Poslední z velkých hráčů nastupuje na vlnu, kterou před časem odstartovali všichni důležití streamovací hráči. Aby se mu investice do streamingu vrátily, rozhodl se pro stávající předplatné zavést reklamy. Pokud je uživatelé nebudou chtít vidět, budou si muset připlatit. Novinka startuje v USA, k nám se dříve než příští rok nedostane.
24. 9. 2023 17:05 | Streaming novinkyKombinace reklam a klasického předplatného je nejnovějším trendem streamovacích služeb, které tak chtějí získat ohromné investice do technologií či exkluzivního obsahu zpět. Protože většina z nich nastavila agresivní cenu pro získání nových předplatitelů a stále ještě panuje čilý konkurenční boj, čisté zdražení by jim uškodilo. Proto situaci většina z nich začala řešit tak, že zavedla reklamy pro ty, kdo nechtějí s cenou hýbat. Kdo chce mít čistý zážitek, už si musí předplatit vyšší tarif. Takhle začaly před časem v USA fungovat služby jako Hulu a Peacock, pak na tento trend naskočily i velcí mezinárodní hráči jako Netflix, Disney+ či HBO Max. A nyní chce dostat další peníze od předplatitelů také Amazon.
Začátkem roku 2024 tak předplatitelé služby Amazon Prime v USA, Kanadě, Velké Británii a Německu dostanou na výběr. Buď jim bude nadále v USA stačit platit měsíčně 14,99 amerických dolarů (cca 340 Kč) a Amazon filmy a seriály jim budou proloženy reklamou, a nebo si připlatí 2,99 amerických dolarů (cca 70 kč) a budou mít zážitek čistý jako mají dosud. V průběhu příštího roku potom dojde také na Francii, Itálii, Španělsko, Mexiko a Austrálii. Ve všech těchto zemích má Amazon jako online prodejce zásadní podíl a má zde nejvíce prodaných předplatitelů služby Prime. Ta je primárně určená jako extra péče či rychlejší doručení při online objednávání, bonusem je potom služba Prime Video s tisícovkami filmů a seriálů. Na těchto velkých trzích také Amazon často vlastní práva k vybraným sportovním přenosům a nabízí i prodej či pronájem další knihovny filmů a seriálů. Reklamy nicméně podle všeho chystá opravdu jen pro věci, které jsou vyrobené jako Amazon Originals nebo se jedná o exkluzivní přenosy.
Zatím není jasné, jaká bude situace na dalších menších trzích, kam patří i Česko. Naše nabídka Prime Video je výrazně omezenější a čítá jen několik stovek filmů a seriálů, lokální podpora je také diskutabilní. Amazon tak u nás například prakticky od začátku bojuje o podíl výrazně zlevněnou cenu 79 Kč za měsíc, i když třeba na Slovenku chce 5,99 euro (cca 146 Kč). U trhů – jako jsme my – zatím také ve velkém nedošlo na to, aby reklamní tarif představili další hráči – Netflix, Disney+ či HBO Max ho sice už na západ od nás mají či ho v nejbližší době plánují, u nás je však zatím ticho. Zprávy z trhu naznačují, že se však situace brzy změní, nejdříve zřejmě u Netflixu. Ostatně hybridní model u nás od začátku jede streamovací služba prima+ a šušká se o zapojení dalších platforem. Jedinou jistotou je zatím listopadové zdražení Disney+, které u nás skočí na 239 Kč/měsíc ze současných 199 Kč, na rozdíl od západní Evropy nám levnější předplatné s reklamami nezůstane.
Krok Amazonu je o to překvapivější, že na rozdíl od hráčů jako Netflix, Disney+, HBO Max či Peacock bere svojí streamovací službu jako bonus ke svému primárnímu obchodnímu modelu, což je online prodej zboží. Zřejmě tedy nákladné seriály jako Prsteny moci nebo sportovní práva pro velké trhy ukrajují nezanedbatelné částky i z bezedné pokladničky Jeffa Bezose a přišel čas je zúčtovat.
Zdroj: Deadline
Máte rádi seriály a chcete si předplácet streamovací službu, která má v tomto směru nejlepší původní nabídku? Podle nových dat společnosti Parrot Analytics mnohé překvapí, že Netflix podle statistiky patří na chvost streamovacího pole. Jak je to možné?
Streamovací služba Disney Plus má začátkem podzimu důvody k radosti. Nejprve se na seriálovém poli dařilo seriálu Ahsoka. Pak se velkým hitem stala Malá mořská víla. A nyní služba zaznamenala vůbec nejsledovanějších film letošního roku.
Vedle časově omezené slevové akce, kterou v tuto chvílí nabízí Disney+, poskytuje velmi zajímavou půlroční slevu i streamovací platforma Canal+. Ta kromě filmů a seriálů nabízí i sportovní přenosy, včetně lukrativní fotbalové Premiere League.
První spin-off Hry o trůny Rod draka se aktuálně blíží do finále svého natáčecího rozvrhu. Během současného natáčení v Leavesdenských ateliérech (kde vznikal i Harry Potter) však unikl snímek, který rozvířil obrovskou debatu.