Největší akční nářez roku potvrzen. Kritici mluví o mistrovském díle, tleskalo se 7 minut © Warner Bros.

Největší akční nářez roku potvrzen. Kritici mluví o mistrovském díle, tleskalo se 7 minut

Režisér George Miller uvedl na slavnostní premiéře na festivalu v Cannes svou očekávanou akční novinku Furiosa: Sága Šíleného Maxe a diváky naprosto ohromil. Dočkal se sedmiminutového potlesku vestoje a snímek získává jedny z nejlepších recenzí letošního roku.

Režisér George Miller uvedl společně s hvězdami Chrisem Hemsworthem a Anyou Taylor-Joy svou novinku Furiosa: Sága Šíleného Maxe na festivalu v Cannes. Obratem pak dorazily první detailní recenze, které mluví o nejdivočejším akčním spektáklu roku a potvrzují, že George Miller dokázal navázat na velkolepou jízdu Šílený Max: Zběsilá cesta. Byť upozorňují, že Furiosa je do velké míry jiným filmem a rozhodně nemají diváci očekávat ten samý film. Snímek si po svém uvedení v Cannes vysloužil rovněž sedmiminutový potlesk vestoje, přičemž někteří z kritiků film označují za mistrovské dílo a jeden z nejlepších prequelů, které kdy vznikly.

Ultimátní double feature

Furiosa má aktuálně na serveru Rotten Tomatoes 88 procent pozitivních reakcí při skvostném průměrném hodnocení 8,5 z 10 bodů. Nutno ovšem uznat, že pokud se podíváme na reakce TOP kritiků, klesá pozitivita hodnocení jen na 75 procent. Obecný úzus každopádně je, že tenhle dravý prequel ke Zběsilé cestě spektákl, který otřásl akčním žánrem, bohatě doplňuje a činí ho ještě zajímavějším filmovým požitkem. Furiosa má sice jiné měřítko než předchozí Šílený Max, těžko si však lze podle kritiků aktuálně představit, že byste si oba filmy nepouštěli jako ultimátní double-feature. Jsou jiné, vzájemně se však úžasně doplňují.

Empire Magazine nemůže uvěřit tomu, že George Miller po 45 letech v byznysu stále ukazuje ostatním a mnohem mladším režisérům, jak se dělá velká akční jízda. New York Times dodává, že je stěžejní tvůrce téhle franšízy skutečným „prorokem zkázy, který neustále nakopává zadky.“ Hollywood Reporter pak upozorňuje, že duchem je Furiosa mnohem blíž úplně prvnímu Šílenému Maxovi s Melem Gibsonem. Z hlediska akce ale lze najít paralely s pokračováním Šílený Max 2 - Bojovník silnic.

Výměna kameramana je poznat

Server Consequence upozorňuje, že vývoj snímku Furiosa začal již během příprav Zběsilé cesty, a právě to je důvodem, proč se filmy vhodně doplňují a nachází jiné prostředky zábavy pro diváky, díky čemuž snímek nepůsobí jako nadbytečný doplněk, který by jen dojil megahitový potenciál obrozené série. Samozřejmostí je pak velkolepý vizuál, byť Hollywood Reporter upozorňuje na patrnou změnu na pozici kameramana, kdy Johna Seala nahradil Simon Duggan, jemuž se úplně nepovedlo dosáhnout dokonalého propojení reálných kulis a tentokrát více očividného CGI.

Chvála pak univerzálně míří za stěžejním hereckým duem. Anya Taylor-Joy je podle kritiků naprosto fenomenální Furiosa a hladce dokázala převzít otěže po Charlize Theron. Chris Hemsworth se pak velmi dobře baví a nabízí over the top výkon, z něhož odkapává radost z práce každou vteřinou. Zároveň však jeho Dementus nikdy nepřekročí hranici sebeparodie jako se to Hemsworthovi stalo v posledním Thorovi.

Nic pro odpůrce akce a násilí

Samozřejmě se najdou i odpůrci. Například BBC píše, že vás film otráví přehnaným množství akce a násilí, a pak vám ho na hlavu hodí ještě mnohem víc. Kritik Alonso Duralde pak zase zmiňuje, že překonávat dokonalé filmy je vždycky těžké, a právě proto nikdy nevznikl druhý Občan Kane nebo druhé Zpívání v dešti. Nový díl Šíleného Maxe vnímá jako nevyhnutelnou prohru, které se nedalo vyhnout. Zdá se tedy, že pokud už kritici přichází s negativními či zklamanými ohlasy, jsou dané tím, jak vysokou laťku nastavil předchozí film a jak moc jim nesedí akční exhibice.

Furiosa: Sága Šíleného Maxe vstoupí do českých kin už 23. května.

Zdroj: Rotten Tomatoes / Warner Bros.

Seriálová Duna je tady ve skvělém traileru! Ukazuje dávnou minulost
15.05.2024 20:45:00 | Filmové novinky

Filmová Duna: Část druhá vstoupí na platformu (HBO) Max již 21. května. Ještě letos se ale dočkáme dalšího vesmírného příběhu inspirovaného dílem Franka Herberta. Na podzim totiž bude mít premiéru politickými pletichami prolezlá Duna: Proroctví. A první trailer vypadá parádně.

První video z návratu Sheldona odhaleno: Hvězda Teorie velkého třesku zůstala ulhaným sobcem
15.05.2024 15:15:00 | Filmové novinky

Na začátku května se fanoušci seriálu Malý Sheldon dočkali odhalení, že se na závěr spin-offu Teorie velkého třesku vrátí i představitel dospělého Sheldona Coopera Jim Parsons. Nyní bylo oficiálně vypuštěno první video a Sheldon se rozhodně nezměnil.

Odchod Cavilla ze Zaklínače ostatní herce demotivoval. Pokračovat bylo těžké
15.05.2024 14:30:00 | Filmové novinky

S tím, jak se blíží Zaklínač ke svému konci, začínají vyplouvat na povrch zajímavé domněnky a pocity hlavních představitelů a klíčových tvůrců. Problém vrátit se k seriálu měla po odchodu Henryho Cavilla i představitelka Ciri Freya Allan.

Temnější, velkolepější a lepší. Nové video z Pána prstenů slibuje změny a upaluje skřety
15.05.2024 13:50:00 | Filmové novinky

Streamovací služba Amazon Prime Video včera odhalila první upoutávku na očekávanou druhou řadu seriálu Pán prstenů: Prsteny moci. Kromě ní ale přidala ještě pohled do zákulisí natáčení, který blíže odhaluje proměny hlavních postav seriálu a slibuje více temnoty a nové lokace.