FB pixel
ad
ad


Czech this out

Nejdříve k české verzi. Původně byla určena pro pár známých jako test, ale jakmile jsem napsal první příspěvek na blogu a po spuštění vypustil mezi pár novinářů i tuto infografiku, spustila se nečekané, ale o to příjemná mediální bouře. Takže máme moc pěkné články na Lupě, Digizone, v papírových Hospodářských novinách nebo Marketing Sales Media, webu Forbesu nebo týdeníku Dotyk. Deformován předchozí prací v agentuře, kdy jakákoliv zmínka o produktu v novinách byla neskutečná dřina s malým výsledkem, je toto super výsledek. Korunovali ho i dvě pro mě naprosto neuvěřitelné nominace do Křišĺálové lupy (v kategorii Katalogy a Obsahová inspirace). Na beta verzi dobrý.

Co bylo očekávané a cílené, abych díky české verzi mohl nahlédnout více pod pokličku samotných videopůjčoven. S naprostou většinou z nich jsem mohl navázat během prvních pár dnů až týdnů po spuštění nějakou formu kontaktu, aĺ už písemnou nebo osobní. První poznatek - jsou mezi nimi (myslím tím ve vnímání svého vlastního produktu a jeho rozvoje) obrovské, ale obrovské rozdíly. Jsem moc zvědavý na jejich další rozvoj, většina z nich to má velmi pěkně rozmyšlené do budoucna a velmi solidní zázemní.

Aĺ už rozhovory s novináři a nebo s provozovateli těch videopůjčoven mě přivedly na myšlenku více do české verze investovat. Nyní už hlavně z hlediska podpory a dalších funkcí. Původně jsem jí měl čistě jako pokusnou laboratoř na to, jak spojovat data z různých webů do jednoho, ale teď vidím, že to má šanci jako produkt sám o sobě. A moje bláhová představa, že by třeba jednoho dne nemuselo být Filmtoro jen rozcestník na půjčovny, ale vlastně jakýsi hub, kde by za placené členství u nás, byl poskytován vstup k nim, už nevypadá po rozhovorech s některými jako úplně bláhová představa.

Co tedy vylepšit? Především styl doporučování filmů - umíme sice vyhledávat, ale většina lidí chce přijit a vybrat si z nabízených. Proto jsme spolu s anglickou verzí začali pracovat na vlastní verzi tématických seznamů, ty jsou automaticky rozšiřené i v ČR. A to je teprve začátek, kromě tématů jsou v plánu i cilové skupiny (muži/ženy/děti/senioři) nebo příležitosti (na rande/na povzbuzení/). Amazon, Netflix a další jdou cestou viděl jsem tento film, co by se mi mohlo ještě líbit a sledují uživatelské chování a podle toho upravují algoritmus. Nechceme dělat úplně to samé, ale uživatelské chování sledujeme velmi. Třeba to, že lidé hledají film podle toho, jaké jsou znamení. Zvláštní? Možná. Dnes pokryté? Ne! Náš zákazník, náš pán :)


Do you speak english?

Tím se dostávám oslím můstkem k mezinárodní verzi. Během posledních dvou měsíců jsme vydatně uživatelsky testovali všechny možné varianty designů, různé prototypy a nakonec i živou verzi, do uzavřené skupiny testerů patřila zhruba stovka lidí, tvrdé jádro potom tvořila zhruba dvacítka lidí. Všem moc děkujeme za jejich vstupy, byly opravdu velmi přínosné a hodně nám pomohli vyladit detaily. Ty nejzajímavější věci byly:

  • Design hlavních novinek. Měli jsme tři verze (krátké textové zprávy, velké obrázkové zprávy, kombinovanou verzi), vyhrála nakonec ta, která podobně jako Facebook nebo (mobilní) Twitter kombinuje text a obrázky.
  • Hodnocení. Hvězdičky mívají lidé dost tendenci stejně přepočítavat na čísla, takže jsme nakonec dali k filmům procentuální hodnocení, navíc s efektním barevným indikátorem. Líbilo se hodně.
  • Hodnocení podruhé. K procentálním výsledkům se často váže i podobná stupnice akcí od uživatelů, ale tady jsme nakonec šli proti většině. Zatímco fajnšmekři si přáli hodnocení po škále 10% nebo alespoň po 20%, my jsme to riskli a řekli, že ve výsledku lidé stejně řeší jedinou věc - líbí se film nebo nelíb? A tak to zatím i je. Podobně jako palce, tak uživatelé mají možnost mít rozhodnout jen takto radikálně.
  • Informace k filmům a co je důležité. Lidem se hodně zalíbily faktické informace jako jsou tržby, ceny či počty mrtvol, takže jsme je ještě více vypíchli a dali je výše než herce, které víceméně má každá databáze stejně (a nic radikálního s nimi nevymyslíte).
  • Hodnocení nebo novinky? U filmů jsme řešili, zda nejzajímavější informace, která se aktualizují, jsou novinky nebo hodnocení lidí. Výsledky byly půl na půl, nakonec jsme to vyřešili tak trochu šalamounsky. Pro filmy již uvedené, je primární hodnocení, které se tak zobrazuje pod detailem filmu. Pro chystané filmy jsou logicky potom primární novinky.
  • Žebříčky jsme měli původně jako čistě věc pro srandu, ale nakonec nám to ukázalo, že tady by se mohl skrývat obrovsky nevyužitý potenciál. Kromě těch nejznámějších (největší tržby, nejvíc Oscarů) jsme zavedli i ty méně obvyklé (který film má nejvíce výskyt slova fuck? Do budoucna se ale skrývá podle nás největší potenciál v tématických žebříčcích, ostatně viz výše. Nejenže každý pořádný magazín má dneska Deset nejlepších filmů o upírech, ale i Deset filmů, u kterých si nejvíc popláčete. Pár kliků v databázi a je to vytvořené. Můžete vybírat - a nebo pokud jste přihlášeni - lajkovat jak o závod.
Tohle všechno se řešilo poslední týdny a výsledek vidíte na www.filmtoro.com. Po spuštění jsme dostali ještě další zajímavé podněty, kdy lidé na první pohled neviděli nebo nepostřehli nějakou funkci, takže jsme spoustu obsahu ze žebříčků a spoustu uživatelských funkcí ještě vytáhli na zeď novinek, aby ji opravdu měl každý na očích.

This is just a beginning

Z hlediska vývoje se samozřejmě bude dál pokračovat, ladit a vyvíjet, ale sami jsme si řekli, že zásadní novinky počkají a prvních pár týdnů bude o tom vyzkoušet si stávající produkt na větší skupině lidí. Teď tedy nadchází okamžik pravdy, a poprvé se vydáme do oblasti, kde zatím je spousta pro nás neznámých situací. Jak od nás začít propagovat web pro USA? Jak ho dostat mezi lidi? Dokážeme ho dostat mezi americké novináře? Jsou ty weby, které jsme si vytipovali jako partnery pro spolupráci/propagaci ty pravé a budou fungovat? Marketingový plán vypadá sympaticky, je na čem stavět, máme jasné sdělení i způsob jak se pozicovat, teď jde o to, plán realizovat. Nebo ještě lépe - ukázat, že to byl dobrý plán.

Minimálně v jedné verzi už nám systém propagace odhalil, že musíme víc šlápnout do oblastí, které jsme si původně nechávali na později a naopak se nezabývat některými dalšími srdcovkami. Ukazuje se také, že bez mobilní aplikace to prostě nepůjde a je jedno jak moc stoprocentně responzivní design máte. To ocení Google, ale ne uživatelé.

Bude to každopádně zábava, ale moc se na to těšíme. Už jenom to, že se nám tým rozšířil o další dva lidi, kteří už nyní pilně pracují s tím, aby obsah byl opravdu čerstvý a kvalitní. A s dobrým týmem se každý produkt vyrábí hned výrazně lépe.

P.S. Na startu prvního příspěvku blogu jsem psal, že toto možná bude naposledy, kdy píše v češtině. Nakonec jsem si řekl, že psát české postřehy z mezinárodního projektu bude možná zajímavější, a proto tu čekejte v dalších týdnech opět nové příspěvky.

Odstartováno!  |  Blog  |   |  6 přečtení

Tomáš Vyskočil

Svůj první filmový web spustil už v roce 1999. Od té doby si uvědomil, že nebude dělat nic jiného než psát o filmech na internet. A tak založil a spustil FilmPub, první velký filmový magazín. O pár let později přešel na seriály a pro pár fanoušků spustil Lost.cz. Protože těch fandů bylo najednou dost, rozhodl se spustit i další weby a tak vznikla Edna.cz. Mezitím pracoval a psal třeba pro Premiere, DiViDi a další filmové časopisy. Když mu kamarádi před pár lety říkali, že stahují pirátské filmy, protože u nás není nabídka, tak si jeden víkend sedl, naprogramoval skript, který stáhl všechny dostupné nabídky u nás a tak vzniklo Filmtoro. Filmy a seriály už neopustí, protože filmy a seriály nikdy neopustily jeho.


Komentáře k článku Odstartováno!

Pro přídávání komentářů se přihlas nebo registruj na Filmtoro.

Další články jako Odstartováno!

Blog  |  před 3 měsíci  |  7

Přijeď na druhý ročník Filmtoro Festu - pro dospělé Tarantino, pro děti Hodinář

Od 16. do 17. srpna se v letním kině Černá v Pošumaví uskuteční druhý ročník našeho mini filmového festivalu. Dva dny jsme tentokrát rozdělili na dospěláckou a dětskou část, takže kdo s námi bude na Lipně trávit celý víkend, nabídneme mu program pro celou rodinu. číst více

Blog  |  před 3 měsíci  |  50

Filmtoro jede na 3 měsíce do evropského akcelerátoru Startupbootcamp Media!

Minulý týden byl sice ve znamení karlovarského festivalu, my jsme ale vyrazili pracovat o pár kilometrů dál. V Amsterdamu jsme bojovali o postup mezi 10 nej začínajících projektů z oblasti médií a videa, které budou moci během podzimu nakopnout svůj potenciál v Evropě. A podařilo se! číst více

Blog  |  před 5 měsíci  |  9

Filmtoro appka je ve finále AppParade a představuje čtyři novinky

Rychlé hodnocení v seznamu, jako jste zvyklí na Instagramu, nebo možnost navolit si své oblíbené půjčovny - Filmtoro appka má nové funkce. A už tohle pondělí bude bojovat na AppParade, kam se probojovala do finálové desítky. Doražte 20. května do pražského Vnitroblocku a pomozte nám vyhrát! číst více

Blog  |  2019

Vyzkoušej první verzi mobilní aplikace Filmtoro pro Android a iOS

Před časem jsme s prvními z vás začali testovat naši mobilní aplikaci. Nyní ji vypouštíme i mezi ostatní. Podívej se, co na tebe v aplikaci čeká a pomozte nám ji dále otestovat a vylepšit. číst více

Blog  |  2018  |  10

Filmtoro se rozšiřuje na Slovensko a nabízí lokalizovanou slovenskou verzi

V listopadu 2018 Filmtoro navštívilo téměř 300.000 lidí, z toho 15 % bylo ze Slovenska. A to nás inspirovali k tomu, aby se Filmtoro rozšířilo i na Slovensko a nabídlo slovenským fanouškům informace o tom, jaké filmy online mohou oni najít doma. číst více

TOPlist TOPlist TOPlist