Policie Hvar začne zábavně a vtipně. Pak spadne do kriminální rutiny © Voyo / TV Nova

Policie Hvar začne zábavně a vtipně. Pak spadne do kriminální rutiny

Tak se nám komerční televize rozhodly bojovat o diváky na březích Jadranu. Prima nejprve uvedla krimi seriál Na vlnách Jadranu a nyní přichází se svým komediálně laděným příspěvkem i TV Nova, jež zároveň novinku uvádí s předstihem na platformě Voyo. Stojí ale Policie Hvar za pozornost?

Filmové recenze

Expozice nového seriálu TV Nova, který v programu nahradil taktéž komediální krimi Případy mimořádné Marty, začíná obligátně. Dvojice policistů přijíždí do Chorvatska, aby se přidala k místní policejní jednotce a řešila případy úmrtí českých či slovenských občanů. Ona je Slovenka, on Čech. Ona je panovačná a má feministickou vyřídilku, on je rozkolísaný po čerstvém rozvodu, ale skrývá se za fasádu drsňáku. Ze začátku o tom, že jsou kolegové, vůbec neví, a právě tady je novinka Novy nejlepší.

Prvních 15 minut Policie Hvar není prakticky vůbec o vyšetřování a místo něj připomíná spíše romantickou komedii ve stylu aktuálního hitu S tebou nikdy o dvou lidech, kteří se vzájemně přitahují, ale nedorozumění a osobní traumata je neustále poštvávají proti sobě. Potíž je v tom, že zatímco filmová novinka s Glenem Powellem a Sydney Sweeney hraje tuhle hru dvě hodiny a postaví z ní brilantně napsanou obhroublou komedii, Policie Hvar má jen úvodních patnáct minut, během nichž to mezi Jakubem Štáfkem a Alžbětou Ferencovou jiskří, ale víc než pointu s noční košilkou ze vzájemného laškování nevykřeše, protože musí dojít na rutinní kriminální případy.

Krimi pohoda a taky rutina

Ty jsou sice řešené s humorem a samozřejmě musí docházet na vzájemné „porovnávání pindíků“ obou vyšetřovatelů, kdy se do hry mnohdy zapojí i jejich chorvatští kolegové, samotné pátrání však nijak nevyčuhuje z hranice průměru a ničím vesměs nepřekvapí. Rozhodně tedy nečekejte nového Hercule Poirota, Policie Hvar jede při vyšetřování samospádem a baví během něj vyloženě průměrně. Vzájemné jiskření čím dál víc ustupuje do pozadí stejně jako obhroublejší vtípky, čímž seriál odpovídá nenápaditému námětu a vyloženě mrhá castingem, který by mohl očividně rozjet mnohem divočejší komediální jízdu.

Jakub Štáfek tentokrát nehraje takového idiota, jakým je po převtělení do role Julia Lavického, a uvěřitelně zvládá i emocionální momenty muže, jemuž se kvůli workoholismu a nezaměstnanému sousedovi rozpadl vztah. Scénář mu jde navíc trochu více na ruku, takže ačkoli může někomu vadit jeho typický postoj všeználkovského machra, pravdou je, že většina jeho vtipů docela funguje a jeho interakce během i mimo vyšetřování šlapou a baví. Ferencová si v tomto směru vybrala pomyslného černého Petra a její vyšetřovatelka je po úvodním sexy laškování pouze hezkým a bohužel i mnohdy hysterickým doplňkem, kterému se fandí podstatně hůř. A i během vyšetřování většinou tahá za kratší část pomyslného provazu.

Řemeslná jistota

Řemeslně je seriál rovněž zcela standardní a odpovídá tomu, co si pod produkcí Novy představíte. Nechybí hezké kamerové jízdy, poletování dronů nad Chorvatskem, pár nápaditých záběrů z pláže, a samozřejmě i výrazně nudnější vysedávání po interiérech, na nichž je vidět nutnost produkčně šetřit. Naprostá televizní jistota, kterou byste od stabilního kreativního týmu Novy jednoduše čekali. A tak je to s Policií Hvar i celkově. Jde o neodvážnou kriminální hru, jež má za cíl nevyčuhovat, udělat hezkou sledovanost a posílit pozici komerční televize a její streamovací platformy. To se nepochybně podaří, protože seriál je v rámci cílové skupiny solidně odvedenou komediální krimi na nedělní večer, jež je navíc kvalitnější než konkurenční Na vlnách Jadranu prakticky ve všech směrech. Víme ale, že Nova dokáže být mnohem lepší. Stačí si zapnout Metodu Markovič.

Zdroj: Autorský text / TV Nova / Voyo

Sériový vrah Hojer míří na Voyo. Odpudivý případ české kriminalistiky vás nenechá vydechnout
24.01.2024 12:50:00 | Filmové recenze

Streamovací služba Voyo představila již svůj třináctý originální projekt, jenž se i tentokrát zaměřuje na žánr krimi. V režii Pavla Soukupa vznikla temná kriminálka, která skládá poctu vyšetřovacím metodám legendy české kriminalistiky Jiřího Markoviče, který kromě sériového vraha a kanibala Ladislava Hojera vyšetřoval i případ spartakiádního vraha Jiřího Straky.

Česká komedie roku vstoupila do kin. Démonická tchyně ničí bránici i dojímá
02.11.2023 16:25:00 | Filmové recenze

Od 2. listopadu je v kinech dostupná nová česká komedie Přišla v noci, která zkoumá tenkou hranici mezi humorem a hororovou domácí invazí. Když se totiž mladé dvojici objeví ve dveřích matka submisivního Jiříčka, natřásá se bránice a občas i tuhne krev v žílách a tečou slzy.

Zázrak na Primě. Povedený feťácký seriál dává zapomenout na Elišku a Damiána
20.10.2023 16:00:00 | Filmové recenze

Televize Prima má za sebou premiéru nového seriálu Banáni, který vypráví o nálezu 120 kilogramů kokainu v krabicích od banánů. Bláznivá komediální novinka se nadmíru podařila a všemu vládne fenomenální výkon Cyrila Dobrého jako intelektuálně slabšího skladníka Jirky.

Česko našlo komedii roku. Něco tak dobrého a trefného tu nebylo od Vlastníků
10.07.2023 17:45:00 | Filmové recenze

O nenápadné černé komedii Přišla v noci před premiérou v Karlových Varech věděl málokdo. Od první festivalové projekce se ale o snímku režisérů Vejnara a Pavlíčka mluví jako o jednom z nejzajímavějších počinů roku a nejlepší tuzemské komedii za hodně dlouhou dobu. Zaslouženě.