FB pixel TP pixel
Zaklínač má problém. Druhá řada zatím neplní představy Netflixu © Netflix

Zaklínač má problém. Druhá řada zatím neplní představy Netflixu

I když má zaklínač Geralt obrovskou armádu oddaných fanoušků, zaznamenal začátek druhé série o něco vlažnější start, než se očekávalo.

16. 1. 2022 9:00 | Streaming novinky

Netflix opět aktualizoval své týdenní žebříčky sledovanosti a my byli zvědaví, jak moc se vlastně daří druhé řadě Zaklínače. Tato populární fantasy se dostala již do svého čtvrtého týdne od premiéry a dle zveřejněných výsledků začala sledovanost poměrně razantně zpomalovat. Většina fanoušků, lačnících po nových dobrodružstvích vědmáka Geralta a jeho svěřenkyně princezny Ciri, tak již očividně druhou sérii většinově dokoukala. Ve svém prvním týdnu od premiéry měl Zaklínač na kontě 142 milionů zhlédnutých hodin, poslední měřený týden to bylo „pouze“ 57 milionů hodin. Již podruhé jej tak přeskočila akční komedie Cobra Kai a poprvé i kriminální minisérie Drž se blízko, která ovšem ve svém prvním týdnu startovala až na jeho konci, a vyšvihla se tak z 31 milionů zhlédnutých hodin na nynějších úctyhodných 91 milionů.

Sledovanost Zaklínače je tak již za svým zenitem a je na místě otázka, jestli jsou vlastně čísla druhé řady úspěchem či zklamáním. Pro lepší srovnání se můžeme podívat, jak se za stejnou dobu dařilo první řadě. Ta totiž získala v prvních 28 dnech 541 milionu hodin, zatímco ta druhá zatím zaznamenala za 23 dní od premiéry 462 milionu hodin. To je sice pěkné číslo a řadí jej v tuto chvíli na osmé místo nejsledovanějších anglicky mluvených pořadů vůbec, ale zpomalení z posledních dní naznačuje, že v příštích pěti dnech již manko na úvodní řadu nesmaže a nečekaný úspěch první řady se opakovat nebude. Po dlouhém čekání na druhou sérii, zvýšeném rozpočtu a obrovském hypu určitě hlavouni z Netflixu očekávali vyšší numera. Zatím je těžké předjímat, jestli je na vině nabitější konkurence z konce roku, nebo vlažnější fanouškovské přijetí a z něj pramenící menší ochota pustit si nové díly opakovaně.


Petr Kollár
Formovaly ho akčňáky, sci-fi a horory z osmdesátek a devadesátek. Posléze na VHS během dvou dnů bingewatchnul Twin Peaks a s ním se zrodila i láska k dlouhým vyprávěním, které s příchodem Netflixu získaly tu pravou platformu. Dnes se věnuje hollywoodské klasice, hongkongskému akčnímu filmu, japonskému anime i evropskému artu. Před pár lety se začetl do komiksových světů (a v poslední době mangy obzvláště). Rád se prochází po horách, miluje lesy a nepohrdne kvalitním pivem.
Hollywoodská revoluce: Elita dá do kin komiksy a sci-fi, zbytek online
Hollywoodská revoluce: Elita dá do kin komiksy a sci-fi, zbytek online
14. 1. 2022 7:00:00 | Streaming novinky

Před několika dny jsme přinesli přehled loňských i letošních filmů, které bojovaly o pozornost v kinech, na streamingu či na obou polích zároveň. Filmová distribuce se prudce mění a změny můžeme kvůli neustále se měnícímu rozsahu pandemie čekat i letos.

Hollywoodská revoluce přichází. Tyhle filmy už letos v kinech neuvidíte
Hollywoodská revoluce přichází. Tyhle filmy už letos v kinech neuvidíte
11. 1. 2022 7:00:00 | Streaming novinky

Brzy vstoupíme do třetího roku, kdy pandemie převrátila filmovou distribuci a hollywoodská studia musela reagovat stahováním, posouváním či přesouváním filmů. Jak se jim loni dařilo, které filmy šly nakonec do kin a uspěly, které šly na streaming a jak to bude vypadat v letošním roce?

Vysmívaný film Netflixu s DiCapriem láme rekordy sledovanosti
Vysmívaný film Netflixu s DiCapriem láme rekordy sledovanosti
7. 1. 2022 18:00:00 | Streaming novinky

V Netflixu si pomalu zvykají, že pokud se recenzentům nějaký film nelíbí, obvykle to znamená, že se bude jednat o masivní megahit. Po akci Red Notice se nyní dočkal i Leonardo DiCaprio.

Počet předplatitelů HBO překonává odhady. Pomáhají hity jako Matrix 4
Počet předplatitelů HBO překonává odhady. Pomáhají hity jako Matrix 4
6. 1. 2022 13:40:00 | Streaming novinky

Streamovací služba HBO Max novinkou Matrix Resurrection ukončila déle než rok trvající exkluzivní paralelní uvádění premiér, které byly dostupné zároveň v kinech i přímo na Maxu. Kolik tato strategie přinesla nových zákazníků?