Větší, lepší, méně. To jsou slova, která v posledních týdnech rezonují mezi zaměstnanci Netflixu. Ti totiž čelí zcela nové situaci, kdy streamovací gigant přehodnocuje své plány do budoucna kvůli ztrátě odběratelů a stále rostoucí konkurenci.
13. 6. 2022 14:20 | Streaming novinkyAmerický magazín The Hollywood Reporter vyzpovídal v posledních týdnech několik zdrojů napojených přímo na Netflix. Šlo především o manažery, producenty a různé agenty, kteří mají co do činění se streamovací službou. The Hollywood Reporter se snažil zjistit, jak je na tom Netflix po 44procentním propadu svých akcí. Na ten došlo poté, co 19. dubna letošního roku zveřejnila svůj výdělek. A jak to celé dopadlo? Názory na situaci ve společnosti se liší. Podle jednoho z manažerů panuje ve firmě „rozpačitá“ nálada. To je pochopitelné, neboť Netflix v důsledku svých ztrát začal výrazně šetřit a dělat škrty. Za poslední dva měsíce například propustil 150 zaměstnanců, tj. dvě procenta své pracovní síly. Škrty se ale nejvíce dotkly programové stránky. Výrazně omezeny byly hrané rodinné filmy a nezávislá produkce s rozpočtem menším než 30 milionů amerických dolarů.
Netflix se vyvíjí, a proto chce upřednostnit kvalitu nad kvantitou, tj. omezit množství vydaných filmů a zaměřit se na tvorbu velkolepějšího a kvalitnějšího obsahu. Tím se vracíme k poslední dobou často opakovaným slovům „větší, lepší, méně“. Co se může zdát jako jasný cíl, není tak jasné pro všechny zaměstnance Netflixu. „Malé filmy nezmizí,“ říká jeden ze zaměstnanců. Dodává však, že mohou být o poznání více úzce zaměřené. Další ze zaměstnanců zase říká, že se snížením množství vydávaných filmů nebude potřeba zaměstnávat tolik manažerů. V praxi by to mělo vypadat tak, že se nenatočí dva filmy za deset milionů dolarů, nýbrž jeden pečlivěji vybraný za dvacet. Setrvat mají určitě velké blockbustery jako The Gray Man, neboť vedení Netflixu věří, že právě tyto hity lákají nové předplatitele nejvíce.
Škrty se naopak dotkly i animované tvorby. Přestože ale Netflix zatím ruší připravované projekty, stále se chce držet pravidla „nový film každý týden“. Není to tak dávno, co byl Netflix v médiích často označován za „zachránce filmů se středním rozpočtem“, jako Stánek s polibky, Všem klukům či Vždycky budeš moje možná, z nichž se první dva staly dokonce sérií s několika úspěšnými díly. Tehdy na tom Netflix ale nebyl tak jako dnes a film s rozpočtem 100 až 150 miliónů dolarů byl vzácnost.
Říkáte si, jaký je tedy přesně plán streamovacího giganta do budoucnosti? Těžko říct. Jeden z producentů říká, že „v nadcházejících týdnech teprve proběhnou rozhovory s producenty a režiséry ohledně množství filmů a žánrů.“ V každém případě je tohle období krajně nejisté pro řadu tvůrčích pozic působících pod největší streamovací službou současnosti. Je klidně možné, že se v budoucnu dočkáme i dalšího snižování kapacit.
Jisté je jen to, že éra drahých a nevýdělečných filmů (ať už animovaných či hraných) z produkce Netflixu, je u konce. Asi nejlepším příkladem je v tomhle ohledu Irčan od Martina Scorseseho, který měl rozpočet kolem 175 miliónů dolarů, nenaplnil ale očekávání o přilákání předplatitelů.
Zdroj: THR
Vlna šetření v Netflixu pokračuje. Kvůli novým dohodám mezi filmaři a producenty v Dánsku, které jim zaručují vyšší odměny, se streamer rozhodl ukončit tamní výrobu filmů a seriálů.
Do spuštění Disney+ v Česku zbývá už jen jeden týden a dnes se služba poprvé oficiálně představila novinářům. Z hodinové tiskové konference si sice neodnášíme žádné zásadní nové informace, ale na rozdíl od konkurence musíme ocenit maximální vstřícnost a otevřenost Disney. Pojďme si také shrnout, co všechno už víme z dřívějška.
Zatímco dříve Netflix sdílení hesel přehlížel, nyní jej považuje za jeden ze svých hlavních problémů. V několika zemích proto testuje novou funkci, která by mohla chybějící příjmy řešit. Dle prvních zpovědí, ale streamer vytváří jen zmatek.
Krátce po debutu poslední řady sci-fi hororu Stranger Things Netflix hrdě hlásí rekordní víkendová čísla a nového vítěze v kategorii nejsledovanější anglicky mluvený seriál.