☰ Menu
Filmtoro
Hledej ⟫

Netflix podruhé v řadě neoslovil tolik nových diváků, kolik očekával

Netflix v letošním 3. čtvrtletí sice nedokázal překonat svůj vlastní odhad počtu platících diváků, ale přesto rostl více, než se všeobecně očekávalo a své akcionáře příjemně překvapil. A dost možná takto rostl i naposledy, protože konkurence od Disney, Apple a dalších už klepe na dveře.

Netflix podruhé v řadě neoslovil tolik nových diváků, kolik očekával

Samotný Netflix předpokládal, že mezi letošním červencem a zářím vzroste počet jeho předplatitelů o 7 milionů. Nakonec to bylo o 6,8 milionu, respektive o 500 tisíc předplatitelů v USA a o 6,3 milionu ze zbytku světa, přičemž celkový počet předplatitelů přesáhl 158 milionů. Celoroční přírůstek platících diváků by dle Netflixu letos měl dosáhnout 26,7 milionu, což je o téměř 2 miliony méně než loni. Investorům to sice stačilo (po velmi špatných výsledcích z 2. čtvrtletí, kdy počet nových předplatitelů zůstal za očekáváním o 2,3 milionu, zřejmě čekali horší výsledky), a tak včera akcie společnosti utěšeně rostly. Nicméně nyní hlásí výrazný propad. Streamovací služba se rovněž akcionářům pochlubila, že třetí řada Stranger Things byla nejsledovanější z celé série, když si ji během prvních 4 týdnů od premiéry zapnulo 64 milionů domácností. To zároveň ze Stranger Things dělá historicky nejsledovanější seriál z produkce Netflixu. Za další velký divácký úspěch Netflix považuje divácká čísla seriálu Neuvěřitelná, který v prvních 28 dnech vidělo 32 milionů domácností.

Co je ovšem nejdůležitější, Netflix za sebou má poslední čtvrtletí, kdy byli jeho jedinými opravdovými konkurenty HBO a Amazon. Už 1. listopadu svou streamovací službu Apple TV+ spustí jablíčkáři a o necelé dva týdny později se přidá titán filmového a seriálového obsahu Disney se svým Disney+. Příští jaro pak navíc dorazí ještě HBO Max od AT&T a také Peacock od NBCUniversal. Čistě teoreticky je možné, že žádná z těchto služeb nedokáže od Netflixu přetáhnout větší počet předplatitelů. Pokud se tak ale stane, první náznaky budou nepochybně patrné už v lednu, kdy budou zveřejněny výsledky hospodaření Netflixu za letošní říjen až prosinec. Nesmíme rovněž zapomínat na vysvětlení, které letos investorům Netflix dal po katastrofálním druhém čtvrtletí. Přiznal tehdy, že obsahová nabídka jednoduše řečeno přilákala mnohem méně platících zákazníků, než očekával. Jasně se tak ukázalo, že Netflix pro celou řadu jeho diváků není samozřejmostí, kterou každý měsíc platí tak nějak automaticky, ale že si jej předplatí pouze tehdy, pokud je k tomu obsahová nabídka přesvědčí.


⏰ 18. 10. 2019   🧑‍💼 Tomáš Durčák   🩶 7   📰 Streaming novinky


📨 Nevíš, na co koukat?

Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami. Jdu na to!



📰 Poslední filmové novinky

Další: Novinky ·  České ·  Tipy ·  Data ·  Kvízy  ·  Trailery ·  Rozhovory ·  Vše


TP pixel