Televize Prima v roce 2022 učinila nepopulární krok mezi diváky, když zakázala přeskakování reklam v IPTV. Nyní se k ní přidává televize Markíza. Její sesterská TV Nova dlouhodobě nad podobným krokem uvažuje.
27. 5. 2025 12:40 | Streaming novinky 27. 5. 2025 12:44 | Streaming novinkyKdyž televize Prima v před 3 roky zavedla zákaz přeskakování reklam v rámci IPTV, byl z toho humbuk, který v internetových diskuzích rezonuje ještě dnes. Zdá se však, že Prima byla skutečně jen prvním subjektem na trhu, který touto cestou šel, aby přestal přicházet o drahocenné příjmy z reklamy. Nyní se totiž k zákazu přeskakování reklam přidala i slovenská TV Markíza, jež je sesterskou televizí tuzemské Novy. I ta před časem začala naznačovat, že nad podobným krokem přemýšlí.
Markíza se podle generálního ředitele Petra Gažíka na krok zákazu přeskakování reklam připravovala delší dobu a na změnu připravila i své poskytovatele IPTV služeb. Televize v kroku vidí reakci na aktuální trendy, vidí rozdíly ve sledovanosti reklam v běžném vysílání (kde přeskakovat nelze) a právě v IPTV, kde reklamy přeskočit lze. Televizi tak unikají příjmy a zároveň není schopná naplnit sliby, které dává inzerentům o dosazích jejich zakázky. „Zadavatelé reklamy platí Markíze za počet zhlédnutí reklamy diváky a divačkami. Pokud diváci sledují pořadu z archivu nebo s časovým posunem a reklamu přeskočí, televize nedokáže zadavatelům doručit žádaný počet zhlédnutí a projeví se to na jejích příjmech. To ovlivňuje i schopnost vyrábět vlastní seriály či zábavné formáty, které jsou diváky vyhledávané a mají vysokou sledovanost,“ argumentuje Markíza.
Markíza stanovila pravidla pro operátory, jež je nutné dodržovat. Pakliže diváci sledují pořad v archivu a živé vysílání již skončilo, je nutné sledovat první tři minuty reklamního bloku. To samé platí i při zpětném zhlédnutí pořadu, který si diváci nahráli a uložili. V případě, že živý přenos ještě neskončil, není možné celý reklamní blok přeskočit.
Pro televize jde i o reakci na streamovací služby, které prozatím primárně v zahraničí začaly nasazovat i levnější tarify s reklamními vsuvkami. Krok Markízy vyvolává znovu otázky, zda se ke stejnému kroku odhodlá i TV Nova. Její generální ředitel Daniel Grunt již počátkem letošního roku naznačil, že jde o možnou variantu do budoucna, prozatím však o ní nebylo definitivně rozhodnuto.
Zdroj: Mediář / Mediaguru / FTV Prima
Zatím jsem se nesetkal s reklamou která by nešla přeskočit. Samozřejmě při zpětném sledování.
Když prima zavedla nepřeskakování reklam, přestal jsem její programy sledovat a myslím, že jsem o nic nepřišel, pokud to nova udělá také, tak zruším internetovou televizi, protože ztratím důvod ji mít. reklamy můžu mít i v pozemní a zadarmo. Z nové tvorby se mi stejně nic nelíbí.
No...dost problém je, když se reklamy nedají přeskočit uvnitř filmu ani na placeném streamu...a přesně to se děje na Oneplay. A to u pohádek pro děti.
Televize je mrtvé médium, myslím že ty nekvalitní pořady které produkuje se nezlepší ani kdyby ti lobotomové koukali na reklamy povinně 5 hodin denně
Já moc na TV nekoukám a když už, tak jí spíš pozdě večer poslouchám a u toho si něco dělám na počítači nebo si hraju. Jelikož už děti spí, tak mám zvuk do sluchátek a když je reklama, tak si prostě zvuk vypnu takže mě se zákaz přeskakování reklam netýká, už roky jsem žádnou neviděl ani neslyšel a když tak jen první dvě sekundy:)
Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami.
Přihlásit odběrFanoušci světa Hry o trůny se od Maxu dočkali nepříjemného překvapení. Streamingová služba se totiž rozhodla odsunout zbrusu nový a hojně očekávaný seriál ze Západozemí až na příští rok, byť se všeobecně očekávalo, že bychom se premiéry mohli dočkat někdy v létě.
Nejsou to ani dva měsíce, co jsme se tak trochu posmívali společnosti Warner Bros. Discovery, že se vizuálně se službou Max vrací k brandu HBO a už jen chybí, aby streamovací službu regulérně přejmenovala zpět. Inu, teď je to tady.
Tuhý boj o českého streamovacího zákazníka pokračuje, aktuálně se do slevových akcí pustila opět služba SkyShowtime. Můžete ušetřit až 40 % ceny, pokud si objednáte některý z dvou měsíčních tarifů. Snížená cena bude platit celý následující rok.
Uplynuly už více než dva měsíce od masivního spojení O2TV s Voyem do nové platformy s názvem Oneplay. A skupina PPF se nyní pochlubila prvními čísly, která potvrzují, že masivní odliv předplatitelů se i přes počáteční technické problémy nekonal a služba se s výrazným náskokem stává novou českou streamovací jedničkou.