Hororové překvapení s pravěkým Predátorem už je online. Recenze jsou nadšené © Bleeker Street / Signature Entertainment

Hororové překvapení s pravěkým Predátorem už je online. Recenze jsou nadšené

Před koncem roku 2023 zaujal snímek V temnotách svým vysoce atmosférickým trailerem. Nyní je novinka s příběhem z období 43 000 let před naším letopočtem dostupná online a slibuje hutnou variaci na Predátora.

Před koncem roku 2023 se objevil online první oficiální trailer pro snímek Out of Darkness, který představil unikátní atmosférickou podívanou, v níž se pravěcí lidé utkají s mysteriózním nepřítelem. Trailer ukázal skupinku šesti pravěkých cestovatelů, kteří putovali přes moře, aby našli nový domov. Dokáží si udělat oheň, dokáží si zajistit stravu, ale aby se dostali do bezpečí, musí se přes tundru dostat k jeskyním v horách. Brzy však zjistí, že zdánlivě neobydlená země skrývá tajemné nebezpečí, které rozvrátí mentalitu skupiny a donutí přežít jen toho nejsilnějšího. Tvůrci film natočili ve Skotské vysočině a dokonce si pro něj nechali lingvisty a archeology vytvořit unikátní jazyk Tola.

Snímek, připomínající variaci na slavného Predátora, si odbyl americkou premiéru 9. února, už před ní se ale kuloárech mluvilo o zajímavé hororové žánrovce s úchvatnou kamerou, dokonalým využitím exteriérů a odvážným přístupem s vytvářením vlastního jazyka. Recenzenti rovněž hodnotili pozitivně brutalitu, podvracení mnohých očekávání a zdatnou práci s neviděným při budování napětí a strachu. A nyní se můžeme přesvědčit na vlastní oči.

Kritici film chválí

Novinka skotského filmaře Andrewa Cumminga, který doposud točil televizní seriály jako River City nebo Payback a který za film získal 5 cen na British Independent Film Awards, je čerstvě dostupná na TVOD službách jako Apple TV, Rakuten či YouTube (bývalé Goole Play). Na platformě od Apple je snímek s českým názvem V temnotách dostupný ve Full HD za 329 Kč. Pakliže vám postačí jeho zapůjčení, cena klesá na 79 Kč. Cena za zapůjčení je totožná i na Rakutenu. Koupě je však na této u nás méně využívané službě nižší – 289 Kč. Tradičně nejdražší je YouTube (Google Play), který nabízí HD verzi k zapůjčení za 120 Kč a verzi ke koupi za 480 Kč. YouTube nabízí i SD verzi, ta vyjde při zapůjčení na 93 Kč a při koupi na 420 Kč.

Zatímco v prosinci měl snímek jen několik hodnocení, nyní už můžeme regulérně říct, že kritici film chválí a jsou s ním v rámci žánru nadmíru spokojení. Na Rotten Tomatoes má V temnotách již přes 100 hodnocení a 86 procent z nich je pozitivních. Při započítání pouze TOP kritiků dokonce spokojenost sahá na 95 procent. Průměrné hodnocení je na horor vysokých 6,7 bodů z 10.

Zdroj: Rotten Tomatoes / Bleeker Street / Apple TV / Google Play / Rakuten

Tarantino zaskočil Hollywood a zrušil svůj poslední film kariéry s Bradem Pittem
18.04.2024 15:00:00 | Filmové novinky

Quentin Tarantino před rokem odhalil svůj poslední režijní projekt, který se měl jmenovat The Movie Critic. Ve chvíli, kdy se chystalo zahájení produkce snímku, se však legendární režisér rozhodl od jeho realizace odstoupit.

Kultovní M*A*S*H měl být plný nevěry. Televize Hawkeye změnila
17.04.2024 18:10:00 | Filmové novinky

Kdo by neznal legendární M*A*S*H. Komediální seriál, odehrávající se v polní nemocnici během války v Koreji, bývá právem považován za jeden z nejlepších vůbec. Vážnost a krutost války je totiž doplněna o nejapné vtípky nejen protiválečného charakteru. Dnes již kultovní seriál měl ale původně zahrnovat mnohem více scén, které měly být spojeny s nevěrou.

Henry Cavill utržený ze řetězu. Britští Hanebný pancharti baví kritiky akční řeží nacistů
17.04.2024 16:15:00 | Filmové novinky

Guy Ritchie je teď na koni. Jeho filmy sice ne vždy vydělávají peníze, dokáží si ale držet určitou kvalitu a hlavně baví diváky. Po solidní Operaci Fortune, chváleném Covenantovi a lahůdkových seriálových Gentlemanech dávají štempl na výbornou kreativní formu i první ohlasy novinky s Henrym Cavillem v roli bojovníka proti nacistům.

Duna 2 je online po 45 dnech v kinech. Víme, kde si ji přehrát v nejlepší kvalitě
16.04.2024 14:45:00 | Filmové novinky

Na velkolepou druhou část pravděpodobně nejlepší sci-fi letošního roku už nemusíte chodit do kina. Pakliže vyznáváte pohodlí domova, v nejvyšší možné kvalitě je Duna: Část druhá dostupná i online.