Netflix si sice se zamezením sdílení účtů přišel na hezké peníze z nových předplatných, tím ale zdaleka snaha získat nové příjmy nekončí. Po více než roce chystá další vlnu zdražování napříč světem.
5. 10. 2023 16:10 | Streaming novinkyPodle nové zprávy z deníku Wall Street Journal se Netflix chystá na novou vlnu zdražování předplatných bez reklamy na různých, blíže nespecifikovaných trzích. Možná by dokonce navýšení cen zavedl dříve, aktuálně však jen čeká na skončení herecké stávky, která v Hollywoodu stále probíhá. Netflix se odmítl ke zprávě vyjádřit.
Finanční ředitel Netflixu Spence Neumann ostatně oznámil v červenci letošního roku investorům, že streamer nenavyšoval ceny v hlavních trzích, jako jsou USA, více než rok. V posledních měsících získával nové příjmy díky zamezení sdílení účtů a jeho zpoplatnění. Uživatelé, kteří používali cizí přístupové údaje, totiž byli požádání o založení vlastního předplatného, případně se mohli za menší extra příplatek přidat do domácnosti svých přátel. Uživateli zprvu odmítaná strategie se nakonec setkala s úspěchem a navzdory negativním ohlasům se ukázalo, že ačkoli Netflix o některé uživatele přišel, na příjmech jejich odchod znát není.
Zatím není jasné, ve kterých zemích by Netflix předplatné navýšil. Dá se však očekávat, že by se kromě USA jednalo i o Kanadu či země v západní Evropě. Ostatně Netflix není jedinou službou, které zdražení vrtá hlavou. Disney Plus navýší v Česku předplatné na 239 korun měsíčně. V zahraničí podraží i služby Peacock, Discovery+ nebo balíček Paramount+ with Showtime.
V Česku aktuálně stále platí tři cenové hladiny předplatného. Basic vyjde na 199 Kč, Standard (obraz ve FullHD) na 259 Kč a Premium (4K) na 319 Kč. V Česku pak prozatím stále není dostupné základní předplatné s reklamou.
Zdroj: Variety
Letošní průzkum zákaznické spokojenosti se streamovacími službami potvrdil pro Netflix nelichotivý trend. Jeho obliba u předplatitelů je stále nižší a překonává ho celá řada konkurentů.
Po úspěšném tažení Netflixu proti neplatícím uživatelům se přidávají na stranu zakazování sdílení hesel další platformy. Nyní svůj plán rozjíždí Disney se svou službou DIsney Plus.
Konkurenční streamovací služby jako Netflix, Disney+ či HBO Max našly společnou řeč a spojily se do nové lobbistické skupiny, jejímž cílem je prosazovat jejich kolektivní zájmy. Technologičtí giganti Apple, Amazon a Google se ale zatím nepřipojili.
Poslední z velkých hráčů nastupuje na vlnu, kterou před časem odstartovali všichni důležití streamovací hráči. Aby se mu investice do streamingu vrátily, rozhodl se pro stávající předplatné zavést reklamy. Pokud je uživatelé nebudou chtít vidět, budou si muset připlatit. Novinka startuje v USA, k nám se dříve než příští rok nedostane.