Bong Joon-ho (korejsky ???), narozený 14. září 1969, je jihokorejský filmový režisér, producent a scenárista. Jeho filmy se vyznačují důrazem na sociální témata, prolínáním žánrů, černým humorem.Bong Joon-ho (korejsky ???), narozený 14. září 1969, je jihokorejský filmový režisér, producent a scenárista. Jeho filmy se vyznačují důrazem na sociální témata, prolínáním žánrů, černým humorem a náhlými tónovými posuny.Poprvé se do povědomí diváků zapsal a kultovní přízeň si získal svým režijním debutem, černou komedií Barking Dogs Never Bite (2000), než dosáhl kritického i komerčního úspěchu s jeho následujícími filmy: kriminálním thrillerem Memories of Murder (2003), monsterfilm The Host (2006), akční vědeckofantastický film Snowpiercer (2013) a akademie oceněný černý komediální thriller Parazit (2019), z nichž všechny patří k nejvýdělečnějším filmům v Jižní Koreji, Parazit je také nejvýdělečnějším jihokorejským filmem v historii.Všechny Bongovy filmy byly jihokorejské produkce, ačkoli Snowpiercer i Okja (2017) jsou většinou v angličtině. Dva z jeho filmů byly uvedeny v soutěži na filmovém festivalu v Cannes – Okja v roce 2017 a Parazit v roce 2019; poslední jmenovaný získal Zlatou palmu, což bylo poprvé v jihokorejském filmu. Parasite se také stal prvním jihokorejským filmem, který získal nominaci na Oscara, s Bongem vyhrál nejlepší film, nejlepší režii a nejlepší původní scénář, čímž se Parasite stal prvním filmem neanglicky, který vyhrál nejlepší film. V roce 2017 byl Bong zařazen na seznam 25 nejlepších filmových režisérů 21. století Metacritic. V roce 2020 byl Bong zařazen do každoročního seznamu 100 nejvlivnějších lidí Time a Bloomberg 50.
Narozen(a): 14. 9. 1969 | Místo narození: Daegu, South | Země původu: Jižní Korea | Věk: 56 let | Znamení: Panna | Vlasy: Tmavě hnědé vlasy | Nej film:
Velmi osobní dokument o dávných časech, kdy se v Severní Koreji začali scházet mladí nadšenci pro stříbrné plátno, mezi kterými byl i Pong Čun-ho.
66 %
Sedm let poté, co se ze Země stala zmrzlá pustina, cestují zbytky civilizace v obří, nekonečně putující vlakové soupravě. Třídní rozdíly a společenská nespravedlnost však brzy vedo...
69 %