Fanoušci fantasy hitu Rod draka si po poslední odvysílané epizodě stěžovali na příliš tmavý obraz a vadilo jim tlumené nasvícení scén, které jim znemožnilo vychutnat si akcí nabitý díl. Stejnému rozhořčení čelilo HBO i v minulosti.
5. 10. 2022 10:20 | Streaming novinkyA máme to tu zase. Po odvysílání sedmé epizody aktuálního seriálového hitu HBO Rod draka se na sociálních sítích opět objevovaly stížnosti mnoha fanoušků nad příliš tmavým nasvícením scén, které jim stěžovalo orientaci, a celou epizodu odmítli s tím, že je nekoukatelná. Jak si jistě vzpomenete, podobná rozhořčení stran diváků padaly také v závěrečné osmé řadě původní Hry o trůny, konkrétně u třetího bitevního dílu Dlouhá noc. A ne náhodou má obě epizody na svědomí režisér Miguel Sapochnik. Ten již po odvysílání Dlouhé noci obhajoval toto rozhodnutí jako záměrné s tím, že potemnělé nasvícení mu pomohlo dosáhnout kýžené atmosféry.
Když mnozí fanoušci po poslední odvysílané epizodě Rodu draka nazvaný Náplavomarka na Twitteru opět vyjádřili své rozladění nad tím, že seriál je příliš tmavý, jeden z oficiálních účtů HBO (HBO Max Help) se odvolával na autory: „Tlumené osvětlení této scény bylo záměrným tvůrčím rozhodnutím.“ Podle HBO se problém zveličuje a tvrdí, že méně než 1 % příspěvků na sociálních sítích, které podnítila sedmá epizoda, se týkalo problémů s osvětlením. Na internetu se posléze znovu vyrojila spousta rad, jak tento problém vyřešit. Například spisovatelka a podcasterka Joanna Robinson ze serveru The Ringer se snažila fanoušky před odvysíláním epizody varovat, aby si aktualizovali nastavení televizoru a nastavili si vyšší jas, a na závěr přidala drahocennou radu: „Na tento díl se dívejte se zataženými závěsy.“
Kde je v případě sedmé epizody zakopaný pes? Faktorů je více. V první řadě je nutné poznamenat, že inkriminované scény pod rouškou noci byly točené za denního světla a poté byly post-produkčně upraveny ve stylu takzvané americké noci, kdy se scéna upraví do modra či šeda. Dobře patrné je to například na skutečnosti, že v záběrech vidíte světlé denní mraky a herci nejsou nasvícení tak, aby plasticky vystupovali od pozadí. Když následně byly scény v post-produkci upravené, velmi pravděpodobně byly kontrolovány jak na profesionálních monitorech, které dokáží věrně přehrát každou jemnou nuanci v jasu a kontrastu scény, tak na OLED/LCD televizoru, který mají běžné domácnosti. Taková je aspoň běžná praxe. Potíž je v tom, že svou roli hraje rovněž komprese videa na streamovací službě, skutečnost, že má řada diváků televizory špatně nakalibrované, případně nesledují seriál v ideálních podmínkách (za plného denního světla apod.). Nic to ovšem nemění na faktu, že sekvence z pláže působily vizuálně značně odpudivě nehledě na to, jestli byly moc tmavé či ne.
Zdroj: Variety
Svůj vstup na videoherní trh myslí Netflix opravdu vážně. Po stále narůstající nabídce exkluzivních titulů a kupování herních vývojářů se streamovací gigant nakonec rozhodl založit i své vlastní herní studio.
Streamovací platforma SkyShowtime právě vstoupila do několika států Evropy a zanedlouho se jí dočkáme i v České republice. Její generální ředitel v rozhovoru lákal na kvalitní obsah, nízkou cenu a prozradil, jakou cestou se chce v silné konkurenci vydat.
Poslední z velkých služeb zahájila svoji evropskou expanzi 20. září ve 4 zemích Evropy. Co můžeme už příští rok také čekat u nás od dvojice hollywoodských studiií Universal a Paramount, které se online spojily proti Netflixu, Disney+ či HBO Max?
Společnost Paramount Global zvažuje ukončení samostatné streamovací služby Showtime a zahrnutí jejího obsahu na svou hlavní streamovací službu Paramount+. Showtime přitom letos nabídl divákům seriály, které byly nominované na cenu Emmy. Konkurence je příliš veliká.