☰ Menu
Filmtoro
Hledej ⟫

Kolik předplatitelů mají streamovací služby? Netflix už není král, HBO má problémy

Pokračujeme v našem seriálu, který mapuje historii streamingových služeb u nás za posledních 10 let, které jsme byli jako Filmtoro přímými svědky. Dnes se podíváme na historická i aktuální čísla předplatitelů v Česku, ať už ta oficiální nebo odhady.

Kolik předplatitelů mají streamovací služby? Netflix už není král, HBO má problémy © Netflix

Nezapomeňte se podívat na předchozí díly našeho streamingového seriálu. V první části jsme se věnovali představení všech aktivních i neaktivních platforem v Česku, v druhém jsme se podívali na jejich kvality a zda můžeme vždy určit, která je nejlepší. Třetí díl se poté zaměřil na vývoje cen a zdražování. A dnes se podíváme na čísla předplatitelů.

Jak budeme počítat

Streamovací služby u nás jen v menší míře uvádějí počty lokálních předplatitelů, budeme si tedy muset vedle oficiálních zdrojů pomáhat i různými průzkumy, odhady z trhu, popularitou online v hledanosti či návštěvnosti webů. Podle priorit tu máme následující zdroje:

  1. Oficiální české zdroje - velké české streamovací služby jako Oneplay či prima+ publikují svoje lokální čísla. Zde je to nejjednodušší
  2. Oficiální zahraniční zdroje - velké zahraniční služby jako HBO Max či Disney+ a donedávna též Netflix dávají ven celosvětová a regionální čísla. Pro některé větší trhy v minulosti dali konkrétní čísla, poměry dle počtu obyvatel či HDP na hlavu se tedy můžeme dostat až na úroveň Česka.
  3. Respektované zahraniční ročenky - zajímavá čísla publikuje Evropská audiovizuální observatoř (EAO), která si vypomáhá agenturami jako Dataxis či Ampere Analysis a kombinuje to s čísly, které jí někde musí reportovat na evropské úrovni některé platformy.
  4. Odhady trhu - pro služby typu Apple nebo Amazon jsou známy jen odhady celosvětových předplatitelů či čísla pro největší trhy. Z nich lze potom poměry počtu obyvatel, HDP na hlavu či data spuštění opět dopočítat čísla na Česko.
  5. Lokální agenturní výzkumy - Kantar, Ipsos a další agentury občas vypracují čísla pro Česko. Dotazníkové průzkumy ze vzorku několika tisíc lidí potom dají obrázek spíše o poměrech a procentech než o absolutních hodnotách, přesto mohou sloužit jako dobrý ukazatel. Pravidelné průzkumy dělá také Český statistický úřad (ČSU).
  6. Online popularita - Google trends + Ads, oficiální návštěvnost webů z Netmonitor - pro absolutní čísla spíše orientační v poměrech, navíc popularita nerovná se předplatné.

Co určitě nebudeme používat, jsou vyloženě nespolehlivé grafy z Justwatch, které můžete občas najít na menších českých webech. Ty jsou totiž vyrobeny z dat, které uživatelé daného webu udělali díky hledáním v daných službách, což nahrává těm, u kterých je slabá přímá oblíbenost a silný zmatek, co vlastně nabízejí (Amazon, částečně Netflix) a naopak ubírá těm, kteří mají jasnou základnu, která ví, kde co hledat (české služby, ale i HBO Max či Disney). Ze stejného důvodu nepoužijeme data o hledanosti, popularitě či proklikovosti z našich dat, i když bychom za našich 10 let existence dali dohromady hezkou řadu.

Menší hráči

Hlavní česká nezávislá trojka, Dafilms, KVIFF či Edisonline, konkrétní čísla nezveřejňuje, takže se musíme spokojit jen s kvalifikovanými odhady. Ve velkých průzkumech od Evropské audiovizuální observatoře se obvykle pohybují minima okolo 20 tisíc předplatitelů a tyto služby zde nefigurují, dá se tedy předpokládat, že se bavíme ještě o nižších číslech. Největší ambice by měl mít KVIFF, který i díky síle značky a festivalu láká nejvíce, takže zde je šance, že počet předplatitelů překročil 10 tisíc, silná. U zbylých dvou počítejme spíše tisícovky předplatitelů.

Operátoři

Stranou hlavního průzkumu stojí čísla televizních operátorů, kteří se streamovacích válek účastní trochu s jinou taktikou, hlavní je nabízet agregované televizní vysílání a pak třeba jako bonus vlastní či přejatou videotéku. Sem patří T-Mobile, který hlásí u Magenta TV více než 300.000 zákazníků, dále Vodafone TV, který má podle všeho dvojnásobek, zhruba 600.000 zákazníků. Dříve se stejné taktiky drželo i O2, které u své O2TV mělo skoro 900.000 předplatitelů, ale po sloučení s Voyo se díky Oneplay tito zákazníci přesunuli do přímého streamingového boje. Podobným směrem se ubírá také Canal+, resp jeho majitel Skylink, ale ten zatím funguje dosti fragmentovaně a samotná placená televize (především satelitně) má silnou, ale hodně odlišnou skupinu cca 1 miliónů českých zákazníků. Menší operátoři jako SledovaniTV, LepsiTV, Telly TV čísla nehlásí, ale podle odhadů ani jeden z nich nepřekročil hranici 100.000 zákazníků.

Canal+

Za finanční rok 2024 se celosvětově Canal+ chlubil zhruba 27 milióny předplatitely, z toho 17 v Evropě, to jsou však nikoliv za streaming, ale za celou základnu jejich předplatitelů, primárně kabelových, satelitních či IPTV. Ano, teoreticky všichni mají přístup k streamingu (což bude dělat neplechu i dále v číslech HBO), nicméně třeba Evropská audiovizuální observatoř (EAO) ve svém reportu za rok 2024 uvedla, že ke streamingu přihlásil Canal+ v Evropě jen 3,1 miliónu předplatitelů, takže zhruba 11 % tehdejší základny. Stejný report od EAO (připravený Dataxisem) má dokonce rozpad na země, většina této streamingové základny pochází z domácí Francie, na Česko pro loňský rok Dataxis odhadoval cca 50.000 předplatitelů, a to včetně bývalého Filmbox+. Poměr hledanosti brandu na Google k Netflixu je u nás zhruba 50:1, což by při teoretické základně Netflixu u nás (1 milión, viz níže) posílalo službu k někam 20.000 přímým předplatitelům. 40 tisíc přímých předplatitelů je realističtější odhad někde mezi tím vším, pokud bereme v úvahu, že dost lidí využívá Canal+ skrz prostředníka.

Apple TV+

Apple jako takový je známý tím, že svoje čísla předplatitelů od svého spuštění nikdy oficiálně neprozradiil, odhady trhu v posledních letech se ustálily zhruba na 40-50 miliónech, což mimochodem rozporoval jeden z viceprezidentů Apple při nedávné debatě o rebrandingu, kde prohlásil “že mají podstatně více”. Počítání je to ovšem těžké, Apple TV+ jako služba za předplatné je možné využívat zdarma 3 měsíce po nákup nových zařízení, je také součástí balíčků Apple One, nicméně ani tedy si moc rozbory nepomůžeme. Půlka z těch 40-50 miliónů podle těch odhadů je přímo v USA, ročenka EAO za rok 2024 říká, že v EU se Apple přihlásil k cca 3,5 miliónům předplatitelů, ta samá ročenka pro Česko odhaduje jen bídných 5 tisíc. To je spíš statistická chyba, protože i u podobně velkých západních zemí (třeba Belgie nebo Rakousko) je odhad mezi 40 a 100 tisíci, žádné problém. Vzhledem k popularitě v online hledání je poměr cca 20:1 proti Netflixu a to by ho posílalo spíše k někam 50 tisícům předplatitelů u nás.

Amazon Prime Video

Amazon je podobný případ jako Apple, také nezveřejňuje svoje čísla předplatitelů streamingu. Resp naposledy to udělal za rok 2020, kdy mělo Prime Video podle jejich uzávěrky 200 miliónů předplatitelů, zajímavé je, že podle většiny novějších odhadů nebude číslo o pět let později výrazně vyšší. To zřejmě souvisí s faktem, že například na nejsilnějším trhu v USA, kde je Prime Video automatickou součástí nákupního bonusu Amazon Prime, už před lety došlo k maximální saturaci (zhruba 100 miliónů amerických domácnosti a každá má účet) a vedle několika dalších velkých trhů (Mexiko, Velká Británie, Francie, Německo, Japonsko, Indie), kde je Amazon velkým e-shop hráčem, je situace podobná. Většina malých a středních zemí je na tom s propagací, nabídkou a kvalitou služby podobně jako my a tudíž od nich velká čísla nečekáme. EAO pro Amazon za rok 2023 říká 48 miliónů v Evropě (z toho 36 připadá na velkou trojku viz výše), pro Česko zde odhadovali zhruba 100.000. Poměr hledanosti Netflix a Amazon Prime Video dle Google Trends je v Česku zhruba 9:1, což ho znova posouvá zhruba do hranice okolo 100 tisíc a upřímně v čase to nevypadá, že by se to měnilo.

SkyShowtime

I když se jedná o velkou zahraniční službu, žádná oficiální čísla k ní nejsou, a to protože se jedná o spojený podnik hned dvou velkých korporátů - Paramountu a Universalu. Nevíme tedy 100%, kdo si je počítá a jak, nicméně Comcast (vlastník Universalu) reportuje pouze čísla amerického Peacocku (aktuálně 41 miliónů), takže je pravděpodobnější, že se objevují spíše pod Paramountech (aktuálně 79 miliónů celosvětově), který ale dál na regiony svoje čísla neposkytuje. Odhady z trhu pro náš region (SkyShowtime je v severní, střední, východní a jižní Evropě) mu přisuzují zhruba 2 milióny předplatitelů, náš díl koláče by měl být zhruba okolo 5% v poměru počtu obyvatel pokrytého trhu. Koeficent by nás tedy posunul někdy na hranici 100 tisíc předplatitelů. Poměr hledanosti brandu je u nás na Google strašidelných 20:1 pro Netflix, což spíše potvrzuje komplikovanost značky pro zapamatovatelnost a zajímavost. Evropská audiovizuální observatoř odhaduje pro nás SkyShowtime zhruba na 50 tisíc minulý rok, nárazově v akcích ale může letos klidně dosahovat až 70-75 tisíc.

prima+

Na rozdíl od zahraničních služeb se ty české zatím rády chlubí, kolik mají předplatitelů. V únoru tohoto roku to bylo podle posledních informací 250.000 platících účtů, což je hezký skok z 161.000 v srpnu roku minulého, v únoru 2024 to bylo 125.000, o rok dříve 85.000. Prima také uvádí počet registrovaných uživatelů, kterých na začátku letošního roku 2025 bylo 1,4 miliónů. Jen pro pořádek - registrovat se na iPrima / prima+ můžete i zdarma a máte k dispozici například zhruba 100 filmů z videotéky na ochutnávku, nicméně zajímavé věci včetně Prima+ originals a nových dílů Zrádců už vyžadují placený přístup. Bude zajímavé vidět čísla po skončení aktuálně probíhající druhé řady Zrádců. Pro srovnání, iprima.cz hlásí 5,1 miliónů reálných uživatelů podle Netmonitoru, ale tady nemůžeme použít klasický koeficient, protože součástí jsou i obsahové weby jako CNN či Zoom propagované třeba na hlavní stránce Seznamu. Poměr hledanosti brandu na Google je zhruba 1,5:1 ve prospěch Netflixu, aktuálně hodně stažený díky Zrádcům. Bude zajímavé sledovat vývoj v dalších měsících.

Disney+

Mediální obr zatím stále svoje čísla předplatitelů zveřejňuje, ale brzo tak přestane. K září letošního roku jich bylo přes 131 miliónů, necelá polovina je v USA, v celé Evropě jich na konci roku 2024 bylo podle EAO zhruba 31 miliónů, zbytek připadá na Latinskou Ameriku, jihovýchodní Asii (už bez Indie), Japonsko či Austrálii. EAO pro Česko tehdy odhadovalo pro Disney+ zhruba 215.000 předplatitelů. Z jiných metrik - poměr k Netflixu v hledanosti Google je zhruba 3:1, takže bychom se měli dostávat k číslo 250 až 300 tisíc nyní. Pozici české streamovací čtyřky - pětky si drží Disney+ i v průzkumech v posledních letech a zhruba to tak odpovídá naším poměrům.

HBO Max

Nejdiskutovanějším číslem ve všech odhadech, které jsme kdy pro český trh dělali, jsou vždy čísla HBO. Celosvětově se Warneři sice chlubí krásnými 128 milióny předplatitelů, ale jen málokdy je rozkryto, co pod nimi všechno je. Nejsou to totiž jen čísla HBO Max, ale i dalších streamovacích služeb patřících pod konglomerát Warner Bros Discovery, tedy i bývalého Discovery+, CNN+ či lokálních televizí jako polská TVN. A hlavně - jsou to čísla všech koncových uživatelů VČETNĚ kabelového HBO, kteří sice nemusí nutně streamovací platformu HBO Max využívat, ale jako předplatitelé televize k ní mají automaticky nárok zdarma.

Že je v tom chaos potvrzují nejen čísla ostatních agentur, ale i naše obvyklá logika, kdy odečtem od celosvětových čísel USA a pro zbývající trhy (Latinská Amerika, Evropa bez velkých statů) a pro Česko bychom se potom dostali poměrem až někam k ohromujícímu číslu 700-750 tisíc. Pro HBO + HBO Max dohromady. Nicméně třeba EAO s čísly od Dataxisu je nemilosrdná, pro Česko říká, že streamingová část má jen 250 tisíc a dokonce meziročně klesá! Problém je také v brandingu, pro lidi je stále nejasné, co vlastně doma za službu mají, hledanost na Google je v případě čistého Netflix vs HBO zhruba 3:1 pro Netflix, v případě Netflix vs HBO Max už je to strašidelných 20:1 a to bylo ještě před veletočem s HBO Max na Max a zpět na HBO Max. Ten se mimochodem negativně ukázal v průzkumech, třeba tady je vidět, jak Max v roce 2024 spadl v “oblíbenosti” až za prima +. Tak jako tak, 350-400 tisíc předplatitelů je aktuálně reálných.

Netflix

Celosvětově největší streamovací služba byla dlouholetou jedničkou i u nás, o tento titul ale letos přišla. Shodou okolností to bylo v době, kdy sám Netflix přestal poskytovat čísla o předplatitelích, naposledy tak učinil ke konci roku 2024, kdy reportoval 302 miliónů uživatelů. Nicméně příjmy stále reportuje, naposledy to bylo o 35,4 miliardy, což je o 10% víc než na konci roku 2024 a kdybychom si chtěli zahrát na chytrou horákyni, můžeme tomu úměrně spočítat aktuální předplatitele, kterých by tím pádem bylo zhruba 330 miliónů. Pro Česko se náš podíl už léta drží okolo 0,3%, ten jsme počítali tak, že jsme z dříve dostupných regionálních dat pro Evropu a střední východ odečetli velké země, kde se Netflix občas čísly v minulosti pochlubil a poměrem počtu obyvatel či HDP na hlavu jsme došli až tomuto procentu. Tím bychom se nyní tedy dostali k číslu zhruba 1 milión předplatitelů u nás. EAO odhadovala na konci roku 2024 s Dataxisem dokonce 1,1 miliónů, takže by realita mohla být pro Netflix ještě příjemnější. Tak jako tak, nebýt aktuálního megaspojení, byla by vedoucí pozice Netflixu bez diskuze.

Oneplay

Ještě před pěti lety bychom podobný závěr netipovali, nicméně sprint Voya a celé skupiny PPF byl v posledních letech mimořádný. Na začátku roku 2020 si vytyčili udělat na streamingu v rámci značky Voyo milión předplatitelů v Česku a na Slovensku, a jak ukazují průběžná čísla, rostlo to jak z učebnice. Na začátku tohoto roku 2025 už byl milión skoro na dosah (z toho cca 650 tisíc přímo v Česku), ale pak došlo k zásadní události a Voyo se spojilo s O2TV ze stejné skupiny PPF. Ta už měla v té chvíli úctyhodných 890 tisíc zákazníků a protože došlo opravdu k totálnímu spojení, mohly se čísla prakticky sečíst. Dohromady to bylo přes 1,5 miliónu, nicméně po dokončení březnového spojení PPF nakonec vykazuje “jen” 1,4 miliónů předplatitelů, když odpadly lidé co měli obě dvě služby a pár jich samozřejmě také odešlo. Oneplay tak fakticky předehnalo Netflix, nicméně už se posunulo do trochu jiné dimenze (streaming + televize, viz úvod s operátory) a někdo by mohl namítnout, že by se mělo počítat už jinak. Ale i samotní streameři se čím dál tím budou pouštět do původně čistě televizních věci (sportovní přenosy, agregace televizního vysílán) a tudíž se celý závod opět o něco proměňuje.

A co trh? © Filmtoro

A co trh?

Pokud bychom sečetli tato čísla předplatitelů, dostaneme se zhruba k 3,5 miliónům účtů, když tam zahrneme i další služby, číslo může být ještě vyšší. Ostatně ČSU aktuálně hlásí zhruba 3,6 miliónů sledujících, nicméně to nejsou úplně stejné metriky, protože sledující se nerovná platící a naopak. Procento domácností se streamingem či počty služeb v jedné domácnosti čísla zpřehází nahoru i dolů, nicméně pokud se budeme držet okolo tohoto čísla, dá nám to představu, kolik peněz se ve streamingu točí. Při předpokládané průměrné ceně okolo 200 Kč za měsíc by český trh se streamingem měl letos přinést cca 8,5 miliardy Kč. Pro srovnání, v českých kinech se za loňský rok protočilo cca 2,3 miliardy Kč, a letos to zřejmě kvůli stagnaci nebude více, streaming už je nyní tedy více než 3x větší než kino. Klasický televizní trh s reklamou je samozřejmě pořád větší, jen Prima a Nova za loňský rok dají dohromady více než 16 miliard. A pak je tu ještě trh s placenou televizí (Skylink, T-Mobile, Vodafone), který třeba EAO odhaduje u nás za loňský rok na objem cca 10 miliard Kč.

Pokračování

A to je k číslům vše, před námi je ve streamovacím seriálu už jen jedna kapitola a to jsou novinky, které streamovací služby letos představily a nebo se chystají představit v nejbližší době či jaké trendy nastupují.

Autorský text


⏰ 9. 12. 2025   🧑‍💼 Tomáš Vyskočil   📰 Streaming novinky


📨 Nevíš, na co koukat?

Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami. Jdu na to!



💁 Netflix tipy

Pro další Netflix tipy, novinky a žebříčky můžeš vybírat, co si nenechat ujít.


📰 Poslední filmové novinky

Další: Novinky ·  České ·  Tipy ·  Data ·  Kvízy  ·  Trailery ·  Rozhovory ·  Vše


TP pixel