Filmový debut divadelního herce a režiséra Jiřího Havelky nás uvrhne doprostřed domovní schůze, která jako obvykle vyeskaluje způsobem, který řada z nás velmi dobře zná. A humor upoutávce rozhodně nechybí.
14. 9. 2019 0:00 | České novinky 14. 9. 2019 0:00 | České novinkyFilm už v upoutávce nezastře své divadelní kořeny. Režisér Jiří Havelka totiž inscenaci původně připravil se svým souborem VOSTO5. Zdá se však, že i ve filmové podobě by Vlastníci mohli velmi dobře fungovat, neboť nabízí dostatek postaviček k zábavným interakcím. Najdeme zde zahořklého důchodce v podání Jiřího Lábuse, jenž má plnou pusu arogantních řečí, ve skutečnosti je však jen zahořklý a nešťastný. Manželský pár Tereza Ramba a Vojtěch Kotek se zase snaží udržet pevné nervy a domluvit se jako lidé. Tomu však nenapomáhá nevkusná nájemnice Dagmar Veškrnová-Havlová, ani rýpavá sousedka Klára Melíšková. Havelka sestavil vskutku ambiciózně působící kolektiv, jenž by nám měl již 21. listopadu představit výsledek schůze v kinech. Domluví se nakonec nájemníci na prodeji půdních prostor kvůli odvrácení havarijního stavu domu?
2 439 zobrazení 110 se líbí
Zatímco český internetový lid streamovačů stále čeká na sportovní romantiku Ženy v běhu, jiné české filmy již na internet dorazily. Na vícero službách se tak můžete konečně podívat mimo jiné na novinku Jiřího Vejdělka Teroristka či druhotinu Jirky Mádla Na střeše.
Odchody ze sálu a kontroverze okolo novinky Václava Marhoula dávaly naděje, že by Nabarvené ptáče mohlo v porotě najít podporu pro hlavní festivalovou cenu. Nakonec jsme se však mezinárodního úspěchu nedočkali. Festival ocenil scorseseovskou komiksovku Joker.
Smutná zpráva dnes dorazila z útrob Žižkovského divadla Járy Cimrmana. Zemřel totiž jeho nejstarší člen Jaroslav Weigel. Připomeňme si v následujícím výčtu snímky, ve kterých se představil a krátce zavzpomínejme i na jeho další tvorbu.
Že bude dílo Václava Marhoula kontroverzní, to se tak trochu čekalo. Nikdo však nečekal, že adaptace Nabarveného ptáčete vzbudí až takové ohlasy, jaké se linou z festivalových Benátek. Znamenají však odchody diváků něco pro kvalitu filmu?