Po úspěšném tažení Netflixu proti neplatícím uživatelům se přidávají na stranu zakazování sdílení hesel další platformy. Nyní svůj plán rozjíždí Disney se svou službou DIsney Plus.
29. 9. 2023 16:00 | Streaming novinkySpolečnost Disney začala kanadským předplatitelům služby Disney Plus rozesílat e-maily, v nichž informuje, že začíná implementovat omezení proti sdílení účtů a přihlašovacích údajů mimo primární domácnost. To v překladu znamená, že Disney oficiálně vykračuje po vyšlapané cestě Netflixu a hodlá v následujících měsících v různých zemích zamezit sdílení hesel napříč kamarády uživatelů. Disney na své platformě v Kanadě rovněž změnil pravidla užívání, v nichž v případě neschválení přístupu k analýze využití účtu vyhrožuje možnými limitacemi či zrušením účtu.
Změny pro kanadské uživatele přichází jen měsíc poté, co CEO Disney, Bob Iger, během předkládání výsledků hospodaření za třetí kvartál letošního roku oznámil, že Disney aktivně prozkoumává cesty, jak se se sdílením účtů vyrovnat. Iger rovněž řekl, že sdílení uživatelských údajů na platformě aplikuje „signifikantní“ množství lidí a jeho společnost má technické možnosti, jak monitorovat přihlášení k účtům.
Není samozřejmě těžké pochopit, odkud pomyslný vítr vane. Disney velmi dobře sleduje situaci na trhu a jelikož se metoda omezení sdílení účtů napříč uživateli podařila bez větších problémů Netflixu, má Disney hned několik milionů důvodů přistoupit ke stejnému kroku. Ztráty v počtu neplatících uživatelů totiž s největší pravděpodobností vyrovnají tržby od těch, kteří se rozhodnou přejít na vlastní účet. Disney však zatím neoznámil přesné detaily ohledně toho, jak budou uživatelé moci přejít na vlastní předplatné, případně si po vzoru Netflixu zaplatit za uživatele mimo domácnost. Zavedení omezení sdílení účtů v Kanadě je pro Disney každopádně prvním velkým testem. Pakliže bude úspěšný, měl by být tento nevlídný přístup k uživatelům zaveden i do dalších zemí a regionů.
Zdroj: The Verge
Konkurenční streamovací služby jako Netflix, Disney+ či HBO Max našly společnou řeč a spojily se do nové lobbistické skupiny, jejímž cílem je prosazovat jejich kolektivní zájmy. Technologičtí giganti Apple, Amazon a Google se ale zatím nepřipojili.
Poslední z velkých hráčů nastupuje na vlnu, kterou před časem odstartovali všichni důležití streamovací hráči. Aby se mu investice do streamingu vrátily, rozhodl se pro stávající předplatné zavést reklamy. Pokud je uživatelé nebudou chtít vidět, budou si muset připlatit. Novinka startuje v USA, k nám se dříve než příští rok nedostane.
Máte rádi seriály a chcete si předplácet streamovací službu, která má v tomto směru nejlepší původní nabídku? Podle nových dat společnosti Parrot Analytics mnohé překvapí, že Netflix podle statistiky patří na chvost streamovacího pole. Jak je to možné?
Streamovací služba Disney Plus má začátkem podzimu důvody k radosti. Nejprve se na seriálovém poli dařilo seriálu Ahsoka. Pak se velkým hitem stala Malá mořská víla. A nyní služba zaznamenala vůbec nejsledovanějších film letošního roku.