Výsledky za třetí čtvrtletí Netflixu jsou tu a všichni akcionáři, fanoušci a vlastně celý trh mohou mít radost. Po opatrném prvním pololetí je zpátky silný růst a to nejen díky trháku Hra na oliheň. Ale popořádku.
20. 10. 2021 12:30 | Streaming novinky 20. 10. 2021 12:30 | Streaming novinkyKe konci září hlásí Netflix dle výroční zprávy 213,56 milionů předplatitelů, což je meziročně skoro o 10 % více. Oproti poslední zprávě ke konci června Netflix zrychlil, přidává 4,38 milionů předplatitelů, výrazný skok za ospalým druhým čtvrtletím (1,54) i tím prvním (3,98). Důvěra akcionářů tak pomaličku roste, Netflix táhne ale i celý trh a další konkurenti, jako Disney+ nebo HBO MAX, ho budou chtít napodobit.
Rozpadem na regiony se dle očekávaní nejméně rostlo v USA (nyní 74 milionů), kde Netflix ještě nevyrovnal ztrátu za druhé čtvrtletí, nepříliš silný růst vykázal také v Latinské Americe (nyní 39 milionů). Naopak po rozpačitém jaru se rozjel region Evropy, Afriky a Blízkého východu (nyní už 70,5 milionů), ale největším skokanem je východní Asie a Pacifik, kde už má nyní Netflix více 30 milionů. Polovina nových předplatitelů je právě z této části světa.
© NetflixNení to úplné překvapení, protože právě seriály zaměřené na tuto část světa vládly Netflixu v posledních týdnech. Netflix uveřejnil i finální číslo k rekordní Hře na oliheň, za prvních 28 dní od startu si ji pustilo 142 milionů účtů. Všechny dosavadní čísla, které jste nyní četli, byly za kratší dobu, o to víc teď vynikne obrovský náskok pro všechny konkurenty, nejbližší seriál Bridgertonovi za stejnou dobu vidělo “jen” 82 milionů účtů. Netflix také vypustil další zajímavá čísla o sledovanosti třetí řady Sexuální výchovy, páté řady Papírového domu, filmů jako Stánek s polibky 3 nebo Vivo a my vás odkážeme na naši datovou platformu FlixPatrol, kde evidujeme všechny tyto výsledky. Netflix zároveň aktuálně upozornil, že tuto metriku brzo opustí a přejde na novou - kolik hodin lidé sledováním jednotlivých filmů či seriálů strávili.
Ve své kvartální zprávě se Netflix neopomněl pochválit za úspěch na cenách Emmy, nákup vydavatelství Roalda Dahla, které mu umožní spoustu adaptací slavných dětských knih a povídek, nárazový nárůst o 14 % v době nedávného výpadku Facebooku či zdarma mobilní plán pro zákazníky v Keni. A navnadil také na chystané premiéry do konce roku, kde nás čeká nový Zaklínač, Cobra Kai či Pán tygrů. Od nich si slibuje tradiční velký skok předplatitelů v závěru roku, Netflix by měl mít v prosinci 2021 již více než 222 milionů zákazníků.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Jihokorejské drama Hra na oliheň, které poslední týdny válcuje internet, se Netflixu podle uniklých informací, bohatě vyplatí. Seriál patřící pod zmiňovanou platformu se stal minulý týden jejím vůbec nejsledovanějším a vypadá to, že se svým úspěchem zdaleka nekončí.
Ještě ani neuplynul měsíc od premiéry a sám Netflix se pochlubil čísly, které jsme nečekali ani v těch nejdivočejších snech. Seriál Hra na oliheň vidělo během prvních 17 dní neuvěřitelných 111 miliónů lidí a s velkým odskokem tak překonal dosavadní špičky jako Vyproštění nebo Bridgerton.
HBO MAX dnes slavnostně oznámilo expanzi do Evropy, což sice už víme několik měsíců, ale přece jen se nějaké drobnější novinky urodily. Pojďme si tedy shrnout, co na dnešním představení zaznělo.
Generální ředitel WarnerMedia Jason Kilar, stojící za rozhodnutím o souběžném uvádění filmů na HBO Max i v kinech, se rozhovořil o tomto významném strategickém rozhodnutí. Jak jej dnes s odstupem vnímá?