteří se dají potenciálně překlopit na předplatitele Prima+, zároveň je ale potřeba dodat, že v rámci všech ostatních cílovek Zrádci zaostávají, jak ostatně ukazují například data zveřejněná Mediaguru. V kategorii 15+ mají Zrádci oproti hitu Metoda Markovič: Hojer v podstatě poloviční sledovanost, o desítky tisíc podlehli i v kategorii 15-54 a o statisíce v 18-69. Navíc měli nižší sledovanost i i než Policie Modrava hned ve dvou sledovaných cílových skupinách (15+ a 18-69).
Musíme nicméně dodat, že reality show, které jsou vysílané s předstihem na Prima+ a dalších platformách, mají obecně nižší sledovanost v lineárním vysílání. Ostatně nemusíme chodit daleko, stačí se podívat na konkurenční Survivor Česko & Slovensko. Ten v roce 2022 startoval s 650 000 diváky, o řadu pozdeji padl na 388 000 a čtvrtá řada již měla jen 222 000 diváků. Jenže Nově se stále vyplatí reality show točit, protože se daří konverze do online platformy Oneplay (dříve Voyo).
U Zrádců bude zřejmě trend podobný. Ostatně druhá řada má rovněž horší sledovanost v televizi při startu než řada první a Prima se obecně utěšuje zásahem online. „Za necelý měsíc dokázala kampaň k Zrádcům 2 napříč sociálními sítěmi nasbírat přes 50 milionů impresí (160% nárůst oproti loňskému roku). Od konce loňské řady navíc instagramový účet Zrádců posílil o 25 000 nových sledujících. Na Instagramu skupina Prima oslovila více než 1 milion účtů, zatímco na Facebooku to bylo dalších 652 000, na YouTube Zrádci zaznamenali 528 871 zhlédnutí.“ Za což si sice v reálu televize nic moc nekoupí, ale nárůst v rámci online prostoru je nezpochybnitelný. Nyní záleží na konverzích do Prima+ a tady Prima zůstává velmi vágní.
„Na streamovací platformě Prima+ dokonce Zrádci zaznamenali první den vysílání meziroční skok diváků o 1300 %, sledovanost druhého dílu meziročně narostla o 585 %,“ co to ale ve výsledku znamená, to nikdo neví. Ostatně neurčitá byla Prima i v případě první řady, kdy reportovala, že „Na Prima+ se jednalo o nejpopulárnější pořad podzimní sezóny u všech uživatelů. Nejúspěšnější byl i co do počtu nových předplatitelů. V tomto ohledu byli Zrádci jedničkou letošního roku." Epizody po odvysílání v televizi jsou navíc v rámci Prima+ dostupné ve zpětném zhlédnutí s reklamou jen po přihlášení, což si Prima bezpochyby začne započítávat do zhlédnutí v rámci online vysílání. První díl navíc dala zdarma na YouTube.
Dokud tedy přesně nevíme, kolik platících uživatelů nejvyššího tarifu (bez reklam za 149 Kč/měsíčně) Prima má a kolik z nich si platformu zaplatilo kvůli Zrádcům, jsou výsledky sledovanosti v online postavené víceméně pouze na tom, jak moc věříme interpretaci Primy. Jak ale vidíme například u televizních čísel v lineáru, za úspěch lze označit v podstatě cokoli, stačí najít správnou cílovou skupinu, v níž data vychází dostatečně pozitivně. Což ovšem není nic neobvyklého. Tuto praktiku využívají v podstatě všichni marketéři ve všech televizích a nejen v nich.
Zdroj: Autorský text / Mediář / Mediaguru / FTV Prima
Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami.
Přihlásit odběrTelevize Prima dlouhé roky dominovala na poli středečních televizních večerů. Recept byl přitom naprosto jednoduchý. Stačilo nasadit solidní kriminálku jako Pod hladinou nebo Poldu s Davidem Matáskem a bylo v podstatě ihned vyhráno. Jenže na letošní podzimní sezónu Prima změnila strategii a dala mocnou zbraň konkurenci.
Jeden z nejočekávanějších seriálů letošního televizního podzimu dorazil do vysílání a naprosto dostál předpokladům. Po sérii repríz totiž i nové díly kriminálky Oktopus dokázaly splnit požadovaná čísla sledovanosti.
TV Nova nenechává na podzim nic náhodě a nedělní večery si chce urvat pro sebe. Zřejmě se jí to i povede, protože v rámci přípravy na uvedení příběhu sériového vraha Straky na Oneplay uvádí do lineárního vysílání chválenou Metodu Markovič. A proti ní to budou mít těžké i Zrádci, kteří cílí spíše na online publikum.
Jeden z nejméně pochopitelných kroků v historii televize Prima je konečně ukončen. Zhruba tak se dá shrnout nešťastná investice do nejdražšího seriálu televize, který měl konkurovat etablované Ulici. Co bylo špatně? Inu, všechno.