První oficiální čísla o počtu zákazníků Disney+ jsou tu a jsou ještě lepší než jste čekali. Za tři měsíce nabral Disney více než 28 milionů a stává se v USA pro Netflix další silnou konkurencí. Ale ani další služby podle odhadů Ampere Analytics nemají špatné výsledky a to včetně Apple TV+ nebo Amazon.
5. 2. 2020 10:00 | Streaming novinky 5. 2. 2020 10:00 | Streaming novinkyPředminulý týden jsme psali o kvartálních a ročních výsledcích Netflixu a jak moc to jsou - nebo spíše nejsou - pro jeho investory zajímavá čísla. Zatímco v celkových číslech Netflix roste a ke konci roku 2019 už měl oficiálně 167 milionů předplatitelů, na nejzajímavějším trhu, tedy USA, se jeho růst prakticky zastavil. Aktuálně má 61,3 milionů, což je “jen” o tři milióny více než měl před rokem. Může za to zmenšující se katalog, slabší nabídka na jaře 2019 a nebo silnější konkurence? Bude to ode všeho něco. Pojďme se podívat na konkurenci. Společnost Ampere Analytics podle svých dostupných možností (monitoring sociálních sítí, odvozené výsledky společnosti a další) sestavila hlavní pětku pro USA a má překvapivé pořadí.
Dvojkou amerického trhu podle Ampere Analytics zůstává zatím stále Amazon, přístup k němu má podle odhadů 42,2 milionů amerických uživatelů. Ano, ve své domovině je Amazon mimořádně populární, ostatně streamingová služba Prime Video je součástí programu Prime, což je služba, kterou v USA u Amazonu každý miluje. Odhad ale vycházel z čísel, které Amazon naposledy reportoval (celosvětově měl koncem roku 2018 něco přes 100 milionů), aktuální výsledky za rok 2019 jsou ale výrazně lepší. Amazon má díky mimořádné podzimní sezóně už více než 150 milionů zákazníků, tedy o polovinu více než před rokem. Znamená to, že i v USA má díky Prime přístup k video nabídce více než 60 milionů? Není to vyloučeno. V Evropě má Amazon podle všeho zhruba čtvrtinu zákazníků z celkových čísel (hlavně díky Británii a Německu) a ve zbytku světa další třetinu (táhne to hlavně Indie a částečně Austrálie). Bohužel oficiální čísla Amazon o skutečném používání čistě jen Prime Video neposkytuje a zřejmě se to do budoucna nezmění.
Na třetím místě amerického trhu je podle Ampere Analytics Apple TV+ s 33,6 miliony předplatitelů, což je zřejmě nejkontroverznější odhad. Apple žádná oficiální čísla ke službě nezveřejnil a ani se nechystá. Vzhledem k tomu, že ji nabízí jako službu zdarma k prodeji všech nových přístrojů od čtvrtého čtvrtletí roku 2019, by se to dalo teoreticky odhadnout podle těchto prodejů, ale tato čísla už Apple také nezveřejňuje. Podle oficiálních výsledků celosvětově utržil za říjen až prosinec 2019 hned 64 miliard dolarů, tak si můžete zkusit hrát s dalšími čísly. Pro Apple i trh bude mnohem zásadnější, jak si povede služba koncem tohoto roku, kdy vyprší zkušební roční období zdarma pro nové zákazníky. Pokud se tedy z této nárazové akce nestane akce stálá.
Čtvrté místo patří webu, který sice patří Disneymu, ale není to Disney+. Hulu je stále černý kůň streamingových závodů, přestože jeho výsledky jsou víceméně už několik let stejné (aktuálně Disney reportuje 30,4 milionů předplatitelů). Jedná se vzhledem k nabídce a pozici (můžete ho balíčkovat s Disney+ či ESPN) pořád o žhavé zboží. My všichni mimo USA a Japonsko si stále přejeme celosvětovou expanzi, zatím se oní ale mlčí, takže číslo amerických předplatitelů = číslo celkových předplatitelů.
12. listopadu byla oficiálně spuštěna služba Disney+ v USA, Kanadě a Nizozemí, o týden později přibyla Austrálie a Nový Zéland. A hned za první den, i přes technické problémy, získala Disney+ hned 10 milionů předplatitelů. Popularita nových seriálů jako byl Mandalorian ukázala, že raketový nástup bude dál pokračovat, odhady z prosince hovořily o tom, že číslo už překonalo 20 milionů. A nyní to Disney ještě vylepšuje, oficiální statistiky říkají, že si koncem roku předplácelo službu více než 26,5 milionů lidí, koncem ledna dokonce už 28,6 milionů. Tipujeme, že převážně z USA, ale počty už koncem března mají rozšířit lidé z Británie či Německa. Ostatně mimoamerický trh má tvořit v budoucnu až dvě třetiny zákazníků z plánovaných 90 milionů. Podle čísel má tedy Disney+ zatím nejslabší číslo, ale považte, že se ho podařilo dosáhnout během tří měsíců a jsou to na rozdíl od Apple TV+ či Amazon Prime lidé skutečně platící jen za video obsah.
Bylo by zajímavé to ještě porovnat třeba s HBO, ale tam jsou dosud všechna oficiální čísla čirou spekulací. Má se za to, že celosvětově si HBO předplácí cca 140 milipnů lidí. Ale tím se myslí “kabelové HBO”, tedy až donedávna hlavně pouze přes operátora. Kvůli své decentralizaci si také jednotlivé trhy spouští streamingové nadstavby nezávisle na sobě. HBO Now (obdoba našeho HBO GO) měla na začátku roku 2019 zhruba 8 milionů předplatitelů v USA, ale to bylo ještě před závěrečnou řadou Hry o trůny. To nejsou v porovnání s konkurencí nijak závratná čísla, proto mateřská společnost Warner letos chce více šlápnout do pedálů a spustit lepší a (dražší) HBO Max posilněné o další Warner tituly. Teprve poté budeme doufejme znát další čísla.
Ještě letos se v USA dočkají spuštění dalších streamingových služeb jako je Peacock od studia Universal a nebo Quibi, zaměřené na mobilní videa. Vedle toho existují v USA další jednotky velkých, desítky středních a stovky malých služeb, které se perou a budou dál prát o pozornost a peněženku amerického diváka. Ale stále se jedná se o trh, kterému chybí oficiální měření a srovnání tak není a nebude úplně stoprocentní. Až bude k dispozici nejen oficiální zpráva od všech hlavních hráčů či správné počítání počtu zhlédnutí, hned se budou podobné zprávy psát lépe.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Streamingové války začínají nabírat na obrátkách. V loňském roce Netflixu silně narostla konkurence a tento trend bude pokračovat. Netflix se má proto zajímat o katalog klasického hollywoodského studia MGM. A není sám.
Čerstvé výsledky Netflixu za poslední čtvrtletí roku 2019, a tím pádem i za celý rok 2019, potvrzují to, co analytici předpovídali a šéf Netflixu opatrně připouštěl už před pár dny. Zatímco celosvětově Netflix dál mohutně posiluje, v USA se jeho růst prakticky zastavil. Na vině je podle všeho konkurenční Disney+.
Netflix se může pochlubit velkým úlovkem. Zakoupil totiž mezinárodní práva k snímkům studia Ghibli, za kterým stojí proslulý Hajao Mijazaki. Můžeme se tak těšit na rodinné hity s překrásnou a působivou animací jako Cesta do fantazie či Můj přítel Totoro.
Baby Yoda ze seriálu Mandalorian se stal před Vánoci celosvětovým fenoménem, ale jen diváci v USA, Kanadě, Austrálii, Zélandu či Nizozemí ho mohli sledovat oficiálně. Disney+ se nyní snaží urychlit celosvětové rozšíření. V Británii či Německu bude o týden dříve, v létě dorazí do Skandinávie. Dočkáme se letos i my?