Nejdříve k české verzi. Původně byla určena pro pár známých jako test, ale jakmile jsem napsal první příspěvek na blogu a po spuštění vypustil mezi pár novinářů i tuto infografiku, spustila se nečekané, ale o to příjemná mediální bouře. Takže máme moc pěkné články na Lupě, Digizone, v papírových Hospodářských novinách nebo Marketing Sales Media, webu Forbesu nebo týdeníku Dotyk. Deformován předchozí prací v agentuře, kdy jakákoliv zmínka o produktu v novinách byla neskutečná dřina s malým výsledkem, je toto super výsledek. Korunovali ho i dvě pro mě naprosto neuvěřitelné nominace do Křišĺálové lupy (v kategorii Katalogy a Obsahová inspirace). Na beta verzi dobrý.
Co bylo očekávané a cílené, abych díky české verzi mohl nahlédnout více pod pokličku samotných videopůjčoven. S naprostou většinou z nich jsem mohl navázat během prvních pár dnů až týdnů po spuštění nějakou formu kontaktu, aĺ už písemnou nebo osobní. První poznatek - jsou mezi nimi (myslím tím ve vnímání svého vlastního produktu a jeho rozvoje) obrovské, ale obrovské rozdíly. Jsem moc zvědavý na jejich další rozvoj, většina z nich to má velmi pěkně rozmyšlené do budoucna a velmi solidní zázemní.
Aĺ už rozhovory s novináři a nebo s provozovateli těch videopůjčoven mě přivedly na myšlenku více do české verze investovat. Nyní už hlavně z hlediska podpory a dalších funkcí. Původně jsem jí měl čistě jako pokusnou laboratoř na to, jak spojovat data z různých webů do jednoho, ale teď vidím, že to má šanci jako produkt sám o sobě. A moje bláhová představa, že by třeba jednoho dne nemuselo být Filmtoro jen rozcestník na půjčovny, ale vlastně jakýsi hub, kde by za placené členství u nás, byl poskytován vstup k nim, už nevypadá po rozhovorech s některými jako úplně bláhová představa.
Co tedy vylepšit? Především styl doporučování filmů - umíme sice vyhledávat, ale většina lidí chce přijit a vybrat si z nabízených. Proto jsme spolu s anglickou verzí začali pracovat na vlastní verzi tématických seznamů, ty jsou automaticky rozšiřené i v ČR. A to je teprve začátek, kromě tématů jsou v plánu i cilové skupiny (muži/ženy/děti/senioři) nebo příležitosti (na rande/na povzbuzení/). Amazon, Netflix a další jdou cestou viděl jsem tento film, co by se mi mohlo ještě líbit a sledují uživatelské chování a podle toho upravují algoritmus. Nechceme dělat úplně to samé, ale uživatelské chování sledujeme velmi. Třeba to, že lidé hledají film podle toho, jaké jsou znamení. Zvláštní? Možná. Dnes pokryté? Ne! Náš zákazník, náš pán :)
Tím se dostávám oslím můstkem k mezinárodní verzi. Během posledních dvou měsíců jsme vydatně uživatelsky testovali všechny možné varianty designů, různé prototypy a nakonec i živou verzi, do uzavřené skupiny testerů patřila zhruba stovka lidí, tvrdé jádro potom tvořila zhruba dvacítka lidí. Všem moc děkujeme za jejich vstupy, byly opravdu velmi přínosné a hodně nám pomohli vyladit detaily. Ty nejzajímavější věci byly:
Z hlediska vývoje se samozřejmě bude dál pokračovat, ladit a vyvíjet, ale sami jsme si řekli, že zásadní novinky počkají a prvních pár týdnů bude o tom vyzkoušet si stávající produkt na větší skupině lidí. Teď tedy nadchází okamžik pravdy, a poprvé se vydáme do oblasti, kde zatím je spousta pro nás neznámých situací. Jak od nás začít propagovat web pro USA? Jak ho dostat mezi lidi? Dokážeme ho dostat mezi americké novináře? Jsou ty weby, které jsme si vytipovali jako partnery pro spolupráci/propagaci ty pravé a budou fungovat? Marketingový plán vypadá sympaticky, je na čem stavět, máme jasné sdělení i způsob jak se pozicovat, teď jde o to, plán realizovat. Nebo ještě lépe - ukázat, že to byl dobrý plán.
Minimálně v jedné verzi už nám systém propagace odhalil, že musíme víc šlápnout do oblastí, které jsme si původně nechávali na později a naopak se nezabývat některými dalšími srdcovkami. Ukazuje se také, že bez mobilní aplikace to prostě nepůjde a je jedno jak moc stoprocentně responzivní design máte. To ocení Google, ale ne uživatelé.
Bude to každopádně zábava, ale moc se na to těšíme. Už jenom to, že se nám tým rozšířil o další dva lidi, kteří už nyní pilně pracují s tím, aby obsah byl opravdu čerstvý a kvalitní. A s dobrým týmem se každý produkt vyrábí hned výrazně lépe.
P.S. Na startu prvního příspěvku blogu jsem psal, že toto možná bude naposledy, kdy píše v češtině. Nakonec jsem si řekl, že psát české postřehy z mezinárodního projektu bude možná zajímavější, a proto tu čekejte v dalších týdnech opět nové příspěvky.
Svůj první filmový web spustil už v roce 1999. Od té doby si uvědomil, že nebude dělat nic jiného než psát o filmech na internet. A tak založil a spustil FilmPub, první velký filmový magazín. O pár let později přešel na seriály a pro pár fanoušků spustil Lost.cz. Protože těch fandů bylo najednou dost, rozhodl se spustit i další weby a tak vznikla Edna.cz. Mezitím pracoval a psal třeba pro Premiere, DiViDi a další filmové časopisy. Když mu kamarádi před pár lety říkali, že stahují pirátské filmy, protože u nás není nabídka, tak si jeden víkend sedl, naprogramoval skript, který stáhl všechny dostupné nabídky u nás a tak vzniklo Filmtoro. Filmy a seriály už neopustí, protože filmy a seriály nikdy neopustily jeho.
Ano, už je to tak, Filmtoro opět postoupilo do finálního hlasování o nejlepší české weby. O Křišťálovou lupu se ucházíme už potřetí a jak se říká - do třetice všeho dobrého i zlého! Pomůžete nám ji vyhrát? Podívejte se jak. číst více
Už několik měsíců pro vás přinášíme ty nejnovější tipy na filmy a seriály také ve videích a podcastech. Vidíme, že se vám líbí, a proto jich pro vás rádi uděláme víc. Ale potřebujeme také vaši podporu - ideálně prostřednictvím Patreonu. číst více
Zatímco u nových filmů v kinech či televizního programu je dnes jednoduché dohledat přehled novinek i na několik měsíců dopředu, u online premiér je mnohem těžší udržet si přehled. Proto jsme připravili jednoduchý kalendář, který vám pomůže se zorientovat v novinkách všech hlavních streamovacích služeb. číst více
Navštěvuješ rád ČSFD nebo IMDb a chybí ti tam informace, kde je daný film nebo seriál dostupný? Tak právě pro tebe máme novinku - díky Filmtoro pluginu do prohlížeče Chrome si nyní můžeš zobrazit přehled přímo v detailu titulu. číst více
Od 16. do 17. srpna se v letním kině Černá v Pošumaví uskuteční druhý ročník našeho mini filmového festivalu. Dva dny jsme tentokrát rozdělili na dospěláckou a dětskou část, takže kdo s námi bude na Lipně trávit celý víkend, nabídneme mu program pro celou rodinu. číst více
Komentáře k článku Odstartováno!