Horor, na který jste čekali! Jeden z nejlepších Vetřelců vůbec, shodují se u novinky kritici © 20th Century Studios

Horor, na který jste čekali! Jeden z nejlepších Vetřelců vůbec, shodují se u novinky kritici

Nejnovější příspěvek do série Vetřelec dnešním dnem vstupuje do kin a kritici mají jasno. Takhle dobrý film s xenomorfy a strachem ve vesmíru tady dlouho nebyl. Hororová novinka režiséra Fede Álvareze je dokonce pasovaná mezi nejlepší díly série.

Filmové novinky 15. 8. 2024 16:30 | Filmové novinky

Snímek Vetřelec: Romulus patří mezi nejočekávanější filmy letošního léta a nyní už víme, že je dokonce i jedním z nejpovedenějších. Shodují se na tom téměř jednohlasně kritici, kteří snímek režiséra Fede Álvareze svými vysokými hodnoceními posílají mezi nejlépe hodnocené filmy celé série. Snímek je aktuálně natolik pozitivně přijímaný, že lepší hodnocení mají historicky pouze filmy Vetřelec a Vetřelci, tedy dva nejslavnější snímky z celé série v režii Ridleyho Scotta a Jamese Camerona. Ostatně právě těmto filmům Romulus vzdává několikrát hold.

Vetřelec: Romulus má aktuálně na serveru Rotten Tomatoes 83 procent pozitivních reakcí při průměrném hodnocení 7,1 bodů z 10 možných. Pokud bychom se zaměřili na TOP kritiky, kleslo by pozitivní přijetí na 74 procent s hodnocením 6,6 bodů z 10. Kritici se každopádně shodují, že se jedná o jeden z nejsilnějších příspěvků do série a film, na který řada fanoušků roky čekala. Nechybí mu napínavá akce, děsivá úmrtí a občasná slizká nechutnost xenomorfů. A ano, někteří kritici dodávají, že film velmi těží z divácké nostalgie a chce především naservírovat povědomé věci a neprozkoumávat nic moc nového jako to zkoušel třeba Prometheus.

Kritiky baví hlavně návrat ke kořenům série a důraz na praktičnost efektů. Ta tam jsou snahy o filozofické přesahy z posledních Scottových filmů, vracíme se zpět k sexuálním metaforám a motivům mrzkosti člověka tváří v tvář vesmíru. Mezi inovace nového snímku patří zaměření na mladší postavy a několik povedených akčních nápadů. Rozhodně ale nečekejte nějaké velké posouvání vetřelčího kánonu. Romulus hraje věci bezpečně. Chce nabídnout starosvětskou zábavu s dobrými hereckými výkony, napínavými hororovými momenty a atmosférou, která se ze série v posledních letech vytratila. V tom navazuje na jiný snímek z posledních let Predátor: Kořist.

Nejvíce diváky z řad recenzentů rozděluje finální dějství, které dává Álvarezovi možnosti vytvořit v závěru vlastní štempl v sérii. Ne každý je však přesvědčený, že nastavená cesta funguje a právě tady se názory na film nejvíce tříští. Už dnes se ale můžete přesvědčit na vlastní oči. Očekává se, že otevírací víkend přinese okolo 50 milionů dolarů jen v USA, což by sérii nepochybně vlilo čerstvou kyselinu do žil.

Zdroj: Variety / Rotten Tomatoes

Přidejte se do skupiny Disney+ Česko na Facebooku pro další novinky ze světa Disney.
Jon Snow otevřeně o Hře o trůny: Potvrdil spekulace, vyčerpanost a proč nedostane svůj seriál
15.08.2024 15:50:00 | Filmové novinky

Herec Kit Harington, který ve Hře o trůny ztvárnil roli Jona Sněha, se po více než pěti letech od závěru seriálu rozhodl poprvé otevřeně promluvit o poslední osmé řadě. Potvrdil přitom některé z domněnek fanoušků, kteří se dodnes snaží zjistit, proč někdo jejich nejoblíbenější seriál pod sluncem v závěru tak trestuhodně zaříznul.

Seriálový Pán prstenů je zpátky! Bombastický trailer ukazuje obří válku o Středozemi a Saurona v akci
14.08.2024 17:40:00 | Filmové novinky

Žádné vzletné řeči okolo, ale přímočarý útok na první signální. Přesně takový je nejnovější trailer na seriál Pán prstenů: Prsteny moci, který sází vše na kartu epické válečné vřavy. Tvůrci se očividně nedrželi zkrátka a odhalují velkolepé trikové sekvence ruku v ruce s perfektními maskami nechutných skřetů. Středobodem všeho je pak samozřejmě strůjce zla Sauron.

Válka Transformerů začíná ve skvělém traileru. Tvůrci dělají všechno správně
14.08.2024 15:35:00 | Filmové novinky

Už 10. října se fanoušci série Transformers dočkají nejnovějšího příspěvku, který by měl konečně nabídnout ultimátní robotí zábavu, ve které bude všechno správně. Tvůrci si totiž dali hodně záležet, aby novinka byla věrná kanonickému světu plecháčů ze Cybertronu a umetla i cestičku filmům Michaela Baye.

„Odstěhujte se od maminky a začněte žít.“ Režisér Vetřelců reaguje na kritiku legendárního filmu
14.08.2024 15:15:00 | Filmové novinky

Režisér James Cameron nemá čas na zbytečnosti. Vždyť právě dokončuje Avatara 3 a už chystá i čtvrtý a pátý díl téhle vesmírné ságy. Cameron v posledních měsících také konečně doručil dlouho očekávané restaurované verze svých starších filmů. A na jakoukoli kritiku reaguje naprosto nekompromisně.