FB pixel

Králíček Jojo

Taika Waititi sice za svůj nejnovější film získal Oscara za nejlepší adaptovaný scénář, ale popravdě tuhle zlatou odměnu moc nechápu, protože zrovna Králíček Jojo nenabízí nic, co bychom od Waititiho a žánru coming-of-age filmů neviděli. Tedy pokud nepočítáme lacinou a úmyslně kontroverzní vějičku stupidního Hitlera, kterého beztak lépe zpracoval Charlie Chaplin, který je očividně pro Waititiho velkým vzorem. Co jsme dostali kromě expresivní parodie na vůdce třetí říše? Obligátní poučení pro malého hitlerjugenda, že Židé nejsou vůbec špatní a že nacismus je - podobně jako další extrémní světonázory - především srandovní a absurdní. Stylizaci, kterou Waititi brousí všude od Marvelu po své vlastní filmy. A nekonečné tancovačky postav, které skvěle vypadají v každoročních filmových sestřizích. A to vše výměnou za haprující přechody mezi parodickým humorem a vážností, které vedle vypiplaného Parazita působí až směšně křečovitě. Není to ani náhodou špatný film a dětští herci jsou parádní. Ale Oscar za adaptovaný scénář? Tady někdo neviděl, jak moc Greta Gerwig vylepšila zaprášené Malé ženy!

Captain Marvel

Superhrdinka Carol Danvers byla před svou sólovou štací a výskytem v Avengers: Endgame promována jako nejsilnější hrdinka v celém Marvel Cinematic Universe a jako stěžejní prvek v celé Infinity sáze. Jak jste si ale asi všimli, už i samotný Marvel od ní začíná dávat ruce pryč, navzdory tomu, že má Captain Marvel oficiálně oznámené pokračování. Rovnou říkám, že mi Brie Larson nevadí. Mám ji rád ve Scottu Pilgrimovi , v Kongovi i jejím vlastním režijním debutu Unicorn Store. Jako Captain Marvel je ale absolutně nesympatická a svými siláckými proklamacemi naprosto otravná. A upřímně se jí ani nedivím, protože tenhle scénář je prostě totální sci-fi generická břečka bez nápadu, jež se snaží těžit popularitu retra (devadesátky, jééééé), aniž by nabídla cokoli nového. Akce je nudná a statická, záporáci bez charismatu (sorry, Jude) a kdybych si měl vybrat mezi touhle polízanicí a podobně nedomrlou Dark Phoenix, sáhnu raději po mutantech. Ti mají alespoň závěr ve vlaku a zbytek je minimálně komicky nezvládnutý. Captain Marvel je jen obligátně natočený origin story, jehož rádoby feminismus je na smích. Obligátní potlesk pro Marvel za cokoli v tomto případě hraničí s urážkou.

Avengers: Endgame

Tak si to shrňme. Po jedenácti letech nezaznamenal MCU žádný posun a místo nějakého nečekaného vyvrcholení nabídl klasickou zápletku souboje dobra se zlem. Hrdinové ve filmu neustále kritizují filmy o cestování časem kvůli jejich nelogičnosti, nakonec ale právě jejich výpravy do minulosti vytvoří desítky časových paradoxů. Dále tu máme bombastickou scénu souboje s Thanosovou armádou, která je neskutečně nepřehledná a sází na to, že je divák absolutní idiot. Jak jinak by si totiž drzí tvůrci mohli dovolit naroubovat do ní například tři Cully Obsidiany, kteří postupně umírají nezávisle na sobě a vytváří tak další logické lapsy. A aby toho nebylo málo, snaží se tato superhrdinská komedie, kterou mnozí nekritičtí fanoušci považují za naprostý majstrštyk a nejlepší komiksovku všech dob, zavděčit i retardovanější části publika. Proto v ní oblíbenci z další retardované marvelovky Thor: Ragnarok, tedy Korg a Miek, hrají výplach mozku Fortnite, Captain America řeší svou velkou prdel a Thor pivní pupek. Bezva, jako zakončení desetileté série si člověk nemůže přát nic lepšího, že?

Spider-Man: Daleko od domova

Sony loni porazilo Disneyho v pomyslném souboji o lepší postavení v rámci zisků z pavoučí série a díky zatím poslední kapitole získalo i vcelku zajímavé peníze. Ale že někdo dokázal vysolit tolik peněz za zhlédnutí sbírky klišé nám hlava nebere. Dvojka Hollandova Spideyho nenabízí vůbec nic a místo odvážného kroku vpřed sledujeme novou variaci na Bláznivou dovolenou okořeněnou o pár CGI bitek s elementály, kteří ani nejsou elementály. Vedle toho je tu klasicky naroubován naprosto zbytečný humor a ještě zbytečnější postavy typu obtloustlých otrapů Happy Hogana a Neda Leedse, které vám otravují život. Snímek se snaží budovat pavoučí mytologii a vykrádá komiks Odhalení, ve výsledku ale nakonec nadchne jen díky suprovému cameu J.K. Simmonse coby J. Jonaha Jamesona a zbytek okamžitě vyšumí. Škoda, pavouk to měl v MCU rozjeté fajn, ale nakonec to vypadá na další nudnou sérii v rámci tohoto vesmíru.

Lví král

Jon Favreau podle mnohých patří mezi nejúspěšnější tvůrce současného Hollywoodu. Lidé jej milují a obdivují a aktuálně oslavují jeho práci na seriálu The Mandalorian ze světa Star Wars. To je ale tak to jediné, co se mu v kariéře povedlo. Favreau je absolutní rutinér, jenž má neobyčejné nadání nachomýtnout se k produkci vysokorozpočtových digitálních hrůz, jež následně vydělají miliardu. Stejně tomu bylo v případě Lvího krále, jehož dostal na starost krátce po dokončení digitálního bordelu jménem Kniha džunglí. Jon svůj nový projekt prezentoval jako "live-action" adaptaci slavného díla a sliboval, že rozhodně půjde o originální dílo. Aha! Ve výsledku jsme dostali další ohyzdný film, jenž okopíroval svůj originální předobraz z let devadesátých, dal zvířatům horší hlasy (hlavně Beyoncé Knowles se nedá poslouchat) a ubral jim emoce. Ono je totiž takřka nemožné, aby tyto nevzhledné a nepěkně vyhlížející potvory nějak emoce vyjadřovaly. Holt zlatý devadesátky!

Toy Story 4: Příběh hraček

Už v dobách vydání trojky jsme si říkali, že dalšího dílu netřeba, Pixar ale nedal na naše hanlivé komentáře a pro jistotu nám nachystal čtyřku. A ta byla... překvapivě ještě zbytečnější, než ona zmíněná trojka. Původní postavy jsou tu z velké většiny odsunuty na vedlejší kolej a abychom se svezli na trendu Reevesománie, dodali tvůrci do čtvrté epizody i hračku motorkáře, kterého si Keanu namluvil. Vedle této figury přidali tvůrci do příběhu i novou záporačku, která není záporačkou a nudí každou svou scénou. Celý snímek je ve výsledku zrychlený, chaotický a neuctivý vůči původní trilogii. Proč sakra vůbec vznikl? Doufejme, že pixaráci nechystají pětku, protože další zlikvidování původní trilogie si Disney snad už nemůže dovolit, že?

Tenkrát v Hollywoodu

Ne že by nový Tarantino nebyl tradičně plný zábavných nápadů a vykrádaček, které i přes svou okatost dokáží velmi dlouho bavit. Ale jako celek prostě Tenkrát v Hollywoodu nepůsobí vůbec soudržně jako jiné Quentinovy filmy. Celá linie s Sharon Tate v podání Margot Robbie je zcela mimózní a dělá z Tate místo PRkově propírané andělské bytosti a budoucnosti Hollywoodu naivní blbku. Závěrečné zúčtování s Mansonovými pohůnky je třeskutě zábavné, ale je to prostě pouze vykrádačka Tarantinových postupů z Hanebných panchartů, přičemž tentokrát působí tak trochu jako z jiného filmu. A ani linie starých pardálů DiCapria a Pitta nedokáže z tématu pomíjivosti slávy vymáčknout maximum natolik konzistentně, abychom se tu bavili o nejlepším filmu roku, natož o nějaké trvalce let následujících. Je to fajn, toť vše.

Ad Astra

James Gray je režisér, kterého se vyplatí sledovat a jehož Ztracené město Z patří pořád mezi nejlepší filmy posledních let. Jeho novinka Ad Astra se ale skoro vůbec nepovedla a hlavně působí dojmem rádoby filozofující a stokrát přestříhané břečky. Brad Pitt tu vyráží na vesmírnou a jakoby realistickou misi za svým psychicky vyšinutým otcem, přičemž každých 15 minut podstupuje brutálně nerealistické akční sekvence, které vás mají donutit zůstat vzhůru. Kromě nich má totiž Pitt jen extrémně nudné a zbytečně dovysvětlující monology, protože nějakému producentovi pravděpodobně přišlo, že film s minimem dialogů a vyprávěním skrze akci a Pittovo skvělé herectví by mainstreamový divák nevydýchal a hlavně nepochopil. Jestli v poslední době vznikl film vyzařující auru toho, že si Hollywood myslí o divácích, že jsou hlupáci, je to právě tento.

Joker

Origin slavného arcilotra, který nám loni naservírovali Scott Silver a Todd Phillips, je rozhodně nadprůměrným komiksovým snímkem, jinak se ale jedná o prachsprostou vykrádačku nejrůznějších starších filmů a koneckonců i komiksu. Phillips sice před premiérou několikrát ujišťoval fanoušky, že se komiksy neinspiroval, nakonec je ale jeho počin výrazně ovlivněn proslulým Návratem temného rytíře i neméně slavným eposem Kameňák. Pád jedince až na samé dno společnosti kopíruje Taxikáře a Krále komedie od Scorseseho a originální nebyl Phillips ani v settingu, jenž pro změnu v mnohém připomíná nestárnoucí klasiky typu Občana Kanea nebo Moderní doby. I tak je ale ze všech zde vyobrazených snímků Joker tím nejlepším, byť se tedy jedná jen o jednu velkou vykrádačku napříč žánry.

Terminátor: Temný osud

A na tohle jsme jako čekali, Jime? Terminátoří frančíza má například na Rotten Tomatoes stále svítících 70 procent pozitivních recenzí a upřímně řečeno tomu nerozumím, neboť produkující James Cameron a režírující Tim Miller opět nepřišli s ničím, co by sérii kamkoli posunulo. Že byla Genisys totálně idiotská patlanice? Jasně. Že Salvation nabídlo sterilní řež? Asi jo. Ale alespoň tu nikdo v úvodních pěti minutách nenazvracel na vlastní dílo, protože potřeboval restart a obtloustlý Eddie Furlong už se mu nehodil do krámu. Nechápejte mě špatně, Linda Hamilton je pořád totální frajerka s koulemi jako hrom, akce nestojí vyloženě za pendrek a i Arnold dokáže během akce stále solidně drtit charisma mezi zuby. Jenže všechny řeči o svědomí robotů, silná snaha o nakopnutí značky stále tím samým a unylé trikové aranžmá rozhodně není ničím, kvůli čemu by se mělo hýkat radostí. Naštěstí jsou tržby mizerné, takže tenhle plecháč půjde konečně tam, kde měl skončit po druhém filmu a hlavně jeho režisérské verzi!

10 nejpřeceňovanějších filmů roku 2019  |  Tipy na film  |   |  3900 přečtení  |  84 líbí se

Ondřej Novotný

Internetový pisálek, který se přes svůj blog a Ednu nakonec dostal i na Filmtoro. Povoláním zatím student, ve volném čase pak zaneprázdněný teoretik komiksových filmů a seriálů, který nevynechá ani jednu nerdskou diskusi. Mezi jeho filmové favority patří Star Wars, Indiana Jones a jakýkoli béčkový film se Sibyl Danning. Mimo film se intenzivně věnuje čtení nejrůznější literatury (převážně té německé), rád vyhledává kvalitní kebab po celé Praze a občas usedne v klubu Chocobamba při poslechu kvalitní žižkovské hudby.


Komentáře k článku 10 nejpřeceňovanějších filmů roku 2019

Andreas von Avangard

Andreas von Avangard před 2 měsíci

Co to psalo za d****a?

Andrea Bímová

Andrea Bímová před 2 měsíci

hmm, pán je kritik...

Daniel Kubát

Daniel Kubát před 2 měsíci

Tak toto psal někdo, kdo hrozně závidí :D

Pro přídávání komentářů se přihlas nebo registruj na Filmtoro.

Další články jako 10 nejpřeceňovanějších filmů roku 2019

Tipy na film  |  před 2 hodinami

27 nejlepších hororů, které jsou aktuálně dostupné na Netflixu

Na Netflixu aktuálně frčí španělský hororový snímek Díra, který za posledních pár dní viděly desítky miliónů uživatelů. Největší streamovací služba ale nabízí i další povedené horory, které se hodí zhlédnout při aktuální karanténě. číst více

Tipy na film  |  včera 12:00  |  5

Máte rádi Stranger Things, nebo Zaklínače? Pořiďte si jejich komiks

Netflix má za sebou za poslední roky několik povedených seriálů, jejichž svět rozhodně nekončí na obrazovkách streamovací služby. Můžete se rovněž začíst do knih, zahrát si videohry, anebo louskat hezké obrázky v komiksech. Třeba těch, které vydává naše spřátelené nakladatelství Crew. číst více

Tipy na film  |  včera 0:00  |  6

12 důvodů, proč si Netflix zaplatit i v dubnu

Thor jako námezdní žoldák, první originální pokus o animák ve stylu Pixaru s Ricky Gervaisem, čtvrtý návrat do Papírového domu, Pablo Escobar jako diplomat v Iráku, saští vikingové mixnutí s dramatem GoT nebo zvířata, jejichž existenci odmítnete uvěřit. Jo, Netflix vás v dubnu bez problémů zabaví. číst více

Tipy na film  |  před 2 dny  |  34

15 skvělých filmů na HBO, které jsou lepší než rychlokvašky od Disneyho

Mezi nejsledovanější filmy na HBO patří dlouhodobě komiksové adaptace a cokoliv, co vyjde z dveří konglomerátu Disney. Nijak nezastíráme, že nás tahle situace mrzí,dali jsme proto dohromady seznam 15 filmů, které si zaslouží vaši pozornost víc, než další repete Avengers, nebo hraných verzí animáků. číst více

Tipy na film  |  před 2 dny  |  6

Nadvláda korporátu! Disney v březnu ovládl nejsledovanější filmy na HBO

Nadvláda Disneyovek na HBO GO pokračovala i v měsíci březnu. Úplným vítězem se tentokráte stalo Favreauovo nové zpracování lví klasiky, jejž doplnily i další snímky z produkce největšího filmového molochu. Podívejte se na celou desítku. Najdete mezi ní své favority? číst více

TOPlist TOPlist TOPlist