Populární streamovací kanál YouTube zásadním způsobem mění strategii. Svou původní tvorbu již nebude schovávat za zeď předplatného, ale nabídne ji zcela zdarma.
6. 5. 2019 0:00 | Streaming novinky 6. 5. 2019 0:00 | Streaming novinkyYouTube Premium dosud stojí 12 dolarů měsíčně, přičemž v řadě zemí, včetně České republiky není služba dostupná. A to navzdory tomu, že existuje česká verze oficiálních stránek, kde je služba podrobně popisována, čímž Google vzbuzoval měsíce dojem, že s prémiovou verzi YouTube hodlá rychle expandovat. Právě setrvávání na omezeném množství trhů zjevně vedlo Google k rozhodnutí ustoupit od požadování měsíčních plateb u originálního obsahu a místo toho přejít na klasický systém reklam, jež budou v pořadech rozprostřeny stejně jako u běžného YouTube obsahu. Uživatelé tak sice přijdou o pohodlí nerušeného sledování pořadů, ale zase ušetří. YouTube pak zároveň výrazně navýší dosah svých pořadů, které jsou současným systémem prémiového předplatného limitovány a mnohdy na politiku Google doplácí.
Dokonalým příkladem je právě seriál Cobra Kai, z něhož si zcela zdarma můžete již nyní pustit celkem tři epizody. Z první řady jsou dostupné hned dvě úvodní epizody. Z druhé řady je pak dostupná první epizoda. Český divák však nemá kvůli znepřístupněné Premium verzi šanci se k dalším částem dostat, což zákonitě řadu potenciálních diváků odlákává směrem k nelegálnímu stahování. Nebyl by to však Google, aby nepřišel s podivným rozhodnutím. Tím nejnovějším je, že první série Cobra Kai bude dostupná zdarma jen od 29. srpna do 11. září, po tomto datu bude opět jen pro platící vyvolené. Druhá řada však již bude kompletně dostupná zcela zdarma dlouhodobě.
YouTube změnu distribuce svých původních pořadů oznámil společně s ohlášením, že se fanoušci Cobra Kai mohou v roce 2020 těšit i na třetí řadu. Popravdě tím řadě fanoušků (nás nevyjímaje) svalil pořádný balvan z hrudi, neboť druhá řada končí natolik drtivým cliffhangerem, že by zrušení seriálu bylo tvrdou ranou pod pás. A že se zrušení předpokládalo, neboť YouTube začal v posledních týdnech svou tvorbu výrazně ořezávat, když zrušil ambiciózní sci-fi drama Origin a komedii Overthinking with Kat & June. Kromě dalších sporů mezi Danielem LaRusso (Ralph Macchio) a Johnnym Lawrencem (William Zabka) se pro příští rok chystá z velkých pořadů jen dosud nepojmenovaný projekt Justina Biebera, jenž se tak vrátí ke svým YouTube kořenům. V plánu je také druhá řada komedie Kevina Harta What the Fit. A fanoušci celebrit se mohou těšit na nový dokument o influencerce Paris Hilton. Což vskutku není obsah, za který by řada z nás chtěla pravidelně odvádět desátky.
Ano, je to pravda. Google poměrně v tichosti oznámil razantní změnu strategie ohledně svých původních pořadů, jež se již nebudou schovávat za placenou zeď předplatného. Počínaje od září letošního roku by se měly všechny originální pořady YouTube stát volně dostupnými pro všechny uživatele, a to včetně dnes již kultovního pokračování série Karate Kid, dramedie Cobra Kai, která před pár dny vyrukovala se skvělou druhou řadou, jdoucí ve šlépějích fantastické řady první.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Netflix, Amazon i další streamingové služby se mohou dále ucházet o oscarové sošky. Americká filmová akademie se prozatím rozhodla neměnit svá pravidla, aby více rozlišila filmy určené pro kina a pro online distribuci.
Nový a vskutku velmi očekávaný start streamovacího kanálu Disney+ s velkou pravděpodobností zamíchá kartami na poli online televizí. Jak velká a konkurenceschopná bude vlastně jeho knihovna?
Počet nových předplatitelů byl v prvním čtvrtletí roku 2019 opět rekordní. K Netflixu se tentokrát přidalo 9,6 milionu nových zákazníků a byly tak překonány i prognózy analytiků. Zvýšení předplatného a blížící se konkurence ovšem znamenaly propad akcií společnosti.
K zajímavému, ale ne úplně nečekanému kroku došlo v minulých dnech na poli streamovacích služeb. Mediální koncern Time Warner prodal svůj 10% podíl v Hulu, tedy službě, která na americkém trhu zatápí Netflixu nebo Amazonu. Znamená to, že službu definitivně ovládne Disney?