Zatímco z kin čísla divácké návštěvnosti získáme poměrně snadno, streamovací služby bývají velkou neznámou. A to nejen pro obyčejné smrtelníky, ale i pro samotné tvůrce a jejich filmy. Tedy až donedávna, kdy Netflix začal sdílet počet sledovaných hodin u svého obsahu.
14. 10. 2024 16:50 | Filmové novinky 14. 10. 2024 16:50 | Filmové novinkyOd prvního pololetí minulého roku Netflix pravidelně zveřejňuje hodinovou sledovanost u všech svých titulů. I když se jedná o mnohdy nepřehlednou tabulku o desítkách tisíc řádků, je nyní přesto možné díky jednoduchým počtům a dělení zjistit poměrně přesný odhad počtu diváků, či alespoň zhlédnutí. Náš sesterský analytický projekt Flixpatrol.com nově uvádí data zhlédnutí u každého titulu a zpřehledňuje tak celkovou databázi a nyní zde můžeme nalézt zajímavá čísla týkající se titulů, žánrů a dalších fenoménů. Akční filmy jsou jedním z nejpopulárnějších typů obsahu na Netflixu, kterým titulům se tedy dařilo nadmíru dobře v první polovině roku?
V celkovém žánrovém mixu letos popularita akčního obsahu poklesla, jde však ruku v ruce s poklesem produkce. Zatímco v minulých letech Netflix premiéroval velké divácké taháky jako Matka, The Gray Man, Vyproštění nebo Rachel Stoneová: Sázka na Srdce, které pravidelně obsazovaly přední pozice sledovanosti, letos se drží na špici spíše thrillery, sci-fi a animované filmy.
Akční jednička první poloviny roku, komediální heist s Kevinem Hartem a Úrsulou Corbéro V letu, je se sledovaností kolem 129 milionů zhlédnutí dvojkou celkového žebříčku, dvojka mezi akčními filmy, Equalizer 3: Poslední kapitola, je se sledovaností pohybující se kolem 53 milionů zhlédnutí v celkových statistikách až na 19. místě.
Již v první půlce roku se začaly projevovat důsledky loňské hollywoodské stávky scenáristů a herců, která v žebříčcích sledovanosti a popularitě dala prostor též starším titulům a akvizicím, což je fenomén, který bude v druhé půlce roku pravděpodobně ještě patrnější. Akční TOP 10 je tak směsicí starších i novějších titulů.
Jak jsme již výše zmínili, první místo si poměrně s přehledem uzmul netflixovský originál V letu a k druhému místu se s poměrně propastným rozdílem prostřílel Denzel Washington v Equalizeru 3. Třetí místo obsadila téměř béčkově působící Tvrdá odplata s Jessicou Albou, která zaznamenala lehce přes 52 milionů zhlédnutí. Její rozpočet není znám, ale vzhledem k tomu, že se jednalo o poměrně nečekaný úspěch, se nebude pohybovat v příliš vysokých částkách.
Na čtvrtém místě se umístil francouzský remake klasiky Williama Friedkina (respektive původní knihy Georgese Arnauda) Mzda za strach se 47 miliony zhlédnutí a na pátém místě se objevilo pokračování osmdesátkové klasiky s Tomem Cruisem Top Gun: Maverick, které se těšilo 37 milionům zhlédnutí.
Netflix má po světě několik produkčních poboček a snaží se v poslední době více a více i o produkci lokálního obsahu. Na čtvrtém místě se tak objevil francouzský snímek a mezi prvními deseti nejsledovanějšími tituly se objevily i tři další snímky mimo americkou produkci. Z celkové čtveřice jsou dva tituly originálními produkty Netflixu, vedle Mzdy za strach je to na šesté příčce jihoafrické Srdce lovce, a dvě akvizice, jimiž jsou na devátém a desátém místě indické akční velkofilmy Animal a místní verze Top Gunu s názvem Fighter.
Desítku nejsledovanějších titulů pak na sedmém a osmém místě doplňuje dvojice starších originálek Vyproštění 2 a Red Notice.
Zatímco filmovým akčňákům se daří velmi dobře, v seriálové podobě akčnímu žánru příliš pšenka nekvete. Na rozdíl např. od loňského hitu Noční agent nebyl Netflix schopen vyprodukovat velký akční seriál, a žánrové místo tak obsadily kriminálky, které naopak nejsou tak výrazné ve filmovém formátu.
Stejně jako chybí Netflixu akční seriály, podle diváckých i kritických reakcí jeho novinkám též chybí kvalita. Jak V letu, tak Tvrdá odplata i Mzda za strach se netěší pozitivnímu hodnocení. Akční jednička Netflixu schytala tvrdé hodnocení 29 % pozitivních recenzí na serveru Rotten tomatoes a 33 % pozitivních diváckých ohlasů v měření Audience score a další dva tituly na tom byly ještě hůře. Mzda za strach má 18 % pozitivních recenzí a Audience score 14 % a Tvrdá odplata 20 % pozitivních recenzí a 15 % Audience score. Je tedy otázkou, zda za nekvalitou stojí vnější vlivy jako je právě absence obsahu a stávka, nebo si bude muset streamovací gigant promluvit do duše.
Zdroj: Autorský text / FlixPatrol
9 301 zobrazení 2 se líbíPerníkový táta dnes patří k nejlépe hodnoceným seriálům historie. Jeho cesta k úspěchu však nebyla jednoduchá a v jednu chvíli mu hrozilo předčasné ukončení. Do hry ale vstoupil Netflix, jenž pomohl udělat z Breaking Bad fenomén, který navždy změnil televizní svět.
Každý dlouho vysílaný seriál či sitcom se musel alespoň jednou potýkat s přeobsazením herců. Důvody jsou různé. Může to být způsobeno neshodami s tvůrci, časovou vytížeností herců kvůli jiným projektům nebo touhou zkusit něco nového. Jedním takovým příkladem byla i postava Penny, respektive její předchůdkyně Katie.
Říjen už tradičně svým sychravým počasím, nastupujícími mrazíky a samozřejmě také globálním rozšířením fenoménu Halloween vybízí diváky k výraznějšímu sledování hororů a thrillerů všeho druhu. Streamovací služby jako Netflix jdou samozřejmě poptávce diváků na ruku. V posledních dnech a týdnech tudíž na platformu s velkým N neustále tečou nové žánrové projekty.
Netflix ví, že mu nové diváky a divačky velice snadno přinesou žánry jako sci-fi, fantasy či akce. Jenže ty jsou obvykle poměrně nákladné, o to více si streamer cení, když uspěje výrazně lacinější komediální či romantická novinka. A přesně takhle úspěšný projekt Netflix nyní našel v seriálu Tohle nikdo nechce.