Každý rok společnost Motion Picture Association (MPA) vydává tzv. THEME report, což je zpráva, ve které společnost shrne, jak se v uplynulém roce dařilo digitálnímu obsahu, kinům, kabelovkám atd. Výsledek za rok 2021 je v mnoha směrech překvapivý.
21. 4. 2022 8:00 | Streaming novinkyJasná zpráva hned na úvod – digitální obsah je na vzestupu a fyzický trh se mu jen stěží vyrovná. V podstatě je totiž mrtvý. O poznání lépe jsou na tom kina, která se pomalu vracejí k číslům před koronavirovou pandemií. Pro lepší představu, v roce 2021 bylo 72 % obsahu, který divák konzumoval, digitální, což je značný skok ze 46 % v roce 2019.
Globálně zábavní průmysl v uplynulém roce utržil bezmála 99,7 miliard dolarů, což je o trochu více než v roce 2019. Největší podíl na tom měl pochopitelně digitální obsah se 71,9 miliardami dolarů, pak kina s 21,3 miliardami dolarů a v neposlední řadě také fyzické nosiče (DVD, Blu-ray apod.) s 6,5 miliardami dolarů. Kdybychom tato čísla porovnali s rokem 2018, zjistíme, že tehdy byl dosah digitálního obsahu poloviční a sice 37,7 miliard dolarů. Kina ve stejném roce utržila 41,8 miliard dolarů a na fyzických nosičích se vydělalo 12,6 miliard dolarů. Za pouhé tři roky se tak čísla výrazně změnila a do vedení se jasně dostal digitální obsah. V USA dokonce digitální obsah tvoří celých 80 procent trhu.
Počet předplatitelů streamovacích služeb překročil v roce 2021 miliardu, přesněji se dostal na 1,3 miliardy. Jedná se o 14% nárůst, chcete-li o 164,1 milionů nových uživatelů ve srovnání s rokem 2020. Na ústupu jsou jednoznačně kabelovky, které alespoň prozatím zůstávají jedničkou alespoň co se týče příjmů z předplatného. Streamovací služby jim však začínají dýchat na krk. V uplynulém roce příjmy z předplatného streamovacích služeb předběhly např. satelitní TV a vezmeme-li v potaz enormní nárůst předplatitelů a rychlost, jakou se šíří streamovací služby Disney+ a nově vzniklé HBO Max, je pravděpodobné, že streamovací služby kabelovky v roce 2022 z piedestalu sesadí.
Zdroj: IndieWire
Navzdory tomu, že Netflix ztrácí předplatitele, i druhá řada romantické podívané Bridgertonovi vykazuje velmi silná čísla sledovanosti a v tabulce nejpopulárnějších seriálů drtí jednoho konkurenta za druhým.
Nečekal se žádný zázrak, ale tohle předčilo i ty nejčernější scénáře. Netflix poprvé ve své novodobé historii ztratil více než získal a snížil počet svých předplatitelů o cca 200 tisíc. Může za to odchod z Ruska, ale i další problémy. A podle svých odhadů čeká další kvartál propad o další 2 miliony.
Netflix si zakládá na co největší uživatelské spokojenosti, a proto přidává na svou platformu novou funkci. Dva zdvižené palce vám pomohou zlepšit obsah na míru.
Willa Smithe, jednu z největších současných hollywoodských hvězd, poškodí jeho oscarové extempore nejen na dobrém jméně, ale postihne jej i finančně. Netflix i studio Sony s ním pozastavují spolupráci.