Hlavním tahákem tohoto ne-životopisu je jistě suverénní výkon Helen Mirren a jejího maskérského týmu, výsledek však překvapivě soustředěně a poutavě nabízí i trochu jiný (a zábavnější) zážitek, než by člověk od biopicu o političce čekal.
60 %Amazon si nechal natočit netflixovskou spotřebku a vy se do světa pohledných laskomin, mileniálského pozlátka a povrchních emocí klidně můžete vypravit také. Nic víc od něj však raději neočekávejte.
40 %Aktuální téma je v punkovém debutu Alberta Hospodářského zpracováno odvážně a neotřele, zároveň však i nestrukturovaně a zmateně. Upocená a dusná atmosféra Pardubic a jejich okolí je předána rozhodně sympaticky, výsledek je však až příliš podivný jak pro diváka očekávajícího artové podobenství, tak ...
50 %Hořkosladký crowd-pleaser je bezkrevně zpracovaným a až příliš hladivým připomenutím, že jíst, meditovat a milovat můžete i v blízkosti severního polárního kruhu. Pokud si vystačíte s občasným pousmáním a předžvýkáním předvídatelných mouder, možná budete spokojeni.
50 %Dvě slova jako klíč jsou roztěkanou self-help příručkou udělující publiku banální rady o důležitosti rodiny, odpouštění a smiřování se. Hýří neuchopitelnými moudry ve stylu „život je jako velryba, překvapí tě a zmizí“ a vyžívá se v klasickém západním okouzlení východní spiritualitou. Tu však navzdor...
30 %Nespoutaný rej nahodilých obrazů, jenž místy zaujme podmanivými a energickými momenty, většinu času jen neúspěšně hledá, co kromě undergroundového buřičství vlastně může nabídnout. Především se ale velmi špatně hodnotí, jelikož každý divák ve výsledku uvidí zcela odlišný film.
30 %Funkční animovaná spotřebka navenek hýří nápady a lákavou animací, které mohou mladé publikum zaujmout a pobavit. Starší diváky překvapí či vyloženě vtáhne opravdu těžko.
50 %Symetrické kompozice, překotné a květnaté dialogy či sebereflexivní hra s filmovým médiem – všechny Andersonovy trademarky jsou na svých místech, jenže se zdá, že se tentokrát nějak zapomnělo na postavy; respektive jejich vnitřní kvality. V kvantitě totiž problém rozhodně není.
50 %Většinu času vtipná, místy podnětně zúzkostňující koláž krátkých povídek z poněkud přehrocené každodennosti. Debut Denise Šafaříka skutečně pojednává o malých věcech, je jich však dost na to, aby se při jejich sledování divák nenudil a s trochou snahy se i nad prchavostí svých životních situací zamy...
70 %Dva mladí lidé pátrají po minulosti svých otců, která nadále ovlivňuje jejich přítomnost. Tajemná atmosféra a líbivá vizuální stránka však nedokážou zachránit nedostatky scénáře, který na omezené ploše nakousává mnohem více témat, než kolik jich dokáže uspokojivě zpracovat.
50 %Polské melodrama Slon stojí na silných a především důležitých tématech, které debutující režisér Kamil Krawczycki dokázal uspokojivě zpracovat. Zároveň se ale až příliš spolehl na žánrové vzorce, kvůli nimž se nejedná o příběh, jenž by neangažovaného diváka dokázal zvednout ze židle.
60 %Od béčkového noiru k áčkovému mindfucku. Robert Rodriguez tentokrát sice cílí na dospělé publikum, ovšem jenom takové, které je ochotné si přepálenou zábavu nekazit logikou a nepotřebuje brát příběh příliš vážně. Právě takoví diváci se budou u sympaticky připitomělé novinky rozhodně bavit.
60 %Lze se vymanit z matčina vlivu a odpustit si domnělá pochybení? Joaquin Phoenix jako zkrachovalý Beau se o to ani nepokouší, přesto je během tříhodinové odysey vystaven větší dávce sebepoznání, než by sám chtěl. A je rozhodně zábava to sledovat, přestože celek rozhodně není jednoduchým soustem.
80 %Žánrová jednohubka neurazí a pyšní se několika sympatickými motivy, které však pouze nejistě načrtává. Ani z hlediska stylu se nejedná o nic, na co byste si pár dní po zhlédnutí vzpomněli, jako přímočará zábava na 100 minut ale Papežův vymítač poslouží.
50 %Vít Klusák společně s Marikou Pecháčkovou natočil zdařilou pandemickou reflexi. Není tak vtipná, jak se snaží tvářit propagační materiály, a na rozdíl od některých předchozích Klusákových snímků neobsahuje ani jednoznačné poselství – právě díky tomu nám ale umožňuje takové zamyšlení, jakého jsme s n...
70 %Todd Field po dlouhé odmlce předkládá po všech stránkách monumentální biografii fiktivní dirigentky, která je jedním z nenápadných predátorů 21. století. Rozporuplné postavě vdechuje život Cate Blanchett a Field se důsledně vyhýbá jednoznačnému výkladu jejího charakteru i celého dění. Jeho snímek je...
80 %Bílý šum je alegorická konverzační romance s příměsí černohumorné satiry – anebo také cokoli jiného. Noah Baumbach využil nápadité předlohy a silné herecké sestavy k filmu, který je v mnoha scénách a jednotlivostech poutavý, v součtu však přehlcený a rozpadlý. Zajímavý experiment rozhodně ano, ale z...
60 %Hledání mexické národní identity i hojení traumátek z vlastní minulosti prostřednictvím pěkně vypadající, leč obskurně prázdné surrealistické komedie. Kdyby tenhle zjevně velmi osobní projekt Alejandra Gonzáleze Inárrita zůstal u něj doma v šuplíku, o moc bychom nepřišli.
50 %Na povrchu observace zkoušek na uměleckou školu, ve skutečnosti sonda do předsudků i způsobu myšlení více vrstev společnosti. Dvojice zručných filmařů předložila nadstandardně empatické dílo, chytře balancující mezi prvoplánovou zábavností a nabídkou složitějších zamyšlení.
90 %