V minulém týdnu jsme psali o nové slevové akci řetězce multikin Cinema City Moje levná polovička, která trvá až do 26. února. Jedná se o období bez velkých zahraničních blockbusterů, které je příhodné pro výhodnou nabídku vstupenek, jež má v chudším období nalákat diváky do kinosálů. I zlevněné vstupné však obsahuje speciální manipulační poplatek.
Řetězec multikin Cinema City v uplynulých dnech odstartoval novou slevovou akci Moje levná polovička, kdy druhou vstupenku zákazníci získají s 50procentní slevou. Ačkoli se zdálo, že tyto zlevněné vstupenky se při nákupu online obejdou bez nepopulárního manipulačního poplatku 24 korun za vstupenku, který má Cinema City jako jediný řetězec v České republice, opak je pravdou. Jak totiž dokazuje nákup vstupenek v praxi a především daňový doklad po nákupu, Cinema City si za zlevněné i nezlevněné vstupenky účtuje stejný manipulační poplatek, čímž do velké míry degraduje samotnou slevovou akci a je v případě 2D vstupenek buď výrazně dražší než konkurence, nebo je téměř na stejné úrovni jako konkurence bez slevové akce. Jak totiž potvrzuje přiložená anonymizovaná účtenka, kterou si můžete níže prohlédnout, bez slevové kartičky stojí dvě vstupenky do Cinema City v rámci slevové akce 461 korun. Řetězec Cinestar je tak i bez slevové akce jen o 9 korun dražší než Cinema City se slevovou akcí. Premiere Cinemas je bez slev dokonce o 31 korun levnější.
Zdroj: Cinema City / Cinestar / Premiere Cinemas / Autorský text
Jako poněkud problematické se jeví především nezobrazení manipulačního poplatku při samotném nákupu. Jak můžete vidět na obrázku v levé straně, nákupní systém Cinema City upozorňuje kromě ceny vstupenek pouze na manipulační poplatek ve výši 24 korun. Ve finálním součtu pak sice je vidět částka 461 korun (plus odpočet se slevovou kartou ve výši 40 korun), zákazníkovi však chybí základní přehled o všech zaúčtovaných položkách. Tento kompletní přehled přichází až po dokončení a zaplacení objednávky (obrázek na pravé straně), kdy do emailu v rámci potvrzení přijde informace o zaúčtování poplatku za obě vstupenky online ve výši 48 hodin. Jedná se o klamání zákazníka? Možná. Jedná se o dost zvrácenou taktiku těžení dodatečných peněz ze zákazníků a degradování samotné slevové akce? Určitě. U Cinema City však podobné taktiky nepřekvapují. Ostatně v minulosti se právě tento řetězec již několikrát předvedl jako zcela amorální při snaze navyšovat své tržby. Ať už to bylo chování během pandemie covidu, případně extrémní navýšení cen před koncem loňského roku.
⏰ 21. 1. 2024 🧑💼 Petr Semecký 🩶 48 📰 Filmové novinky
Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami. Jdu na to!
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše