Nový Batman s Pattinsonem sbírá neskutečnou chválu. Kdy bude na HBO? © Warner Bros.

Nový Batman s Pattinsonem sbírá neskutečnou chválu. Kdy bude na HBO?

První recenze na nového Batmana již ve velkém zaplavují internet a převážná většina je extatická. Co konkrétně je na novince Matta Reevese tak výjimečného?

1. 3. 2022 16:00 | Filmové novinky

Již tuto středu se do našich kin dostane očekávaný restart netopýřího hrdiny Batmana. Je pregnantně pojmenovaný jako The Batman a v roli gothamského rytíře v něm bude debutovat Robert Pattinson. Nové režijní uchopení maskovaného milionáře po Timu Burtonovi, Christopheru Nolanovi či Zacku Snyderovi předvede respektovaný Matt Reeves. Ten v roce 2017 převzal natáčení snímku po Benu Affleckovi, jenž Batmana z pozice režiséra i herce opustil. Připomeňme, že Reeves stojí za skvělým hororovým sci-fi mockumentem Monstrum či za vydařenými opičími dramaty Úsvit planety opic a Válka o planetu opic, takže očekávání fanoušků určitě byla nastavena hodně vysoko. A podle prvních reakcí to vypadá, že je Reeves nezklamal.

Většina recenzentů zdůrazňuje, že Batman Matta Reevese je svůj a nesnaží se napodobovat ty od Burtona ani Nolana. Jeho Batman překvapivě nesází na akci, které je pomálu, ale na procítěné drama s komplikovanou a vtahující zápletkou plnou tíživé atmosféry po vzoru ceněných thrillerů Zodiac či Sedm od Davida Finchera. Batman ve skvělém podání Pattinsona je vykreslen jako oduševnělý a zranitelný hrdina, který umí být, když na to přijde, patřičně drsný. Chválena je také Zoë Kravitz jako Catwoman, která v sobě mísí sexappeal i temnotu. Herecké ovace ale sklízí především Paul Dano za svého Hádankáře, který umí vzbudit škálu negativních emocí a jeho výkon svojí nepříjemností mnozí přirovnávají k Jokerům Heatha Ledgera či Joaquina Phoenixe. Mnozí diváci snímek popisují jako vtahující, zábavný a přesvědčivý biják s uhrančivou kamerou a hudbou. Objevují se ale samozřejmě i negativní reakce. Ty hodnotí Reevesův film jako plytký, snažící se předstírat hloubku a osudovost, kterou skrývá především za temně nasvícené lokace.

Rovněž je dobré připomenout, že The Batman již nepatří mezi filmy Warner Bros., které budou uváděny zároveň i na streamovací službě HBO Max. Místo toho jde film exkluzivně na 45 dní do kin, poté je již možné ho na službu nasadit. 8. března pak startuje HBO Max i v Česku, přičemž je potvrzené, že i pro Česko bude toto zkrácené distribuční okno platit. Pokud se tedy Warneři nerozhodnou jinak, měl by být nový Batman dostupný na HBO Max i v českých domácnostech již 18. dubna 2022. Na potvrzení data ale zatím čekáme.

Ukrajinský prezident Zelenskyj si zahrál v jednom z nejlepších filmů všech dob
01.03.2022 13:30:00 | Filmové novinky

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj aktuálně brání svou vlast před ruskou invazí. Ještě před nástupem do funkce ale řádil jako jedna z nejroztomilejších postaviček světa.

Fantastická zvířata 3 v traileru ukazují epický boj Brumbála a Grindelwalda
28.02.2022 17:00:00 | Filmové novinky

Gellert Grindelwald změnil vizáž a chystá se napadnout nekouzelnický svět. Proti je ale mladý Brumbál v nejlepších letech, který hodlá genocidu mudlů zastavit. A to tak moc, že dokonce neváhá nekouzelníka vyzbrojit hůlkou.

Drsný upíří hrdina Marvelu v traileru strhne akcí i temnotou. Venoma zapírá
28.02.2022 16:30:00 | Filmové novinky

Nová marvelovka Morbius sice oficiálně nespadá do Marvel Cinematic Universe, rozhodně by však měla obsahovat napojení na Spider-Mana a Venoma.