Nové sci-fi o vymírajícím lidstvu zcela ohromuje. Recenze ho srovnávají s Dunou © Apple TV+

Nové sci-fi o vymírajícím lidstvu zcela ohromuje. Recenze ho srovnávají s Dunou

Ode dneška jsou na Apple TV+ k vidění první dvě epizody vysoce očekávané postapokalyptické sci-fi Silo s hvězdnou Rebeccou Ferguson v hlavní roli. Vybraní kritici již měli možnost seriál zhlédnout celý a z prvních reakcí to vypadá, že zde máme jeden z nejlepších letošních sci-fi seriálů.

5. 5. 2023 16:48 | Filmové novinky

Nová dystopická sci-fi Silo, kterou produkovala společnost Apple, a jejíž první dva díly jsou ode dneška k dispozici na její streamovací platformě, měli možnost vidět první kritici. 96 % kladných recenzí na serveru Rotten Tomatoes poměrně jasně naznačuje, že se novinka většinově recenzentům líbí. V seriálu, který vychází z bestsellerové románové trilogie Hugha Howeyho, budeme sledovat příběh posledních 10 000 lidí na Zemi, kteří žijí v silu kilometr pod zemí, které je údajně chrání před zničeným a nebezpečným světem venku. Společenští vůdci tvrdí, že příroda je neobyvatelná a každý, kdo vyleze na povrch, brzy zemře. Je to ale pravda? Hlavní role se zhostila charismatická Švédka Rebecca Ferguson (Mission: Impossible - Národ grázlů), první tři díly pak režíroval Nor Morten Tyldum (Lovci hlav). A co nám tedy novinka od Applu nabídne?

Skvělá výprava i atmosféra

Silo je podle některých recenzentů skvělý seriál, protože umí podmanivě a napínavě vyprávět a navíc skvěle vypadá. Jak je u Applu zvykem, na výpravě se nešetřilo a seriál působí na televizní poměry epicky. Budování světa, jeho vnitřní intriky a vykonané vraždy pak diváky do příběhu důkladně zaháčkují. Navíc Silu dominuje skvělá Rebecca Ferguson, která svým výkonem táhne většinu seriálu a její drsná hrdinka Juliette je postava, jež má dostatečný charakterový a dramatický rozsah, aby diváka zaujala.

Chválen je ale i zbytek hereckého ansámblu. Seriál pak bývá svým uchopením a atmosférou srovnáván z části s Dunou a z části s jiný dystopickým seriálem Odloučení, kterým se ale přeci jen nevyrovná. Silu naopak bývá vyčítáno, že poskytuje mnoho otázek, na které nedokáže během prvních deseti epizod uspokojivě odpovědět. Také znalí diváci mnohé žánrové atributy seriálu určitě viděli někde jinde a často i lépe provedené. Seriál navíc na nětkeré diváky působí místy nuceně temně. Navzdory některým drobnějším negativům si ale Silo vždy najde způsob, jak diváka zaujmout a pokud vydržíte do závěrečné desáté epizody, budete určitě vývojem seriálu překvapeni.

Druhá řada seriálu Iveta je konečně online. Už se chystá tragický závěr
05.05.2023 15:50:00 | Filmové novinky

Po úspěchu první řady, která sledovala zrod a první nesmělé krůčky Ivety Bartošové, bylo jasné, že nemůžeme populární zpěvačku opustit teprve na začátku její kariéry. Nyní na Voyo konečně startuje druhá řada, která děj zavádí do divokých devadesátých let.

Netflix ruší oblíbenou postapokalyptickou fantasy. Poslední epizody uvede brzy
05.05.2023 14:30:00 | Filmové novinky

Netflix před týdnem vydal na své platformě druhou řadu seriálového hitu Sweet Tooth: Chlapec s parožím. Populární dystopický seriál se podle posledních informací nakonec dočká i třetí řady, která bude jeho poslední. Navíc dorazí mnohem dříve, než se čekalo.

Netflix slaví další seriálový hit. Napínavý thriller naváže na překvapivý konec 1. řady
04.05.2023 16:45:00 | Filmové novinky

Netflix oslavuje další hit. Po velkolepém úspěchu seriálu Noční agent a rostoucích číslech sledovanosti originálního seriálu Ve při se zadařilo i politickému thrilleru Diplomatické vztahy, který ukazuje, že politika je prostě nemalá řehole.

Nejkrvavější komedie roku zatočí s toxickými vlastenci. Kritici slibují brutální zábavu
04.05.2023 16:00:00 | Filmové novinky

Zábavných žánrovek není nikdy a zdá se, že nová akční komedie The Wrath of Becky bude jednou z vůbec nejlepších. Alespoň tak o ní mluví kritici, kteří extrémně krvavý snímek o toxickém vlastenectví viděli na festivalu SXSW.