Netflixovské knihovny jsou nabité stovkami nejrůznějších titulů a jejich doporučování divákům závisí na datech umělé inteligence. Netflix nyní nechal i běžné smrtelníky nahlédnout, jak vlastně celý tento proces doporučení funguje.
14. 12. 2020 10:00 | Streaming novinky 14. 12. 2020 10:00 | Streaming novinkyDo katalogu Netflixu prakticky dennodenně přibude nějaký film, seriál či dokument. A není tajemstvím, že se streamer při výběru toho, co by se mohlo divákům líbit nebo jaké pořady poslat do výroby, aby posléze zasáhl, co největší diváckou skupinu, řídí především počítačovým algoritmem. Netflix tak nyní nechal zájemce nahlédnout pod pokličku toho, jak vlastně jeho umělá inteligence funguje, a podrobně vše vysvětluje na svém technologickém blogu. Základní metoda je založena na přenosovém učení (transfer learning), jehož základem je hloubkové učení, které je v principu založeno na různých simulacích. Netflix pak potřebuje odpovědět na dvě základní otázky: které další tituly jsou srovnatelné se sledovaným titulem a jak konkrétně? A jak velkou skupinu publika může titul zasáhnout v dané zemi či regionu?
© TMDBV praxi pak pro doporučování filmů Netflix vytvořil takzvanou “mapu podobnosti” (similarity map), ve které umělá inteligence využívá metadat, popisků, tagů či anotací titulů, aby vytvořila mezi konkrétními snímky a seriály spojení. Tyto informace pak mohou pomoci marketérům poznat, jak dané tituly dále doporučovat a popisovat - hledání podobnosti a připodobňování je tradiční reklamní strategie. Tento model také pomáhá analyzovat velikost publika pro podobné filmy a seriály v konkrétních zemích. Například z vyhodnocení předběžných odhadů umělé inteligence jsou ve Španělsku více populární dramata, a tak dostane marketingový tým doporučení, aby připravil dabing a titulky pro daný žánr s předstihem. Pro Netflix je tak ve výsledku snadnější promovat své originální tituly, ale protože je tento systém oproštěn od lidské subjektivity, může tato strategie ublížit například menšinovým a nezávislým snímkům.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Disney má za sebou letošní poslední prezentaci pro investory, na které představil rozšíření své služby Disney+ o nový obsah a potvrdil expanzi do Východní Evropy v roce 2021.
Vlastník streamovací služby HBO Max zvažuje nasazení reklam, které by posloužily jako další zdroj vypadnuvších příjmů filmového kolosu. Což dává u placené služby zhruba stejný smysl jako pandemická opatření české vlády.
Platforma pro krátká videa Quibi, která byla spuštěna letos v dubnu, zažila neúspěšný start, ze kterého se již nevzpamatovala, a v říjnu se její majitelé rozhodli pro její ukončení. Od prosince je její provoz oficiálně ukončen a přístup do aplikace je zablokován.
Studio Warner Bros. včerejším pozdním ohlášením, že v roce 2021 expanduje s HBO Max do 190 zemí světa a přesune veškeré kinopremiéry roku 2021 online, doslova zbouralo internet. A ruku na srdce, možná i poslední naděje kinařů na návrat do normálu.