Včera Netflix publikoval své pravidelné kvartální výsledky. Kromě obvyklého čtení o počtu nových předplatitelů v něm najdeme i několik zajímavých personálních novinek a také nová čísla o jeho filmech. Pojďme si to všechno pěkně shrnout.
17. 7. 2020 9:00 | Streaming novinky 17. 7. 2020 9:00 | Streaming novinkyČíslem 1 je v Netflixu jeho zakladatel Reed Hastings, ale poslední léta je stejně hodně vidět jeho šéf obsahové sekce Ted Sarandos. Pod jeho vedením rozjel Netflix svojí úspěšnou původní produkci, a tak není divu, že začíná sklízet plody své práce. Proto byl nyní po 20 letech v Netflixu povýšen na “co-CEO”, což nemá elegantní český překlad, ale můžeme tomu říkat třeba “spolu-ředitel”. Spolu s Hastingsem tak budou udávat směr a strategii Netflixu v dalších letech a není vyloučeno, že Sarandos jednoho krásného dne Hastingse úplně nahradí.
10,1 miliónů nových zákazníků získal Netflix ve druhém čtvrtletí tohoto roku a celkově už jich má po celém světě 192,5 milionu. Meziročně vzrostl o 25%, což je výrazně více než se čekalo. Není to ovšem zásluha jen Netflixu, samozřejmě za to mohou domácí korona-karantény a zavřená kina, takže pro další čtvrtletí očekává Netflix spolu s tím, jak se bude tato situace měnit, už jen 2,5 milionu. Tohle tempo se nelíbí investorům, takže proto Netflix i přes rekordní současná čísla oslabil v ceně akcií hned po oznámení výsledků o 10 %. Burzy čekají i tvrdší konkurenci (nedávno spuštěné služby HBO Max a Peacock), proto ta opatrnost.
Protože Netflix už nějaký ten čas nabízí také rozpad předplatitelů po regionech, dává nám to možnost se podívat, jak se tempo navyšování projevuje v jednotlivých částech světa. Stále trvající korona krize v USA pomohla Netflixu v pořádném skoku právě tam (skoro 3 miliony), naopak Evropa, Střední Východ a Afrika po výrazném zrychlení v prvním kvartálu se tentokrát už vracejí do normálu (plus 2,7 milionu). Slabší růst je také v Latinské Americe (1,7 milionu), zhruba na svém běžném tempu zůstává Austrálie a Východní Asie (2,7 milionu). Jak je vidět, nárůsty přesně kopírují aktuální stav korona krize, pokud by si měla v USA prodlužovat či v dalších regionech vrátit, dá se čekat opět lepší výsledek. Více než s výsledky třetího čtvrtletí si to budeme moct potvrdit až po výsledcích čtvrtého, (pod)zimního čtvrtletí.
Netflix se může sice radovat z toho, že kina jsou zavřená, ale v jisté oblasti na něj dopadá úplně stejný problém jako na klasické filmaře. Přerušila se samozřejmě i natáčení jeho filmů a seriálů a stejně jako Hollywoodu, i jemu budou zanedlouho docházet již natočené kousky. Podle čtvrtletní zprávy je zatím rezerva velká a v některých zemích se už natáčení rozběhlo (východní Asie, Evropa), ale určitý malý výpadek dříve nebo později čekejme. Pokračování seriálů Stranger Things či nový Zaklínač, tedy největší hity Netflixu poslední doby, patří mezi ty, které jen tak nebudou. Dá se předpokládat, že Netflix se bude dál rozhlížet po akvizicích, ostatně nedávno pro mezinárodní trh koupil animák SpongeBob ve filmu: Houba na suchu a z YouTube zlanařil výborný seriál Cobra Kai.
Poslední roky nechává ve svých výročních zprávách Netflix více nahlédnout i do čísel sledovanosti svých původních pořadů. Nyní v nich najdeme i řadu nedávných novinek: Akční hitovka Vyproštění přilákala během prvních čtyř týdnů 99 miliónů předplatitelů, seriály Tenkrát poprvé a Jednotky vesmírného nasazení potom 40 miliónů, reality show jako Láska je slepá a Too Hot to Handle nasbíraly 51 miliónů a nejnovější Zem je láva hned 37 milionů. Z dalších filmů jmenujme třeba Bratrstvo pěti (27 miliónů), Ta druhá (59 miliónů) a Willoughbyovi (38 miliónů). A nesmíme zapomenout na hitovku Papírový dům, čtvrtou řadu vidělo 65 miliónů. Jen doplníme poznámku, jak Netflix od konce roku 2019 měří tuto sledovanost, zahrnuje do ní ty předplatitele, kteří si pustili alespoň 2 minuty z daného filmu nebo seriálu. Ano, takhle málo stačí, aby se započítal do těchto výsledků.
I když by si všichni analytici přáli, aby Netflix vypustil do světa čísel více, je to pořád výrazně více, než kolik čísel pustí jeho konkurence. V nejbližších dnech nás čeká oznámení o počtu předplatitelů Disney+ (po prvním čtvrtletí cca 55 miliónů) a Hulu (cca 30 mililónů), ale pak už budou jen odhady. HBO (Max) celosvětová čísla nesděluje, Amazon se čísly o Prime chlubí jen výjimečně (100 až 150 miliónů) a na Peacock je ještě brzy. Apple TV+ či Quibi se raději svými konkrétními výsledky ani nechlubí, analytici jim proto v konkurenčním boji nevěří. Netflix tak i přes opatrnou náladu investorů stále vládne streamingovému světu.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
V USA byla dnes spuštěna nová streamovací služba Peacock, která vstupuje do hodně zaplněného rybníku plného štik jako Netflix či Amazon. Jak se liší od konkurence, co nabízí a jaká je šance, že se jí dočkáme i u nás?
16. července vyhlásí vládce placeného online videoobsahu společnost Netflix výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku. Počet jeho předplatitelů pak určí, jak významně a jakým směrem překreslí Covid-19 vývoj na streamovacím a potažmo celém televizním trhu.
Vzpomínáte ještě na nadšenecké rozšíření Netflixu, které vám umožnilo sledovat film na dálku s přáteli a komunikovat pomocí společného chatu? Nyní se nápadu chopil Amazon, který ho do své služby Prime Video implementuje.
Kabelová a online televize HBO právě uvedla první díl své nové detektivní série Perry Mason a sama musí být pravděpodobně překvapena počtem lidí, kteří se rozhodli zasednout k obrazovkám.