Zatímco Netflix ve velkém propouští své zaměstnance, směle hovoří o restartu svého obchodního modelu, připravovaných velkých investicích a vytvoření stovek nových pracovních pozic.
30. 6. 2022 10:30 | Streaming novinkyDle posledního vývoje se zdá, že v Netflixu trpí schizofrenií. Na jedné straně se kvůli zastavení růstu počtu předplatitelů, sílící konkurenci a poklesu akcií streamer rozhodl ve velkém propouštět své zaměstnance. Po květnovém zrušení 150 pracovních míst právě oznámil, že propustí dalších 300 zaměstnanců, převážně z USA. Na druhou stranu se ale streamer snaží za každou cenu ukázat, že není v žádném úpadku a hodlá prý rozšiřovat svůj obsahový záběr a obchodní model, nově nastavit své podnikání a znovu významně investovat. Šéf Reed Hastings ve zprávě zaměstnancům, ve které zdůvodňuje další propouštění, slíbil, že v příštích 18 měsících vytvoří 1 500 pracovních míst.
Z minulých kroků vedení Netflixu je pravděpodobné, že pokud nová pracovní místa opravdu vzniknou, budou z něj nejvíce profitovat mezinárodní, herní a reklamní služby. Růst počtu předplatitelů v Severní Americe již před nějakou dobou dosáhl vrcholu a u Netflixu se budou snažit přilákat maximum zákazníků z jiných regionů, přesun a posílení personálu do jiných částí světa tak dává smysl. Netflix navíc stále neopustil myšlenku vstupu do herního byznysu. Nyní vlastní tři menší herní studia a vše naznačuje, že přibydou další fúze a akvizice v této oblasti. S rostoucími herními ambicemi Netflixu poroste i počet těchto zaměstnanců. A jak jsme nedávno informovali, v Netflixu se snaží rozšířit obchodní model o předplatné podpořené reklamou, které by mělo být spuštěno ještě letos. V této oblasti se ale zatím snaží najít partnera, osloven byl například i Google.
Zdroje: THR
Mnozí pozorovatelé předpokládali, že největšími lákadly v Česku právě spuštěné streamovací platformy Disney+ budou seriály a filmy ze světa Star Wars nebo ty od Marvelu. Vítězem sledovanosti je ale překvapivě někdo jiný.
Po prudkém poklesu akcií se Netflix definitivně rozhodl přidat nový tarif s reklamami, nejlépe ještě v tomto roce. Nyní se snaží najít partnera, se kterým bude při svém vstupu do světa reklam spolupracovat.
Netflix sice stále přidává nové české filmy do své nabídky, co se ale týká celkového množství tuzemských titulů, tam dochází k docela zásadnímu úbytku kusů. Samozřejmě za to mohou hlavně mizející licence.
Poslední kvartální výsledky naznačily, že ve streamingových válkách zatím vedoucí Netflix začíná ztrácet a Disney+ na druhé pozici začíná mohutně dotahovat. Nejnovější zpráva až z daleké Indie však může tento boj zvrátit a Disney+ může brzy odepsat mnohem více uživatelů než hrozí Netflixu.