Nejambicióznější fantasy posledních let končí velkolepě. Kritici mluví o skvělém finále © HBO Max / BBC

Nejambicióznější fantasy posledních let končí velkolepě. Kritici mluví o skvělém finále

Po dvou letech se konečně na HBO Max dočkáme dovyprávění epického fantasy příběhu hrdinky Lyry ze seriálu Jeho temné esence. První reakce na celou řadu jsou venku a my si tak můžeme odpovědět na otázku, zda se dlouhé čekání vyplatilo.

7. 12. 2022 15:25 | Filmové novinky

V jednu chvíli to vypadalo, že se fantasy seriál v koprodukci BBC a HBO kvůli mírnému, ale setrvalému poklesu sledovanosti nakonec třetí řady nedočká. Vše ale naštěstí dobře dopadlo a my se můžeme po dvou letech opět vrátit do světa vytvořeného dle románové trilogie britského spisovatele Philipa Pullmana. Seriál v hlavní roli s Dafne Keen v roli Lyry, Jamesem McAvoyem jako lordem Asrielem či s Ruth Wilson ztělesňující paní Coulterovou si našel své oddané fanoušky a je určitě dobře, že se autoři dočkali dopovězení svého příběhu závěrečné knihy trilogie – Jantarového kukátka. Zatímco na HBO Max jsou od 5. prosince k dispozici první dvě epizody, vybraní recenzenti již měli možnost seriál vidět celý. Co si o finálních osmi epizodách myslí?

Fanoušci si mohou oddechnout, vypadá to totiž, že seriál ze své kvality nepolevil a divákům, kteří mu zachovali věrnost, servíruje přesně to, co jim nabídl již v prvních dvou sériích. Je to adaptace, která v bohatých kulisách podněcuje k zamyšlení, s nedokonalými, komplexními postavami a morálně pochybnými padouchy. Finále je prý nádherné a srdcervoucí a představuje uspokojivé zakončení příběhu, jehož vývoj byla (většinou) radost sledovat. Alex Maidy z JoBlo's Movie Network extaticky píše: „Co začalo jako fantasy dobrodružství, končí sérií, která je směsicí vyzrálého vyprávění o podstatě toho, co nás dělá lidmi. Je to nádherný závěr, který se zadostiučiněním odvypráví ucelený příběh o Lyře a jejím kouzelném světě.“ Aby nebylo vše tak růžové, závěrečná řada se dočkala i odsudku, že působí dojmem, jako by autoři jen chtěli rychle dovyprávět příběh, ale vlastně už neměli co říct. Většina recenzí je ale nadmíru pozitivní a aktuálně má třetí řada na serveru Rotten Tomatoes největší procento (88 %) pozitivních reakcí ze všech dosavadních řad.

Warneři právě přišli o tvůrce globálních megahitů. Jaká bude budoucnost Duny?
07.12.2022 13:45:00 | Filmové novinky

Mezi studiem Warner Bros. a společností Legendary právě vypršela vzájemná distribuční a koprodukční smlouva. Neshody mezi těmito společnostmi, které vznikly během pandemie, donutily zástupce Legendary ve spolupráci nepokračovat a podepsat novou dohodu s jiným partnerem.

HBO se má brzy přejmenovat. Naznačované nové jméno zní kupodivu logicky
06.12.2022 12:00:00 | Filmové novinky

Se sloučením streamovacích služeb HBO Max a Discovery+ dojde kromě překopání obsahové nabídky a produkčního zázemí vývoje projektů i ke změně názvu. Té bychom se měli čekat již na jaře roku 2023, přičemž nová zpráva naznačuje vcelku logické jméno.

Na Česko zaútočí vyfetovaný medvěd! Trailer odhaluje krvavou komedii s reálným základem
06.12.2022 10:00:00 | Filmové novinky

Co by se stalo, kdyby se několika kily kokainu totálně sjel nebezpečný medvěd? Ačkoli se podobná zápletka může zdát jako absolutně šílená, je založená na skutečném příběhu. Ten ale tak veselý, jako nová upoutávka, rozhodně nebyl.

Režisér Avatara celou ságu nedokončí. Jeho nástupce čeká těžká zkouška
06.12.2022 8:00:00 | Filmové novinky

Avatar 2 se blíží do kin a vizuálně lahodná série s námi bude minimálně do roku 2028. Režisér James Cameron ale v budoucnu dle vlastních slov přeobsadí jednu důležitou pozici.