Horor roku přichází! Děsivý film o sériovém vrahovi má nadšené recenze © Universal Pictures

Horor roku přichází! Děsivý film o sériovém vrahovi má nadšené recenze

Za necelý měsíc vtrhne do českých kin horor Černý telefon v režii talentovaného Scotta Derricksona s charismatickým Ethanem Hawkem v roli sadistického vraha. Co si recenzenti na této novince nejvíce cení?

15. 6. 2022 13:00 | Filmové novinky

Scott Derrickson je ve filmovém světě proslaven především režií marveláckého originu Doktora Strange. Fanoušci hororů jej ovšem cení za výborné exorcistické kousky Chraň nás od zlého a V moci ďábla a řádně děsivou duchařinu Sinister s Ethanem Hawkem. Nyní se Derrickson opět vrátil k žánrovým kořenům, znovu spojil síly s Ethanem Hawkem a natočil drsný napínák Černý telefon, který si podle prvních recenzentských reakcí krade titul hororu roku pro sebe. Snímek má vyprávět o třináctiletém Finneym Shawovi, který byl unesen sadistickým vrahem a uvězněn ve zvukotěsném sklepě. Když začne zvonit odpojený telefon na zdi, Finney zjistí, že slyší hlasy vrahových předchozích obětí. Ty se pokusí Finneymu pomoct před vrahem utéct.

O tom, že se bude jednat o skvělou podívanou, se nás snaží přesvědčit server RottenTomatoes, který hlásí 18 pozitivních recenzí a žádnou zápornou, takže prozatimně u filmu svítí skóre 100 %. Dle prvních reakcí se můžeme těšit na hororový zážitek podobný tomu z ceněného Sinisteru, ovšem dosažený jinými prostředky. Krátkou povídku spisovatele Joe Hilla se autorům povedlo rozvést do celovečerní noční můry plné nesnesitelného násilí, nečekaných infarktových lekaček a trojice nezapomenutelných hereckých výkonů. Především opět září Ethan Hawke ve famózně opovrženíhodné kreaci jednoho z nejhnusnějších záporáků posledních let. Derrickson má budování atmosféry v malíku, napětí zvolna roste, daří se mu vytvářet děsivé obrazy a pohyb kamery je naprosto precizní. Snad jen pomalejší tempo prý může pokoušet trpělivost diváků a scénář ne vždy působí přesvědčivě, takže film nepůsobí jako soudržné vyprávění, ale jako učebnice podmanivých vizuálních nápadů. Přesvědčit se na vlastní kůži můžeme v kinech už 15. července.

Největší zklamání startu Disney Plus: Akta X nejsou v Česku kompletní
14.06.2022 17:30:00 | Filmové novinky

Disney sice 14. června spustil svou streamovací službu Disney Plus, která přináší seriálové klasiky jako Ztraceni, Griffinovi či Jak jsem poznal vaši matku, jeden ze stěžejních seriálů přesto kompletní není. Akta X má české Disney Plus jen v omezeném množství epizod.

Nejlepší akční seriál všech dob je konečně dostupný online
14.06.2022 14:40:00 | Filmové novinky

S příchodem streamovací služby Disney Plus do České republiky se fanoušci televizních seriálů konečně dočkali řady dosud nedostupných titulů. A je mezi nimi i nejlepší akční seriál všech dob, který si konečně můžete pustit v kompletní podobě.

Sci-fi roku od Netflixu? Novinka s hvězdou Vyproštění sklízí chválu
14.06.2022 7:00:00 | Filmové novinky

V pátek na Netflixu debutuje jedna z nejočekávanějších červnových novinek – sci-fi Spiderhead s Chrisem Hemsworthem v hlavní roli maniakálního vědce. Jak se film líbil prvním divákům?

Netflix chystá záplavu sci-fi. Trailery lákají na mimozemšťany, zrůdy i troly
12.06.2022 12:00:00 | Filmové novinky

Během tzv. Geeked Weeku si Netflix pro své diváky připravil řadu novinek. Publikum hodlá zaplavit vlnou sci-fi a fantasy. Od seriálu o mladých „superhrdinech“ a mimozemské invazi až po mýtického trola, který přepíše norské dějiny. Kdy se na novinky můžeme těšit a o čem vlastně budou?