FB pixel TP pixel
Nezastavitelný Netflix: Počet předplatitelů drtí konkurenci, přesto zatají informace © Netflix

Nezastavitelný Netflix: Počet předplatitelů drtí konkurenci, přesto zatají informace

Další čtvrtletí za námi a další kolečko pravidelných korporátních reportů před námi. Jako vždy se svými výsledky pochlubil Netflix, který za první tři měsíce přidal 9,3 milionů nových předplatitelů, čímž překonal opět nejodvážnější přání svých akcionářů. Jenže pro další rok chystá změnu a čísla předplatitelů přestane uvádět.

Streaming novinky

V centrále Netflixu i majitelů jeho akcií bylo dnes nad ránem opět veselo. V pravidelném kvartálním reportu prorazil Netflix strop očekávání a krize nekrize přidal více než 9 milionů předplatitelů. Upevňuje si tak svoje vedení ve streamingovém závodě, když vede pomyslnou tabulku hlavních hráčů s číslovkou atakující 270 milionů předplatitelů (269,6 milionů, abychom byli přesní) a mohutně se vzdaluje svým pronásledovatelům.

Těmi jsou (z těch, co výsledky pravidelně reportují) Disney+ (149,9 milionů), HBO Max+Discovery (97 milionů) či Paramount+ (67,5 milionů). Co se týče Amazonu, tam jsou pořád jen odhady zhruba okolo 200 milionů. Tak jako tak, Netflix je aktuálně jediný, kdo tímto mohutným tempem skáče, Disney+ či spojený Max poslední čtvrtletí šudlají plus mínus nulu a na nějaké dohnání Netflixu mohou zapomenout. Proto raději reportují, že se jim konečně podařilo alespoň snížit ztráty ze svých streamovacích dobrodružství, což je aktuálně pro akcionáře mnohem důležitější metrika než počty předplatitelů.

Netflix začne tajit čísla předplatitelů

A Netflix to moc dobře ví také, proto se rozhodl, že od roku 2025 zcela přestane počty předplatitelů uvádět. Poněkud šokující krok od společnosti, která často mluví o transparentnosti a vlastně i jako jediná koná, když pravidelně zveřejňuje čísla sledovanosti svých pořadů. Nejde však o krok nesmyslný. Jako veřejně obchodovatelná společnost si samozřejmě nemůže dovolit nechávat svoje akcionáře v mlze, takže výnosy, náklady a další finanční metriky budou samozřejmě dále v kvartálních reportech uváděny, ale čísla předplatitelů jsou metrikou spíše odvozenou a pro Netflix vyjednávání vlastně i kontraproduktivní.

Nezastavitelný Netflix: Počet předplatitelů drtí konkurenci, přesto zatají informace © Netflix

Netflix to sice zaobaluje do hezkého důvodu, že s různými druhy předplatného a poplatky za sdílení už není předplatitel jako předplatitel, ale tím jen maskuje jinou skutečnost. Protože svůj obsah (původní či nakoupený) Netflix často oceňuje měřítkem toho, pro jak velký trh ho chce uvést, čím více toho o něm jeho dodavatelé vědí, tím hůře se vyjednává. Proto Netflix, stejně jako většina dalších hráčů, nechce zveřejňovat čísla o předplatitelích jednotlivých zemí, protože to dává lokálním prodejcům obsahu možnost, jak si porovnat nabídky a vyhádat lepší ceny. A protože je pořád kam růst všude po světě (všechny čtyři hlavní Netflix regiony hlásí podobný nárůst 2-3 miliony), bude tahle hra od příštího roku zase o něco drsnější.

Co čekat od Netflixu?

V reportech Netflixu tak brzy čekejte mnohem víc obecnějších frází, že Netflix oslovuje už půl miliardu lidí (protože v průměru má přeci každá domácnost alespoň 2 lidi), případně, že se jeho podíl na sledovanosti čehokoliv postupně už dostává v USA k 10 % (konkurují mu nejen ostatní streamingoví hráči, ale hlavně klasická TV nebo YouTube a další sociální sítě) a nebo že už překonal 300 miliónů předplatitelů (to jediné zůstane). Silnějším faktem je, že skok Netflixu je zasloužený, nejenže se mu stále vyplácí riskantní taktika zakazovat zdarma sdílení účtu (brzy na něj najedou i další hráči), ale stále jako jediný dokáže vyrábět velkou porci sledovaného obsahu - za poslední tři měsíce to byly věci jako Griselda, Problém tří těles, Sněžné bratrstvo či seriálový Avatar: Legenda o Aangovi.

Další čtvrtletí už bude slabší, máme tu jen dvojku Rebel Moon či pokračování Bridgertonových, ale nikde není řečeno, že se neobjeví další neočekávaný hit jako třeba před třemi lety Hra na oliheň. Ta se mimochodem vrátí už letos na podzim. A my si mezitím můžeme do příštího roku nacvičit, jak počítat z výnosů počty předplatitelů, abychom měli co porovnávat. Dneska to koštuje nějakých 9,4 miliardy dolarů za čtvrtletí, což plus mínus vychází, že každý z nás odevzdává Netflixu v průměru 12 dolarů měsíčně. Přejeme hodně štěstí při počítání příští rok.

Zdroj: Netflix / Variety / CNN

Konec HBO přinese výrazné zdražení. Služba Max odhalila ceny předplatného, slevu nepotvrdila
Konec HBO přinese výrazné zdražení. Služba Max odhalila ceny předplatného, slevu nepotvrdila
19.04.2024 18:00:00 | Streaming novinky

JIž v květnu 2024 přestane existovat stremovací služba HBO Max. Nahradí ji totiž služba Max, která nabídne kromě titulů HBO nabídku společnosti Discovery a také sportovní zábavu z Eurosportu. Lákadlem má být také nadcházející olympiáda. Předplatitele však čekají změny předplatného a zdražování. Služba nyní odhalila ceník.

Marvel a Star Wars celý den. Disney chystá nekonečné kanály, cílí na nerozhodné diváky
Marvel a Star Wars celý den. Disney chystá nekonečné kanály, cílí na nerozhodné diváky
17.04.2024 15:50:00 | Streaming novinky

Podle nejnovějších zpráv se streamovací platforma Disney Plus chystá obohatit svou aplikaci o novou službu. Ta by měla pomoci nerozhodným divákům a bude po vzoru tradiční televize či kabelovky pouštět kontinuálně pořady ze světa Star Wars a Marvelu.

Poslední šance získat SkyShowtime za lepší cenu. Příští týden skokově zdraží
Poslední šance získat SkyShowtime za lepší cenu. Příští týden skokově zdraží
17.04.2024 13:30:00 | Streaming novinky

Jak jsme už dříve psali, streamovací služba SkyShowtime zdražuje od 23. dubna cenu za měsíční předplatné. Pokud jste službu ještě nevyzkoušeli, máte poslední možnost ji za stávající cenu pořídit. Od příštího týdne se navíc všech předplatitelů dotkne zavedení reklam.

Disney Plus zakáže sdílení hesel ještě letos. Šéf studia odhalil časový plán
Disney Plus zakáže sdílení hesel ještě letos. Šéf studia odhalil časový plán
08.04.2024 15:15:00 | Streaming novinky

Před dvěma měsíci se společnost Disney po vzoru Netflixu definitivně rozhodla bojovat se sdílením hesel. Šéf Disneyho Bob Iger nyní prozradil, kdy si bude divák za sledování účtu mimo domácnost muset připlatit.