FB pixel TP pixel
Kolik lidí okrádá Netflix? Nový průzkum sdílení hesel přinesl zarážející výsledky © Netflix

Kolik lidí okrádá Netflix? Nový průzkum sdílení hesel přinesl zarážející výsledky

Sdílením hesla se vždy vystavujeme riziku. Navzdory této skutečnosti je sdílení hesel ke streamovacím službám, jako je Netflix, zcela běžné. Společnost Beyond Identity proto udělala průzkum mezi tisícovkou Američanů, kterých se ptala právě na to, zda své účty sdílí s někým dalším.

8. 5. 2022 10:00 | Streaming novinky

Výsledek průzkumu odhalil, kolik procent lidí sdílí své heslo s někým jiným, jaké škody jim sdílení hesla přineslo a v neposlední řadě také možnosti, jak se zbavit tzv. příživníků, tedy lidí, kteří využívají účty platících uživatelů zdarma. Průzkum přinesl několik klíčových poznatků:

  • Tři z deseti lidí tvrdí, že všechny jejich streamovací služby mají stejné heslo
  • 30 procentům uživatelů, kteří mají problémy s ochranou soukromí kvůli sdílení svého účtu, byly ohroženy jejich finance
  • Téměř 40 % uživatelů, kteří sdílejí své heslo s někým jiným, neodebere dotyčnou osobu, protože se chtějí vyhnout přímé konfrontaci

84 procent uživatelů sdílí svůj účet

Začátek průzkumu se zaměřoval především na otázky typu, jaké streamovací služby si uživatelé platí a u kterých z nich propůjčují své heslo, případně komu své heslo půjčují. Není žádným překvapením, že nejvíce příživníků má Netflix. 84 % uživatelů této platformy sdílí svůj účet alespoň s jedním člověkem. Sdílení streamovacích služeb se liší podle zaměření dané služby. Zatímco u Disney+ je typické sdílení v rodinném kruhu, v případě HBO Max se účty sdílí převážně mezi kamarády. Obsah HBO koneckonců odnepaměti cílí na „dospělé publikum“.

Průzkum také ukazuje negativní dopady, které jsou spojené se sdílením hesla. Téměř polovina uživatelů, tedy 46 %, uvedla, že někdo šířil jejich heslo bez jejich vědomí. Dalších 31 % uživatelů uvedlo, že jim bylo změněno heslo, aniž by o tom věděli. Na vině je i skutečnost, že někteří uživatelé hesla sdílí s naprosto cizími lidmi. Nutno zmínit, že hesla, která uživatelé s někým sdílí, jsou kolikrát hesla nejen ke streamovacím službám, ale také k hudebním aplikacím (67 %), sociálním sítím (43 %) a dokonce k bankovním účtům (12 %).

Nechceme říct „ne“

Společnost Beyond Identity chtěla logicky zjistit důvod, proč se uživatelé vystavují tak zbytečnému riziku. Ptala se proto na otázku, zda si uživatelé s příživníky rozdělují platby na polovinu, anebo jim své účty sdílí čistě z laskavosti. 48 % uživatelů se svými příživníky bydlí pod jednou střechou, což pravděpodobné znamená, že konzumují obsah společně. Jindy je však příčina ještě prostější, a sice, že jsou uživatelé osloveni s prosbou o sdílení hesla a je jim zkrátka nepříjemné říct ne. Pouze 19 % uživatelů uvedlo, že bylo schopno říct si o peníze za sdílení svého hesla.

Jak se tedy uživatelé zbavují příživníků na svých účtech? Velmi těžko. Uživatelé si raději nechají ukrást své osobní údaje, než aby změnili své návyky. Nejčastějším a nejosvědčenějším způsobem, jak se zbavit příživníků, se nakonec ukázala prostá změna hesla. 24 % uživatelů změnilo heslo bez toho, aniž by o tom řeklo svým příživníkům. Dalších 19 % pro změnu své příživníky po tomto kroku ignorovalo. Naneštěstí tyto kroky neodradí všechny příživníky. 30 % z nich by totiž uživatele požádalo o nové heslo.

672 dolarů za příživníka ročně

I když se hesla uživatelů kradou, nabourávají se bankovní účty a příživníci neplatí vůbec nic, uživatelé přesto stále váhají, zda své návyky měnit. Cesta ke změně je tak trnitá a dlouhá. Nyní bude záležet na streamovacích službách, jak se k takovému úniku peněz postaví. Díky pandemii nemoci covid-19 se staly streamovací služby velmi populární a každý Američan utratí za streamovací služby průměrně 56 amerických dolarů, tedy přibližně 1 300 českých korun. Streamovací služby tak každý rok ztratí na jednom příživníkovi 672 dolarů, tedy více jak 15 tisíc korun. Není se tak čemu divit, když se Netflix snaží proti těmto uživatelům bojovat.

Zdroj: Advanced Television

Vojtěch Balák
Filmový a seriálový nadšenec, který se rád pohybuje v audiovizuálním světě a ještě raději o něm píše. Milovník hororů a sci-fi všeho druhu. Rád nahlédne i do komiksového světa, zvláště pak do toho plného živých mrtvých. Když zrovna nekouká na film, cestuje, fotí a dělá grafiku.
Ztráta zájmu o Netflix zůstává výjimkou, i Paramount+ hlásí lepší čísla
Ztráta zájmu o Netflix zůstává výjimkou, i Paramount+ hlásí lepší čísla
04.05.2022 10:00:00 | Streaming novinky

Další z hlavních hráčů streamingových válek publikoval svoje čísla o předplatitelích a jsou to opět nárůsty. Paramount+ si podle své korporátní matky předplácí už téměř 40 milionů lidí, téměř o 7 milionů více než na konci roku 2021. Zatím pokles tedy postihl pouze Netflix a čeká se, jak příští týden dopadne Disney+ a Hulu.

Batman slaví na HBO úspěch. Nejsledovanějším kinohitem se ale nestal
Batman slaví na HBO úspěch. Nejsledovanějším kinohitem se ale nestal
28.04.2022 13:00:00 | Streaming novinky

Podle prvních zveřejněných průzkumů měřících televizní sledovanost musí mít u HBO radost. Temný komiksový hrdina Batman po úspěšném tažení v kinech totiž řádí i na HBO Max.

Nový šéf HBO si rýpnul do Netflixu a nastínil svou bojovou strategii
Nový šéf HBO si rýpnul do Netflixu a nastínil svou bojovou strategii
27.04.2022 10:00:00 | Streaming novinky

Šéf nově vzniklé společnosti Warner Bros Discovery David Zaslav se v posledním rozhovoru vyjádřil k povzbudivým výsledkům HBO Max, nastínil plány společnosti a rýpnul si do Netflixu.

Další rána Netflixu. HBO nabírá miliony předplatitelů, přiznalo mizernou aplikaci
Další rána Netflixu. HBO nabírá miliony předplatitelů, přiznalo mizernou aplikaci
22.04.2022 8:30:00 | Streaming novinky

Úterní propad předplatitelů Netflixu vyvolal otázky, zda podobný osud nečeká streamovací trh obecně. Ale jak se zdá, krize zatím postihla pouze největšího hráče, protože HBO celosvětově přidalo za poslední kvartál 3 miliony předplatitelů a celkově jich má více než 76,8 milionů.