Kameraman John Mathieson spojil výraznou část kariéry s režisérem Ridleym Scottem. Natočil s ním i výrazné historické snímky jako Gladiátor či Království nebeské. Sám kameraman se ale do režijního kolegy pustil a prohlásil o něm, že je líný a své filmy poškozuje.
28. 11. 2024 19:30 | Filmové novinky 28. 11. 2024 19:30 | Filmové novinkyKameraman John Mathieson patří mezi nejlepší řemeslníky v Hollywoodu. Stojí mimo jiné za vizuální stránkou filmů Guye Ritchieho jako Král Artuš: Legenda o meči nebo Krycí jméno U.N.C.L.E.. Se Samem Raimim natočil Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství. A velkou část kariéry spojil s Ridleym Scottem, s nímž natáčel mimo jiné snímky Robin Hood, Království nebeské a také Gladiátor.
Není divu, že se Scottem natočil i pokračování antického spektáklu Gladiátor II, nyní se však Mathieson rozpovídal v podcastu DocFix a zdá se, že si se spolupráci se slavným režisérem rozhodně neužívá tak, jak by chtěl. Podle Mathiesona se totiž Scott v průběhu let změnil a už filmům nedává tolik péče jako kdysi. Mathieson tvůrce dokonce označil za líného a netrpělivého, když neustále žene produkci kupředu, spěchá a pomáhá si více kamerami, jež zabírají scénu ze všech možných úhlů, čímž neumožňuje kameramanovi a osvětlovačům detailněji pracovat se scénou.
„Všechno se dnes leští přes počítačovou grafiku. Všechno se nechává v záběru: Věci, kamery, mikrofony, kousky rozpadlé výpravy, stíny od mikrofonů. Na Gladiátorovi II jen řekli, ať se to vyčistí,“ popsal Mathieson současné praktiky natáčení na placu Ridleyho Scotta. „Je netrpělivý, takže chce všechno natočit najednou,“ popsal dále Scottovo používá více kamer najednou. „Pro kameru to není dobré, můžete pak svítit jen z jednoho úhlu. Podívejte se na jeho starší filmy, hloubku do nich často dostávalo svícení. To s více kamerami neuděláte, ale on to chce mít prostě za sebou,“ doplnil hollywoodský kameraman.
„Upřímně si nemyslím, že využívání více kamer filmy nějak vylepšilo. Vše se dělá ve spěchu. To se v Ridleym změnilo. On tak chce pracovat, mně a spoustě dalším lidem se to nelíbí, ale on je Ridley Scott a může si dělat, co chce,“ popsal dále svoje pocity Mathieson. Kameramanovi vadí, že se z práce s kamerou vytratila unikátnost a již nemá pocit, že on je kuchařem, který vaří něco speciálního ve své pěkné kuchyni. Spíš se stal pokrývačem obsahu. „Lidé chtějí točit na víc kamer, protože tak zaberou hodně herců a naberou hodně materiálu, ale už tam není žádný cit. Je to jako nakupovat v supermarketu, kdy všechno naházíte do košíku a řeknete si, že to pak nějak přetřídíte.“
Scottův přístup během natáčení vysvětluje, jak je schopen natáčet a vyvíjet tolik projektů najednou. Ostatně aktuálně se chystá v 87 letech na snímek The Dog Stars, jenž se začne natáčet v lednu. V plánu má přitom dalších několik projektů: Životopis o Bee Gees, BOMB, The Battle of Britain, Gladitor III, Big Dogs a Queen and Country. Samotný Scott nedávno dokonce přiznal, že se mu příliš nepovedl snímek Prometheus, vinu však hodil převážně na členy štábu, kteří měli na starost kontrolu kvality a s nimiž posléze rozvázal spolupráci. Scott tudíž rozhodně neskrývá, že pracuje spíše jako fabrika než jako autor.
Zdroj: World of Reel
1 875 zobrazení 54 se líbíNetflix nás před Vánoci nehodlá jen přeslazovat cukrátkovými romancemi. Součástí jeho nabídky je i katastrofická novinka La Palma, jež začne sopečnou erupcí a bude pokračovat extrémní vlnou tsunami. Trailer slibuje ohrožení milionů lidí.
Oceňované kriminální drama Gangs of London se příští rok vrací na obrazovky. Čerstvě vydaný teaser na třetí řadu slibuje fanouškům napětí, neúprosnou akci, mocenské střety a návrat oblíbených postav.
Oblíbený sériový vrah Dexter Morgan se vrací na obrazovky a tentokrát citelně omládne. Podíváme se totiž na počátky jeho kariéry i podivného chtíče. Vrací se i Michael C. Hall.
Britská herečka Keira Knightley vtrhla do nejvyšších pater Hollywoodu už jako teenagerka a role půvabné Elizabeth Swann v sérii Piráti z Karibiku ji přinesla globální slávu. Jak se však nyní svěřila, veleúspěšná franšíza se pro ni zároveň stala traumatizujícím prokletím, které už nikdy v životě nechce znovu zažít.