Hororové překvapení: Nové Saw nadchlo kritiky, mluví se o nejlepším dílu série © Lionsgate

Hororové překvapení: Nové Saw nadchlo kritiky, mluví se o nejlepším dílu série

Nejnovější díl ze série Saw je nečekaným překvapením. Obecně se očekával další nudný ultrabrutální počin, kterých jsme za poslední roky od série viděli až příliš mnoho. Recenze jsou však de facto nadšené a kvitují přímočarost a emoce, které se do příběhu tentokrát povedlo propašovat.

Série Saw odstartovala už před neuvěřitelnými 19 roky a pamětníci si jistě vzpomenou, že právě tehdy zahájil svou úspěšnou multižánrovou kariéru režisér James Wan, který letos doručí do kin i druhý díl Aquamana. Scénář tehdy napsal jeho dobrý kamarád Leigh Whannell, jenž v posledních letech kromě scenáristiky sám režíruje a své schopnosti prokázal mimo jiné v komorním akčním sci-fi Upgrade a hlavně v parádním novém pojetí Neviditelného muže s názvem Neviditelný. Bohužel, série Saw postupně dostala mnohem horší tvůrce a s každým dalším dílem šlo o vyvanutější franšízu, jež v posledních dílech nebavila už ani brutální řezničinou. Když se pak nepovedl ani pokus o restart Spirála strachu: Saw pokračuje, rozhodlo se o návratu ke kořenům. A zjevně šlo o správnou volbu.

Jigsaw vrací úder

V Saw X se vrací hlavní padouch/antihrdina série Tobin Bell, který dává morální kázání skrze zvrácené hry, v nichž se lámou prsty, trhají čelisti či rozřezávají těla cirkulárkami. V novém filmu se vracíme do doby, kdy Bellova postava, John Kramer, bojuje s nádorem a podstoupí experimentální zákrok v Mexiku. Když ale zjistí, že byl za nemalé peníze podveden, rozhodne se nastoupit na drsnou cestu pomsty a všem zúčastněním dát šanci spasit si život, pokud obětují něco ze sebe sama.

A právě návrat charismatického Tobina Bella se jeví jako zcela klíčový pro oživení celé franšízy. Zatímco v několika posledních dílech už se padouch Jigsaw vznášel nad zápletkami pouze jako stín, nyní je středobodem veškeré aktivity. A jeho plán je jasně motivovaný, efektivní a dle recenzentů dokonce i překvapivě emocionální. Ono když někdo podvede člověka s rakovinou, asi mu krutou smrt přát tak trochu budete. Recenzenti se shodují, že Tobin Bell je ve filmu fantastický a táhne sérii k očekávanému komerčnímu úspěchu. Samotné Jigsawovy pasti také nejsou špatné a série je po čase i v tomto směru docela kreativní. Hlavně se však cení návrat k přímočarosti a alespoň nějaké myšlence, což je něco, co série delší dobu neměla a co vyvažuje rutinní režii veterána série a tvůrce těch nejhorších dílů Kevina Greuterta.

Spokojené recenze

Zatímco dosud měla série Saw problém překročit na Rotten Tomatoes 50 procent pozitivních hodnocení, Saw X se výrazně překonává a z 89 recenzí je neskutečných 84 procent spokojených. Průměrné hodnocení se pak zastavuje na 6,7 bodech z 10, což není na horor (a na Saw obzvlášť) vůbec špatné. Diváci přitom hodnotí ještě lépe a aktuálně dávají filmu 4,5 bodů z 10 a pozitivních je 92 procent z více než 250 příspěvků. Zdá se tedy, že tahle série ještě neřekla poslední slovo. A to i proto, že se předpokládají skvělé tržby, které producenty přesvědčí, že Tobin Bell musí u série ještě chvíli zůstat. Otázkou zůstává, jestli lze tenhle blesk chytit do sklenice znovu.

Zdroj: Rotten Tomatoes / Variety

Nejlepší upírský seriál posledních 15 let dorazil konečně na Netflix
01.10.2023 11:00:00 | Filmové novinky

Dohoda mezi Netflixem a HBO zatím dělá předplatitelům největší streamovací služby velkou radost. Kromě sportovního dramatu Hráči se totiž v posledních týdnech skvěle daří i válečným seriálům Bratrstvo neohrožených a Pacifik. A nyní přichází nejlepší upírský seriál, který jsme měli možnost v novém miléniu sledovat.

Drsná Baletka nakopává v traileru zadky. Nový drsný thriller Netflixu předběhl Hollywood
01.10.2023 9:50:00 | Filmové novinky

Zatímco Hollywood chystá na příští rok akční řežbu Ballerina s Anou de Armas v hlavní roli a drobnou roličkou i pro Johna Wicka, Netflix je o krok dál. Už v říjnu naservíruje svůj vlastní příběh, v němž dojde na krvavou pomstu.

Nejlepší kriminálka HBO se vrací. Sériový vrah řádí v mrazivém traileru
29.09.2023 16:30:00 | Filmové novinky

HBO sice v uplynulých měsících zrušilo a rozprodalo mnoho ze svých seriálů, jednu velkou novinku ale v nadcházejících měsících přece jen chystá. Fanoušci kriminálek se mohou těšit na tu z posledních let nejslavnější a zřejmě i nejlepší. Vrací se Temný případ.

Na Netflix míří nový Tomb Raider a další herní legendy. Trailery odhalují první záběry
28.09.2023 13:30:00 | Filmové novinky

Netflix na živě streamované akci Drop 01 odhalil nové přírůstky do své nabídky. Ukázal tak první záběry z nové adaptace Tomb Raidera nebo chystaného zpracování populární videoherní řežby Devil May Cry.