Hlavním poznávacím znakem série John Wick jsou obří akční scény, v nichž hlavní hrdina kupí jednu hromadu mrtvol za druhou pomocí zbraní i všeho, co je zrovna po ruce. Režisér Chad Stahelski však nyní odhalil, že v prvním díle mělo původně dojít k jediné vraždě.
6. 7. 2025 9:00 | Zajímavosti 6. 7. 2025 10:05 | ZajímavostiFranšíza John Wick dokázala na poli akčních filmu to, co se před ní ve 21. století nikomu jinému s tak velkým úspěchem nepovedlo – převést archetyp neporazitelného hrdiny, za nímž zůstávají hromady mrtvol, od klasik typu Rambo nebo Terminátor do moderní podoby. Z čehož dnes těží třeba Jack Reacher nebo filmy se Stathamem. A jak Wickovi přibývají další pokračování, stává se v jistém smyslu stále brutálnějším a nedotknutelnějším.
Svědčí o tom ostatně i počet zabitých lidí, který se mezi prvním a čtvrtým dílem téměř zdvojnásobil ze 77 na 140 nebožtíků. Přičemž fanoušci nekompromisního zabijáka v podání Keanu Reevese se už nemůžou dočkat, až budou příští rok v kině počítat, kolik bezvládných těl za sebou John zanechá tentokrát. O to větším překvapením je skutečnost, že původní scénář prvního filmu počítal v tomto ohledu se zcela jinou podívanou. Což nyní prozradil režisér série a bývalý kaskadér Chad Stahelski.
Ten se v novém rozhovoru rozpovídal o tom, že kdyby se mu tehdy před více než deseti lety nepodařilo prosadit své změny příběhu, John Wick by dnes už pravděpodobně neexistoval. Skvěle natočené akční scény s brilantní choreografií, které dnes známe jako jeden z definujících prvků celé franšízy, totiž ve scénáři původně vůbec nebyly, stejně jako hromady zabitých mrtvol.
„Vzpomínám si, že [Keanu] mi [scénář] poslal asi v pátek, já jsem si ho během jednoho dne přečetl a napříč víkendem se nad ním trochu zamyslel. Původně to totiž byl mnohem umírněnější a z pohledu akce omezenější příběh. Tuším, že v tom původním scénáři zemřeli jen tři lidé, z toho navíc dva při autonehodě,“ popsal Stahelski, jak moc se původní John Wick lišil od toho, co z něj nakonec vzešlo. A o rozsahu změn, jež provedl, pak zřejmě nejlépe svědčí nárůst zabitých ze 3 na 77.
Zdroj: Comicbook.com
Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami.
Přihlásit odběrDruhá řada zombie postapokalyptického seriálu The Last of Us aktuálně od diváků inkasuje velmi rozporuplné reakce. Což se vzhledem k tomu, jak dopadla předloha v podobě druhého dílu stejnojmenné hry u hráčů, tak trochu dalo čekat. Tvůrci se nicméně některých úprav vůči herní předloze nebáli a spolutvůrce Neil Druckmann se je nyní pokusil v podcastu obhájit.
Fanoušci Pána prstenů mají již od první filmové trilogie neustálý „hlad“ po dalším zpracovaném obsahu. A ten také přichází, ovšem pouze v podobě prequelů. Autor předlohy J. R. R. Tolkien však svého času chystal i pokračování, které dokonce mělo název a první kapitolu.
George R.R. Martin, který stojí za knihami, na jejichž základě vznikly fantasy seriály Hra o trůny nebo Rod draka, zklamal všechny své fanoušky. Ti totiž už déle než 10 let marně čekají na pokračování ústřední ságy Píseň ledu a ohně, o které už autor nasliboval hory doly.
Prequelové trilogii Star Wars řada fanoušků dlouho nemohla přijít na jméno. Po té sequelové ji ale většina přijala na milost a příběh Anakinova pádu do osidel Temné strany se v posledních letech těší poměrně velké přízni. Jeden element ale mohl být jinak a zásadně ovlivnit celou Lucasovu ságu.