Mrzli, hladověli a doufali v zázrak. Oscarová novinka Netflixu má skvělý trailer i recenze © Netflix

Mrzli, hladověli a doufali v zázrak. Oscarová novinka Netflixu má skvělý trailer i recenze

Na Netflix už 4. ledna dorazí jeden z nejkrutější a nejdojemnějších lidských příběhů. Sněžné bratrstvo režiséra J. A. Bayony představí osudy přeživších pádu letadla, kteří museli pro překonání mrazu a hladu udělat doslova všechno. Snímek bude za Španělsko bojovat o zlatou oscarovou sošku.

Netflix ukázal strhující upoutávku na očekávanou novinku režiséra J. A. Bayony, který naposledy pomohl pro Amazon oživit Středozem v seriálu Pán prstenů: Prsteny moci. Od fantasy si však odpočinul u svého oblíbeného žánru, v němž zkoumá lidskou vůli přežít tváří v tvář těm nejhorším podmínkách. Od teplého prostředí snímku Nic nás nerozdělí, kde jedna rodina bojovala proti obří vlně tsunami a jejím následkům, se ve snímku Sněžné bratrstvo přesuneme do mrazivých And roku 1972, kde se zřítilo letadlo a přeživší museli dělat pro ně dříve nepředstavitelné věci, aby se udrželi naživu. Skutečnou nehodu tehdy nepřežilo 16 z 45 lidí, zbytek se v mrazivých horských podmínkách pokoušel přežít a čekal na záchranu, jež měla trvat více než dva měsíce. Bylo jasné, že ani přeživších 29 osob se z velké části nedočká spásy, přičemž osazenstvo rychle zasáhl především hlad. Ten se skomírající osoby pokusily vyřešit tím, že začaly jíst zesnulé. Pak ale začaly hrát roli i extrémní přírodní živly.

Skvělé recenze a oscarové ambice

Trailer dramatické události zprostředková přesně tak, jak byste od Bayony očekávali. Syrově, ale zároveň dojemně a empaticky, takže nechybí málo, abyste u závěru upoutávky uronili i nějakou tu slzičku. Ostatně Bayona v minulosti dokázal, že tyhle látky rozhodně umí, a že se i tentokrát máme na co těšit, dokazují i recenze, které film prakticky jednohlasně chválí. Film byl uveden už jako zakončovací snímek festivalu v Benátkách a posléze byl vybrán jako projekt, který bude reprezentovat Španělsko v oscarovém klání. Na serveru Rotten Tomatoes má dodnes 95 procent pozitivních recenzí s vysoce nadprůměrným hodnocením 8,1 z 10 bodů. Hodnocení tak od prvotních reakcí kritiků dokonce o jednu deseti bodu vyrostlo. Snímek totiž původně začínal na 8 bodech z 10. Recenze se přitom shodují, že se filmu daří být velkolepou podívanou se špetkou duchovna, pořádnou porcí napětí a také emocí.

Jako jedinou vadu na kráse vytahují nevyrovnané tempo, které ale bohatě vyvažují výživné akční sekvence, všeobjímající pocit klaustrofobie a schopnost emocionálně drtit diváky sledováním nekonečné lidské vůle, která se tváří v tvář smrti nikdy nevyčerpá. Velmi se pak chválí hudební doprovod skladatele Michaela Giacchina, který zaručuje totální emocionální dopad klíčových momentů. Je tedy vysoce pravděpodobné, že Netflix nový rok odstartuje vydařeným survival bijákem, při jehož sledování bude doporučené uvařit si horký čaj, zachumlat se do deky a možná raději pořádně zatopit.

Zdroj: Rotten Tomatoes / TUDUM / Netflix

Netflix trefil nový akční hit. V Česku ho diváci ignorovali
27.11.2023 16:00:00 | Filmové novinky

Když se na Netflixu objeví nový film, který se během pár dní vyšvihne na do globálního žebříčku TOP 10 nejsledovanějších snímků, většinou to znamená, že uspěl i v Česku. Nová akční krimi Věřící 2 je ale výjimkou potvrzující pravidlo. V Česku totiž neuspěla.

Waterloo v kinech odvráceno! Napoleona nezničili ani zklamaní diváci a kritici
27.11.2023 15:30:00 | Filmové novinky

Historický spektákl Napoleon vstoupil minulý týden do kin. Film v režii Ridleyho Scotta předčil očekávání a v pomyslném souboji dvou bijáků od Applu průběžně tržebně poráží Zabijáky rozkvetlého měsíce Martina Scorseseho.

Další facka komiksům. Miliardový Aquaman zajímá méně lidí než největší propadák Marvelu
26.11.2023 14:50:00 | Filmové novinky

Zdá se to neuvěřitelné, ale i pokračování miliardového hitu může v kinech narazit. U Marvelu si to ozkoušeli na posledním sci-fi dobrodružství Marvels. Konkurenční DC čeká podle odhadů tržeb podobná zkušenost v případě Aquamana 2.

Nejúspěšnější sci-fi všech dob se vrací se speciálními epizodami. První díl má i dabing
26.11.2023 13:30:00 | Filmové novinky

Milovníci sci-fi by měli zpozornět. Historicky nejdelší a nejúspěšnější sci-fi seriál všech dob, Pán času, totiž před premiérou nové řady přichází i s novými speciály k 60. výročí. Tak žhavte Tardis a vydejte se po boku Doktora za dobrodružstvím.