Máte po krk odpoledních televizních kriminálek? Televize SyFy je tu pro vás. Skrze Netflix distribuuje i do České republiky svou novinku Happy!, v níž se bývalý elitní detektiv vydává na pátračku po uneseném dítěti spolu s okřídleným modrým jednorožcem. Fakt!
16. 5. 2018 12:00 | Tipy na film 16. 5. 2018 12:00 | Tipy na filmZ bývalého poldy se stane nájemný zabiják, ale jeho život se změní, když se mu zjeví podivný modrý kůň a chce po něm, aby osvobodil malou holčičku z náruče Santy. Hrají: Christopher Meloni, Patton Oswalt, Lili Mirojnick, Medina Senghore, Ritchie Coster, Patrick Fischler, Bryce Lorenzo
81 %
Režisér a scenárista Brian Taylor zdá se chytá druhý kariérní dech. Před 12 lety vlétl do Hollywoodu se svým tehdejším parťákem Markem Neveldinem jako supernova, když nechali bezuzdně řádit Jasona Stathama v adrenalinové šleze Zastav se a nepřežiješ. Od té doby hvězda obou tvůrců pohasla. Pokračování příběhů naboostovaného Stathama bylo přinejmenším rozpačité. Videoherní Gamer byla nekonzistentní patlanice. A o komiksovkách Jonah Hex a Ghost Rider 2 se ve slušné společnosti nemluví.
Taylor si však vloni zlepšil reputaci ujetou thrillerovou bejkovinou Mamka a taťka, v níž dokonale zužitkoval šílenství Nicolase Cage v roli otce, který se se svou ženou a dalšími rodiči snaží zabít vlastní děti. A nyní návrat do formy podtrhl seriálovým překvapením z pera osvědčeného komiksového autora Granta Morrisona.
Morrison je známý pro svůj svérázný smysl pro humor a inklinaci k tematicky výrazným příběhům, v nichž často nechá hrdiny dopadnout na samé dno, aby je mohl obrodit. V Happy! adaptoval svůj vlastní komiks a na výsledku je to hodně vidět, když nese veškeré Morrisonovy trademarky obohacené o ztřeštěnou a bezservítkovou vizuální stránku Taylorových akčních vylomenin.
Příběh se zpočátku jeví jako prostá detektivka s nízkým množstvím proměnných. Unesené dítě, šílený padouch převlečený za Santa Clause a do toho vhozený bývalý detektiv se sklony k chlastu a všehoschopná mafiánská famílie, která pro mrtvoly nikdy nejde daleko. Morrison s Taylorem však již na konci první epizody situaci zamotávají, když začínají prohlubovat hlavní postavu Nicka Saxe, jenž zjišťuje, že uneseným capartem není nikdo jiný než jeho vlastní dcera.
Po Saxovi navíc pase podsvětí kvůli jeho námezdnímu zabíjení pro uspokojení životních potřeb, což vede ke spoustě absurdních akčních sekvencí, které do posledního centu využívají nejen rozpočet, ale i práci televizních choreografů a kameramanů. Akce je totiž za všech okolností nádherně přehledná a ve své bezuzdnosti hýří kreativní brutalitou. Nebo už jste v kriminálce viděli policajty zápolit s týmem naspeedovaných ninjů, kterým jsou provrtávány hlavy v dětských pokojíčcích za zvuků křičícího jednorožce?
Taylor s Morrisonem se opravdu nedrží zkrátka a komiksové kořeny předlohy bez skrupulí přehazují na televizní obrazovku. Při troše zamyšlení samozřejmě spousta věcí nedává příliš smyslu a kreativní duo často sáhne i po scenáristických zkratkách plných náhody. Výsledná akční polízanice je však kupodivu vždy dostatečně zábavná, abyste se logickými lapsy, náhodnými setkáními a za vlasy přitaženou zápletkou se zjevujícím se imaginárním přítelem malého děvčátka příliš nezabývali.
Hodně tomu napomáhá i představitel hlavní role Christopher Meloni, jenž ani trochu nepřipomíná svého vycizelovaného vyšetřovatele ze Zákona a pořádku. Meloni se pod Taylorovu a Morrisonovou taktovkou změnil v lidskou trosku, kterou byste si spíš než s ostříleným detektivem spletli s bezdomoveckou troskou, jíž byste nehodili ani dvacku na laciný krabicák. Meloniho charakterní herectví nicméně ze zprvu nesympatického Saxe dovede během několika epizod udělat vrstevnatého hrdinu s řadou vad, díky kterým hlavnímu „hrdinovi“ prostě budete při pátrání po dcerunce bez zaváhání fandit.
Meloni se totiž neztratí právě ani v akci, kterou Taylor sype z rukávu každých pár minut a Meloni v ní zcela záměrně připomíná Stathamova Cheva Cheliose, jenž se na sklonku života nakopnul k nezastavitelnému fyzickému výkonu. Meloni naštěstí nikdy nepřepne do úplně šíleného módu a je to právě on, kdo notně zdrogovanou zápletku a řadu zvratů drží pohromadě navzdory postupně se tříštícímu scénáři.
Ačkoli je totiž Taylor solidní klipař a nemá problém udržet tempo po 40 minut televizní epizody. Celých 8 epizod spolu se zbytkem štábu stále ještě úplně neutáhne a především po polovině první série (druhá se chystá na letošek) už začíná být cítit drobné vyhoření plynoucí z opakujících se situací a chtě nechtě se okoukávajícího anarchistického zpracování plného těch nejabsurdnějších psychopatických postav, které zvládnete vymyslet.
Happy! je však přesto zábavnou kriminálkovou polízanicí, jež si zaslouží pochvalu především pro svou nápaditost a snahu ozvláštňovat tradiční kriminálkové propriety, kterými jsme po letech televizních vyšetřování jednoznačně unavení. Nejedná se o žádnou revoluční sérii, jíž byste po pár týdnech nedostali z hlavy. Oněch 8 dílů vás však přivrtá k obrazovce s vytřeštěným výrazem plným očekávání, co dalšího si tvůrčí tým lajsne příště vytasit. A že toho v tomhle detektivním pelmelu plném cynismu, černého humoru, bezprecedentního násilí a cákanců malinovky není málo. Fakt!
322 zobrazení 11 se líbíGotham, Stranger Things, The Sinner, The Good Place, Narcos, Daredevil nebo Černá listina. To je jen část seriálů, které mají na Netflixu české titulky. Mrkněte na seznam a podívejte se do detailů, kolik sezón z celkového počtu je přeložených.
Potřebujete se dostat do nálady než uvidíte druhého Deadpoola? Jedničku už určitě máte nakoukanou stokrát, tak proč nezabrousit k jiným filmům. Vybrali jsme pro vás desítku těch, které jsou také 1) podle komiksu se superhrdiny 2) plné krve a drsné akce 3) nabité hláškami.
Komiksové filmy jsou natočené filmy podle komiksové předlohy. Často jsou to filmy o komiksových hrdinech - neohrožených postav, mužů i žen, které disponují nadpřirozenými schopnostmi nebo alespoň mimořádnou inteligencí. Žánru vládnou aktuálně dvě vydavatelství - aktuálně si vedou lépe Marvel filmy než DC filmy. Speciálním žánrem jsou ještě komiksové animované filmy, český komiksový film zastupuje třeba Alois Nebel nebo Čtyřlístek.
Google se nijak netají ambicemi šlapat na paty Amazonu a Netflixu, jenže doposud jeho vlajková streamovací loď, YouTube Red, tratila na nekvalitním obsahu a omezené dostupnosti. Do konce roku však má YouTube Red být po celém světě a velký návrat slavné série o morálním vítězství nad středoškolskou šikanou jasně ukazuje, že kvalita tvorby bude pro Google do budoucna velkým trumfem.