Nová sci-fi Netflixu je naprostá žumpa. Kritici Rebel Moon 2 cupují na kusy © Netflix

Nová sci-fi Netflixu je naprostá žumpa. Kritici Rebel Moon 2 cupují na kusy

Již první díl epické ságy Zacka Snydera Rebel Moon s podtitulem Zrozená z ohně se zařadil po stránce kvality mezi tituly, které si Netflix za rámeček nedá. Zdá se ale, že s pokračováním Jizvonoška prolomil streamovací gigant nové dno.

Režisér Zack Snyder se stal po rozepři s Warnery a DC Universem jedním z klíčových tvůrců Netflixu, otázkou však je, zda se jeho neotřesitelná pozice po sérii průšvihů ještě nezmění. V roce 2021 na Netflixu debutoval s akční zombie řežbou Armáda mrtvých, která v prvním týdnu zaznamenala na 75 milionů zhlédnutí a film se dle dat serveru Flixpatrol následně dlouhodobě držel na špičce popularity. Na základě prvotního úspěchu tak dostal rodák z Wisconsinu možnost zrealizovat svůj vysněný projekt, dvoudílnou sci-fi ságu Rebel Moon, která byla původně nabízena Lucasfilmu jako jeden ze sequelů Star Wars universa. V předaleké galaxii ale Zacka odmítli, tak přepsal pár postav a jmen a natočil projekt pro Netflix. Jak se ale ukazuje, v Lucasfilmu měli očividně hodně soudnosti.

Snímek Rebel Moon: První část - Zrozená z ohně premiéroval za velké pompy loni o Vánocích. Mělo se jednat o jednu z největších streamovacích událostí roku a film dokonce dostal v amerických kinech limitovaný release ze 70mm kopie. Diváci se ale rohlíkem opít nenechali. Film sice zaznamenal slušný první týden sledovanosti, následovali ale obrovské propady. Zatímco v prvním týdnu po premiéře zaznamenal film kolem 34 milionů zhlédnutí (už zde si povšimněte pádu oproti Armádě mrtvých), v následujícím týdnu už to bylo pouhých 11 milionů, což je více než o dvě třetiny méně. A ani recenze nebo divácké ohlasy nebyly moc pozitivní. Na serveru Rotten Tomatoes má momentálně snímek 21 % pozitivních ohlasů a diváckou spokojenost kolem pouhých 57 %.

Dvojka ještě horší?

Jak se ale zdá podle prvních ohlasů na druhý díl, stále je kam klesat a zřejmě si to uvědomil i Netflix. Zatímco první díl doprovázela rozsáhlá kampaň, včetně první české reklamy pro Netflix s Petrem Nárožným, po druhém dílu s podtitulem Jizvonoška jako by se slehla zem. Žádné epické bannery, plakáty či velké plochy. Motherworld holt nenaplnil očekávání. Není se čemu divit, když má pokračování momentálně na kontě jen 14 % pozitivních hodnocení na Rotten Tomatoes při průměrném skóre 3,1 bodu z 10. A kritici nenechali na Snyderově opusu nit suchou. „Člověk si říká, jestli režisér, který neustále točí špatné filmy a zároveň trvá na tom, že k dokonalosti chybí jen pár střihů, přeci jen nemá určité základní dovednosti, na kterých by mohl zapracovat. Talent na podněcování davů na sociálních sítích vás nemůže dostat příliš daleko,“ zní z úst z pera Midwest Film Journal. Magazín TheWrap tvrdí, že „ani veškerá akce - a že jí není málo - nemůže vynahradit tak strašně nesmyslný příběh a zapomenutelné postavy.“

Snyder zkrátka dostává na zadek, a dostane pravděpodobně ještě jednou. Ve středu, až budou zveřejněna čísla sledovanosti, neboť se obecně očekává, že z druhé části Rebel Moon žádný velký hit nebude a sledovanost bude výrazně za prvním dílem, což by mělo zabránit Snyderovým plánům na další pokračování. Je však vysoce pravděpodobné, že se režisér ze svých chyb přesto nepoučí a opět se bude tvářit jako nepochopený génius.

Netflix předčasně zrušil Zaklínače. Slíbených 7 řad nevznikne
19.04.2024 5:00:00 | Filmové novinky

Streamovací služba Netflix se startem prací na čtvrté řadě seriálu Zaklínač oznámila, že se fantasy adaptace díla Andrzeje Sapkowského chýlí ke konci. Tvůrci přitom původně plánovali 7 řad příběhů Geralta z Rivie.

Příšerný, naprostý omyl. Herecká legenda strhala napoleonské herectví Joaquina Phoenixe
18.04.2024 16:45:00 | Filmové novinky

Brian Cox patří mezi nejlepší a nejpopulárnější herce své generace. Občas si ale nejsme z jeho výroků jistí, nakolik roli legendárního patriarchy rodiny Royů hrál, a nakolik si zase tak moc vymýšlet nemusel a prostě byl sám sebou.

Henry Cavill jako nový Bond. Stylový trailer přesvědčil miliony fanoušků
18.04.2024 16:15:00 | Filmové novinky

Fanoušci britského herce Henryho Cavilla roky doufají, že se právě bývalý Zaklínač stane dalším Bondem. Realita bude nejspíš jiná, nová upoutávka ale zaujala miliony diváků svou retro atmosférou. Bohužel však nejde o pravý trailer.

Hororové překvapení s pravěkým Predátorem už je online. Recenze jsou nadšené
18.04.2024 15:30:00 | Filmové novinky

Před koncem roku 2023 zaujal snímek V temnotách svým vysoce atmosférickým trailerem. Nyní je novinka s příběhem z období 43 000 let před naším letopočtem dostupná online a slibuje hutnou variaci na Predátora.