☰ Menu
Filmtoro
Hledej ⟫

Největší komedie roku na Primě propadla. Na Netflixu ji viděl skoro každý

Klasické televize měly vždycky jednu podstatnou nevýhodu, a to, že obsah na ně putoval až jako na úplně poslední místo. Jenže zatímco v devadesátkách a po novém tisíciletí to zase tolik nevadilo, s nástupem streamovacích služeb mají televizní stanice ohromný problém. Diváci si totiž zvykli za obsah platit na streamingu a zde jsou i velké tituly zkrátka mnohem dříve. A televize na tom tratí.

Největší komedie roku na Primě propadla. Na Netflixu ji viděl skoro každý © CinemArt

Snímek Jedeme na teambuilding je z hlediska úspěšnosti v kinech nejúspěšnější komedií letošního roku v kinech. Snímek sice vstoupil do kin na konci roku 2023, tržby však sbíral především po novém roce a celkem to bylo přes 50 milionů korun. Snímek v kinech navíc vidělo téměř 300 tisíc diváků, což je slušný základ na úspěch i na dalších článcích distribuce.

Lineární televize ztrácí

Téměř o rok později se snímek podíval v premiéře na obrazovky Primy, výsledek je ale slabý. Snímek totiž vidělo necelých 400 000 diváků, což je zhruba čtvrtina těch, kteří pravidelně koukají na Českou televizi na StarDance. Nehledě na to, že skoro dvojnásobek diváků udělala i Všechnopárty, která běží o 2 hodiny později. Tak kde se stala chyba? Neúspěch filmu na Primě není průšvihem samotné televize, ukazuje totiž na změnu trhu jako takového. Ostatně ještě nižší čísla vykázala v premiéře na Nově nová Duna.

Časy, kdy televize sázely na velké megafilmy, které přinášel rekordní sledovanost, je dlouhodobě pryč. Televize jsou až na chvostu filmové distribuce a protože publikum stárne a od televize odchází, počty diváků u obrazovek se neustále snižují. Kam zmizeli? Samozřejmě na streaming. Některé ze streamovacích služeb si dnes platí skoro každý čtvrtý Čech a Netflix se stal stabilní součástí domácnosti. Mnohé rodiny si služeb dokonce platí i více. Mnoho diváků už na televizi jako takovou ani nekouká a streaming jim dává ideální možnost vidět novinky rychleji a stále ještě bez reklam.

Odliv diváků bude pokračovat

Dokonalý odliv diváků na streaming reprezentuje právě komedie Jedeme na teambuilding, která v roce 2024 zaznamenala na Netflixu 1,2 milionů zhlédnutí, což si lze s trochou benevolence převést na 1,2 milionů diváků. Jde o nejúspěšnější český titul streamovací služby za poslední rok, který zároveň ukazuje, jak důležité je být v řetězci distribuce rychlejší. Ostatně i proto jsou nejcennějším zbožím současnosti exkluzivní zábavní pořady, seriál a filmy. Netflix to ví už dávno, samotná Prima to nyní poznává i díky fenoménu soutěže Zrádci. Lineární televize však nadále vykazuje problémy, které se v budoucnu zřejmě budou dále prohlubovat. Ostatně o trendu se dlouhodobě mluví i v zahraničí, což je rovněž důvodem, proč televize čím dál výrazněji přenáší své aktivity do online prostoru.

Zdroj: CinemArt / FlixPatrol / Kinomaniak / Mediaguru


⏰ 1. 12. 2024   🧑‍💼 Petr Semecký   🩶 96   📰 České novinky


📨 Nevíš, na co koukat?

Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami. Jdu na to!



📰 Poslední filmové novinky

Další: Novinky ·  České ·  Tipy ·  Data ·  Kvízy  ·  Trailery ·  Rozhovory ·  Vše


TP pixel