Doctor Strange 2 je šíleně nápaditým hororem. Někteří recenzenti film nesnáší © Marvel Studios

Doctor Strange 2 je šíleně nápaditým hororem. Někteří recenzenti film nesnáší

Do kin právě vstupuje nový marvelovský blockbuster Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství, který režírovala hororová legenda Sam Raimi. Jak dopadl jeho návrat do vod komiksových spektáklů?

3. 5. 2022 13:20 | Filmové novinky

Nová veleočekávaná marvelovka s krkolomným názvem Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství odpočítává jen hodiny, než bude vpuštěna do tisíců sálů po celém světě. A protože první recenzenti a nejrůznější influenceři již měli možnost se na divoký spektákl lámající realitu podívat, určitě není od věci okouknout, jak se jim vlastně tato podívaná líbila. Na úvod snad jen připomeňme, že kromě Benedicta Cumberbatche, který si zopakuje titulní roli Doctora Strange, ve snímku uvidíme i Elizabeth Olsen, Chiwetele Ejiofora, Benedicta Wonga, Michaela Stuhlbarga či Rachel McAdams. K režii se pak po téměř deseti letech vrátil i věhlasný hororový guru Sam Raimi, který snímkem navazuje na události z posledního Spider-Mana, v němž Stephen Strange změnil tvář reality otevřením multivesmíru a nyní je nucen spojit síly se starými i novými spojenci, když se vydává čelit novému nepříteli.

A právě Sam Raimi je jedním dechem veleben za svou nápaditost a „zvrácenou a geniální mysl“, když vytvořil první marvelácký horor. Nový Strange v jeho režii má být tou nejdivnější, nejbláznivější, nejděsivější a nejohavnější marvelovkou, která je plná překvapivých zvratů. Strange je v duchu Raimiho poetiky divoce nesourodý a vyčnívá z obvyklého uhlazeného stylu jiných marveláckých filmů. Což na druhou stranu některé recenzenty popudilo a berou snímek jako nesouvislou slátaninu. Hororové scény, které jsou ovšem esencí filmu, jsou prakticky bez výjimek chváleny - jak lekačky či body horor zahrnující přemístnění obličeje, tak nejrůznější nápaditá úmrtí mají sílu být působivé a pohlcující. Oslavováni jsou také skvělí herci. Kromě Olsenové a Cumberbatche je vyzdvihována zvláště novicka v MCU Xochitl Gomez, která si jako America Chávez mnoho scén krade pro sebe. Tuzemští diváci se na vlastní oči přesvědčí už tento čtvrtek.

HBO se velkolepě loučí s Bondem. Do své nabídky přidává nejen Není čas zemřít
02.05.2022 18:00:00 | Filmové novinky

HBO mile překvapuje a do své nabídky kromě snímku Není čas zemřít, který uzavírá bondovskou ságu Daniela Craiga, přináší i další filmy s agentem 007. A nekončí ani u těch oficiálních.

Končí Ledová archa? Šéf HBO šetří a zastavuje další seriály
02.05.2022 13:00:00 | Filmové novinky

Od chvíle, kdy fúzi Warnerů a Discovery začátkem letošního roku oficiálně schválili akcionáři, generální ředitel společnosti David Zaslav začal realizovat svou vizi. Ta ovšem zahrnuje i velké úspory, které mohou postihnout oblíbené seriály.

Masakr u Warnerů: Nový šéf HBO začíná rušit seriály, filmy budou další
01.05.2022 13:00:00 | Filmové novinky

Spojení Warner Bros. a Discovery slibovalo velké změny. A zdá se, že nový šéf David Zaslav hodlá dostát svým slibům a tvrdě zasáhne do obsahu.