Nejlepší kriminálka dekády se vrací ve skvělé formě. Recenze jsou naprosto nadšené © HBO Max

Nejlepší kriminálka dekády se vrací ve skvělé formě. Recenze jsou naprosto nadšené

Zdánlivě nemožné se stává skutkem a nová verze seriálového fenoménu Temný případ se podle recenzentů prakticky dorovná původní řadě od scenáristy Nica Pizzolatta. Ten tentokrát za novou řadou již nestojí, producentka a showrunnerka Issa López však podle kritiků odvedla fantastickou práci.

Kriminální antologie Temný případ scenáristy a showrunnera Nica Pizzolatta vznikla už před neuvěřitelnými 10 lety a přesto její první řadu s Woodym Harrelsonem a Matthew McConaugheym nikdo v rámci žánru dosud nepřekonal. Zdálo se prakticky nemožné, aby tenhle nejlepší kriminální pořad uplynulé dekády někdo trumfnul, obzvlášť když ani další řady Temného případu nedokázaly na věhlas původních epizod úspěšně navázat. Nyní se však zdá, že nová showrunnerka Issa López přinesla svěží pohled a důležité sociální podhoubí, které Temný případ potřeboval a kritici její restart seriálu dávají na úroveň původního vyšetřování z propocené Louisiany.

Vítejte na Aljašce

Premiéra je plánována na 15. ledna a celkem nás čeká šestice epizod, která bude postupně odvysílána až do 19. února letošního roku. Vyšetřování odstartuje dlouhá zimní noc, při které zmizí z výzkumné stanice osmička mužů. Aby byl případ záhadného zmizení objasněn, přichází na scénu dvojice detektivek Liz Danvers a Evangeline Navarro, které se budou muset porvat nejen s temnotou pod zdánlivě věčným ledem, ale i vlastním nitrem. A jsou to právě nové vyšetřovatelky, jež sbírají maximální chválu.

Výkon Jodie Foster vypadal skvěle už v trailerech, recenzenti však potvrzují, že fantastická je tahle herecká ikona napříč celým seriálem. Dobrou zprávou nicméně je, že jí podle všeho stačí i prakticky neznámá Kali Reis v roli její parťačky. Jak uvádí Alan Sepinwall z Rolling Stone: „Výsledkem je střídmá, krutá šestidílná řada, která si zachovává vše, co dělalo Pizzolattovu tvorbu skvělou a nechává za sebou překotnost jeho tvorby.“ Další recenzenti ve velkém chválí vskutku hutnou atmosféru aljašské tmy, v níž se zjevuje jedna mrtvola za druhou a celou dobu jde o mrazivou podívanou. Hlavní hrdinky i případ samotný jsou strhující, vše je povědomé a zároveň dostatečné jiné, a jak upozorňuje Benji Wilson z Daily Telegraph, velkou součástí vyprávění je i odkaz původních obyvatel Aljašky, který přináší výjimečný prvek prostředí, které „neznáte a nerozumíte mu a ono o vás také moc nestojí“.

Skvostné recenze

Z nadšení recenzentů se samozřejmě utvořilo i úchvatné dosavadní hodnocení na serveru Rotten Tomatoes. Na něm po 19 recenzích svítí 100 procent pozitivních reakcí s naprosto neuvěřitelným průměrem – a teď se podržte – 9 bodů z 10 možných, čímž se nová řada dorovnává skutečně té první, která měla totožnou cifru po 99 recenzích při průměrné 91 procentní spokojenosti. Nejhůře přijatá druhá řada z Los Angeles posbírala jen 6,3 bodů z 10, třetí řada se pak vyšplhala na 7,65 bodů z 10. Zdá se tedy, že HBO má na začátku roku v rukou pořádný megahit. Tak ho snad dokáže pořádně vytěžit stejně jako loni The Last of Us.

Zdroj: HBO Max / Rotten Tomatoes

Netflix láká v traileru na největší lednové hity. Nepochopitelně zamlčuje spoustu skvělých filmů
03.01.2024 13:30:00 | Filmové novinky

Z lednových novinek si Netflix pro svůj pravidelný upoutávkový sestřih vybral sedm titulů, kterými chce zaujmout stávající předplatitele a přilákat nové zákazníky. Klip nabízí mimo jiné napínavou krimi či ceněný dobrodružný thriller podle skutečné události.

Trailer nové dystopické sci-fi Netflixu ukazuje zničenou Zemi, drsný lov krokodýla i zombies
02.01.2024 15:40:00 | Filmové novinky

Pokud potřebujete pravidelný přísun dystopických sci-fi, v poslední době se jich spousta objevuje na Netflixu. Ten chystá už na konec ledna stylově vypadající akční náhul Lovci z konce světa, ve které budou útočit obří plazi i zombies.

Nová Marvelovka potemněla a servíruje drsné bitky. Uniklá akční scéna však vzbudila rozpaky
02.01.2024 15:00:00 | Filmové novinky

Premiéra nového akčního seriálu Echo od Marvelu nás čeká již příští týden. A na veřejnost unikla nahrávka bitky mezi Daredevilem a titulní hrdinkou, která slibuje velkou dávku zábavy pro fanoušky kontaktní akce a temných komiksů. Ne všichni jsou ale nadšení.

Mickey Mouse je vrah! Z traileru nového hororu Walt Disney rotuje v hrobě
02.01.2024 14:10:00 | Filmové novinky

V loňském roce jsme se dočkali hororu, v němž vraždili Medvídek Pú a Prasátko. A letos naše zornice uzří vraždícího Mickey Mouse, kterého si tvůrci půjčili od samotného Walta Disneyho.