FB pixel TP pixel
Multikino jako luxus pro bohaté. Cinema City zdražilo do nevídaného extrému © AMC

Multikino jako luxus pro bohaté. Cinema City zdražilo do nevídaného extrému

Řetězec multikin Cinema City má za sebou první měsíc po novém navýšení cen vstupenek. Konkurenci v cenové politice nechává hluboko za sebou a testuje, co jsou diváci ještě schopní v multiplexech utratit. Stává se snad kino luxusní záležitostí pro movité? I ceny standardních vstupenek to naznačují.

Filmové novinky

Naposledy jsem měl potřebu se k obchodní strategii řetězce multikin Cinema City vyjadřovat v průběhu covidové pandemie, kdy konkurence zavírala sály, Cinema City ale pokračovalo v provozu navzdory tomu, že tím ohrožovalo veřejné zdraví. Nebyl by to však tento řetězec, aby opět nedokázal, že peníze jsou u něj na prvním místě nehledě na to, jak hloupě působí vedle rozumnější konkurence.

Pokud jste to totiž ještě nezaznamenali, Cinema City má od 6. listopadu 2023 nový ceník vstupenek. A je to skutečně perla vedle perly, která z návštěvy kinosálu dělá už skoro vysoce luxusní podívanou, na kterou si rodiče s dětmi vyrazí snad skutečně jen v případě zlevněných nedělí, nebo když se potomkům něco výjimečně vydaří ve škole. Protože jít pravidelně do IMAXu už začíná vyžadovat skutečně hluboké hrábnutí do kapsy snad i pro každého, kdo je členem střední třídy. Pro kohokoli s podprůměrným celorepublikovým platem už musí být lepší variantou prakticky cokoliv.

Nárůst cen v Cinema City

Pokud si dnes chcete vyrazit do Cinema City na film ve 2D a patříte mezi dospělé, vstupenka vás vyjde na neuvěřitelných 275 Kč. Ve 3D bez brýlí (když si je přinesete sami) na 290 Kč a s brýlemi na 320 Kč. Studenti pak zaplatí v základu 219 Kč, ve 3D bez brýlí 240 Kč a s brýlemi 270 Kč. Vskutku politika, kterou chudý student bude chtít hojně využívat. Speciální kategorií je pak IMAX, kde cena letí ještě výš. Na Napoleona v IMAXu si dnes vyrazíte za 309 Kč (dospělý). A pokud byste náhodou chtěli jít na 3D, pak se prohnete ještě více. 3D pro dospělého bez brýlí stojí 339 Kč, s brýlemi 374 (!) Kč. A to si ještě musíte v případě nákupu online připočítat manipulační poplatek 24 korun ke každé (!!!) vstupence, kterou tímto způsobem pořídíte. Jestli jsem v minulosti psal o tom, že Cinema City líže dno, pak se to hodí ještě jednou připomenout. Protože dovolit si po okaté a dlouhodobě prováděné zlodějině za bílého dne v podobě manipulačního poplatku ještě zdražit, to už je z mého pohledu dokonalou ukázkou toho nejcyničtějšího kapitalismu.

A nenechte se zmýlit. Jsem asi poslední člověk, který by měl něco proti kapitalismu. Strategie Cinema City už ale snad ani není o podnikání, ale spíš o testování zákaznické soudnosti a zneužívání toho, že Cinema City má minimálně co se týče IMAXu dokonalý monopol. Cenová politika Cinema City navíc vypadá naprosto zvráceně vedle konkurence, která samozřejmě také průběžně zdražuje, ale její odstup od konkurenčního řetězce je až zarážející.

Jak je na tom konkurence?

Nejenže Cinestar nebo Premiere Cinemas nežádají žádný absurdní manipulační poplatek za online platbu, dokonce vám za ni dají spíše slevu. Kupříkladu Cinestar chce za dospělou 2D vstupenku při online nákupu 235 Kč, na pokladně je lístek o 10 Kč vyšší. Studenti platí online 205 Kč (na pokladně 215 Kč). Rodinné vstupné vás pak na pokladně vyjde na 705 Kč. Cinestar si u akcí žádá příplatek 50 Kč a v případě VIP (3D) či Gold Class projekcí je cena dospělých online vstupenek stanovena na 255 Kč, případně 495 Kč. Pokud byste zamířili do Premiere Cinemas, tamní cena dospělého vstupného je v základu stanovena na 225 Kč. V případě nákupu online pak na 215 Kč. Studenti zaplatí 185 Kč a pokud půjdete do Dolby Atmos sálu, připlatíte si 30 Kč. Pro všechna multikina pak platí, že nabízí svůj věrnostní systém v podobě členské kartičky, která divákům přinese slevu 20 Kč na každou vstupenku. Počet zakoupených vstupenek se členskou kartičkou je omezen na 4 kusy.

Pokud tedy postavíme všechny tři multiplexy vedle sebe, zjistíme, že dospělá cena základního vstupného (2D) v Cinema City je o 40 Kč vyšší než při online nákupu v Cinestaru a dokonce o 60 Kč vyšší než při online nákupu v Premiere Cinemas. V případě 3D je pak Cinema City bez započítání manipulačního poplatku o 35 Kč dražší než Cinestar (bez brýlí) a o 45 Kč než Premiere Cinemas. Každý si tedy nechtě uležet v hlavě, jestli si z vás někdo nedělá „dobrý den“. Obzvlášť při uvážení, že kvalita projekcí v Cinema City je dlouhodobě za oběma konkurenčními plexy. Na druhou stranu, pakliže se počet návštěvníků v Cinema City ani po tomto zvýšení cen nesníží, bude to pro provozovatele jasný vzkaz, že podobná politika je v naprostém pořádku a kupní síla zde stále je. A nenechte si nakukat, že v zahraničí jsou takové ceny standardem. Zaprvé, jen toto léto jsem v Anglii v řetězci Vue platil za projekce v přepočtu kolem 220 Kč. S lepší projekcí a skvělými polohovacími sedačkami. A zadruhé, v zahraničí jsou trochu jiné platy než v České republice. Jak už to ale bývá, vše nakonec rozsekne až trh.

Zdroj: Ceník Premiere Cinemas / Ceník Cinema City / Ceník Cinestar

Nová akční fantasy Netflixu má skvělý trailer plný monster. Fanoušci čekali skoro 25 let
Nová akční fantasy Netflixu má skvělý trailer plný monster. Fanoušci čekali skoro 25 let
06.12.2023 16:55:00 | Filmové novinky

Už 14. prosince se fanoušci fantasy dočkají skvělého dárku od Netflixu, který čekal na svou hranou verzi téměř 25 let. Strhující příběh plný kouzel, monster a nadpřirozena nyní ožívá v akcí nabitém traileru, který dává streamovací službě naději, že se bude jednat o velký prosincový hit.

Nové Bratrstvo neohrožených v dokonalém traileru. Utrpení letců bere dech i nutí k slzám
Nové Bratrstvo neohrožených v dokonalém traileru. Utrpení letců bere dech i nutí k slzám
06.12.2023 15:55:00 | Filmové novinky

Už za necelé dva měsíce uvidíme třetí válečný seriál z produkce Toma Hankse a Stevena Spielberga. Duchovní nástupce legendárního Bratrstva neohrožených nás tentokrát zavede na zem i do nebes a bude to velkolepý doják, který tu nebyl roky.

Nejvýdělečnější film roku míří na HBO. Růžová šílenost Barbie bude mít i speciální verzi
Nejvýdělečnější film roku míří na HBO. Růžová šílenost Barbie bude mít i speciální verzi
05.12.2023 17:10:00 | Filmové novinky

Téměř pět měsíců od premiéry Barbie, která vzala kina útokem, a překvapivě si došla pro titul nejvýdělečnějšího filmu roku, konečně Warneři odhalili datum jejího uvedení na HBO Max. Bude to nečekaně brzy.

Nejlepší historický film roku je konečně online. Užijte si DiCapriův životní výkon
Nejlepší historický film roku je konečně online. Užijte si DiCapriův životní výkon
05.12.2023 14:45:00 | Filmové novinky

45 dní dlouhé čekání je pro lenivější diváky, kterým se nechce chodit do kina, konečně u konce. Jeden z nejlepších filmů roku, novinka Martina Scorseseho Zabijáci rozkvetlého měsíce, je totiž konečně online. Což mimo jiné znamená, že si tenhle masivní historický kolos můžete zastavit, když se vám bude chtít v polovině na toaletu.