V USA právě doběhl jeden zajímavý spor týkající se především studia Disney a jeho rozdělování peněz získaných z digitální distribuce. Americkému komiku a popularizátoru vědy Billu Nyeovi, proslaveného především dětským pořadem Bill Nye the Science Guy, se nezdálo, jak Disney rozděluje své výnosy ze starších pořadů. Již roky totiž dává 80 % příjmů na distribuci a 20 % umělcům a producentům, což se Nyeovi zdá v dnešní době jako výrazný nepoměr. Argumentuje, že Disney při prodeji svých pořadů streamovacím službám vykazuje a klasifikuje tuto operaci jako „domácí video“, což je vzorec, který se datuje od doby zavedení videorekordérů – domácího videa – a tato odměna mu měla pokrýt relativně velké náklady, které jsou s touto distribucí spojené. V dnešní době je ale podle Nye tato aplikace nesmyslná a do kapes Disneyho tak jde neúměrně více peněz než bylo v původní dohodě.
Nye tuto praxi zpochybnil již v roce 2017 a nazval ji dalším příkladem tzv. hollywoodského účetnictví, když tímto způsobem Disney inkasuje miliony dolarů, zatímco jeho distribuční náklady pro platformy jako Netflix nebo Amazon jsou minimální. Soud ovšem tento měsíc rozhodl, že Disney i nadále může pokračovat v dosavadní klasifikaci příjmů ze streamování a stahování jako „domácího videa“ a brát i nadále 80 %. Nye a jeho právníci se rozhodli proti výsledku odvolat a i nadále kritizují Disneyho hamižnost opírající se o čtení smluv, které předcházely éře streamování a které vycházely z úplně jiných výpočtů. Streaming pak přirovnávají spíše k placeným televizím jako HBO, kde existuje prémiový licenční poplatek, než k domácímu videu, se kterým podle Nye, nemá dnešní situace moc společného. Dle jeho výpočtů by mnohem spravedlivější byl poměr 50:50. Billa Nye můžete vidět i u nás na Netflixu, kde běží již třetí řada jeho pořadu Bill Nye Saves the World.
Formovaly ho akčňáky, sci-fi a horory z osmdesátek a devadesátek. Posléze na VHS během dvou dnů bingewatchnul Twin Peaks a s ním se zrodila i láska k dlouhým vyprávěním, které s příchodem Netflixu získaly tu pravou platformu. Dnes se věnuje hollywoodské klasice, hongkongskému akčnímu filmu, japonskému anime i evropskému artu. Před pár lety se začetl do komiksových světů (a v poslední době mangy obzvláště). Rád se prochází po horách, miluje lesy a nepohrdne kvalitním pivem.
Sony Pictures nemá jako jedno z mála hollywoodských studií svou vlastní streamovací službu, což znamená, že musí své tituly uplatňovat jinde. A nebyl by to Netflix, aby nevyužil příležitosti. číst více
Pokud nás sledujete pravidelně, pak jste určitě nepřehlédli, že o končící licenci série Rychle a zběsile na Netflixu informujeme pravidelně. A nyní se Netflix rozhodl, že celou situaci ohledně práv na vysokooktanovou frančízu udělá ještě bizarnější. číst více
Podle prvních zveřejněných průzkumů měřících televizní sledovanost může být HBO spokojeno s rozhodnutím nechat Zacka Snydera zhotovit svou verzi Ligy spravedlnosti. Ta k televizním obrazovkám přilákala obrovský počet zájemců. Rekordní ale nebyl. číst více
K obrovskému, ale ne úplně překvapivému kroku se odhodlalo studio Disney. Po měsících váhání a spekulací se rozhodlo svoje dva nejbližší trháky, Cruellu a Black Widow uvést najednou v kinech i na Disney+. Překopalo také výrazně rozvrh většiny svých dalších filmů. číst více
Americká akademie filmového umění a věd ohlásila nominace k 93. udílení Oscarů a za jednoznačného vítěze této disciplíny můžeme bezpochyby považovat streamovací společnost Netflix, která nominační ceremoniál ovládla. číst více