Recenze na Pána prstenů chválí velkolepost. Řada věcí však lidem pije krev © Amazon Studios

Recenze na Pána prstenů chválí velkolepost. Řada věcí však lidem pije krev

Již zítra se dočkáme prvních dvou epizod letošního nejočekávanějšího seriálu Pán prstenů: Prsteny moci. Po fanouškovských nadšených reakcích se k velkolepému seriálu vyjádřili i kritici. Co si o seriálu myslí?

1. 9. 2022 17:30 | Filmové novinky

Poté, co jsme vám přinesli nadšené reakce diváků, kteří měli možnost zhlédnout první dvě epizody nejočekávanějšího letošního seriálu Pán prstenů: Prsteny moci, došlo nyní i na kritickou obec. Zatímco fanouškovské reakce mohou být často extatičtější a k populárním dílům méně kritické, od recenzentů se často očekává větší odstup. Seriálové zpracování Pana prstenů od Amazonu ovšem dle přibývajících recenzí nadchlo i kulturní publicisty. Server Rotten Tomatoes totiž zatím hlásí 83 % kladných recenzí při průměrném skóre 7 bodů z 10. Co tedy máme očekávat od dosud nejdražšího dosud natočeného seriálu?

Úvodní epizody Prstenů moci prý působí jako svěží návrat k vizuální podobě a postavám, které Peter Jackson oživil ve své trilogii, a zároveň se noří do hloubky Tolkienovy nekonečně rozsáhlé historie Středozemě. Dílo showrunnerů JD Paynea a Patricka McKaye následuje Tolkienův příklad a vytváří rozsáhlý a pohlcující svět s bohatým příběhem a silnými postavami, které na každém kroku čelí neuvěřitelným překážkám. První epizodě se ovšem vytýká pomalé tempo, přehršel postav a nezáživných scén politikaření. Když ovšem dílky skládačky začnou zapadat, ukáže druhý díl svou sílu a vyprávění soustředící se na postavy, napětí a temnotu, která postihla Středozem, diváka pohltí.

K podmanivosti Prstenů moci dopomáhá především režijní dohled J. A. Bayony, který určil výtvarnou podobu seriálu, jenž má být vizuálně stejně úchvatný jako všechny hollywoodské trháky poslední doby. Negativní reakce vytýkají seriálu naopak nevýrazné herecké výkony, otřepané dialogy a nadbytek dramatických promluv postav o hledání světla a nejasné povaze zla, které po chvíli lezou krkem. Seriálu pak chybí charismatičtí herci jako Cate Blanchett či Hugo Weaving, kteří dokázali v původní trilogii takovýmto monologům dodat hloubku. Již zítra budou na Amazon Prime dostupné první dvě epizody, takže si pravost výše zmíněných vět můžeme sami ověřit.

Žižka v brutálním traileru jede bomby. Ben Cristovao přijde o hlavu
01.09.2022 14:30:00 | Filmové novinky

Filmový spektákl Petra Jákla se představuje v prvním necenzurovaném traileru a Jan Žižka si rozhodně nebere servítky. V ukázce seká ruce i hlavy a jeho vztek odnese i Ben Cristovao.

Nejlepší komedie roku přichází! Trailer dráždí bránici humorem i zvratky
01.09.2022 9:00:00 | Filmové novinky

Jeden z nejlepších filmů roku konečně přichází do českých kin. Zlatou palmou oceněný komediální hit Rubena Östlunda uvidíme již 6. října a oficiální trailer míří přímo na diváckou bránici.

Medvídek Pú je krvelačný vrah. Trailer nového hororu nestraší jen děti
31.08.2022 16:30:00 | Filmové novinky

Říkali jste si někdy, jak by to asi vypadalo, kdyby byl Medvídek Pú sériovým vrahem, který nemá slitování? Snít už nemusíte, nový film totiž na otázku jasně odpovídá.

Pořádná facka Warnerům. Studio chtějí opustit tvůrci Duny a dalších hitů
31.08.2022 14:00:00 | Filmové novinky

Společnost Legendary Entertainment, které už delší dobu působí pod patronátem molochu Warner Bros., uvažuje o přechodu k jinému velkému filmovému hráči. Hlavním důvodem je rušení projektů šéfem WB Discovery Zaslavem, kterých se Legendary ve velkém obává.