S koncem seriálu Jupiter's Legacy se vyrojily nové zprávy, které nastiňují, jak probíhalo natáčení předraženého seriálu Netflixu. A není to hezké čtení.
Není pochyb o tom, že Netflix měl s nákupem Millarworldu, unikátního komiksového brandu tvůrce Marka Millara, velké plány a představoval si od něj svou vlastní frančízu ve stylu Avengers. Jenže jak ukazují nové informace deníku The Hollywood Reporter, od samého začátku produkci seriálu provázely spory a v Hollywoodu velmi oblíbené kreativní neshody, které vyústily dokonce ve vyhazovy a nabírání nových lidí, kteří měli svými tvůrčími zásahy celou věc nějakým způsobem zachránit.
Jednou z věcí, nad kterou se musel snad každý divák podivovat, byla informace, že celá první řada seriálu stála podle všeho až 200 milionů dolarů, což je na seriál o 8 epizodách neskutečně přehnané číslo, které dalece přesahuje i částky za Hru o trůny. Podle zákulisních informací byl právě rozpočet prvním kamenem úrazu, protože Netflix chtěl na této položce dost šetřit. Tehdejší showrunner Steven DeKnight (pro Netflix dělal už Daredevila) měl od Netflixu požadovat alespoň 12 milionů dolarů na epizodu, streamer si ale stál za pouhými 9 miliony. DeKnightův odhad byl ale podle všeho správný, protože se produkce brzy dostala do situace, kdy šel rozpočet přes pomyslnou rudou čáru a do seriálu bylo nutné přilévat další a další peníze. Částka prý navíc měla být nakonec mnohem větší než prvně uváděných 12 milionů.
DeKnightova reputace navíc není zrovna taková, že se jedná nejmilejšího pána v místnosti, takže hlavouni Netflixu měli s producentem neustálé spory o směřování celého projektu a po překročení rozpočtu jim došla trpělivost. DeKnight byl odejit a na jeho místo nastoupil Sang Kyu Kim, který pracoval například na seriálu 24 hodin nebo Půjčovně masa. Situace měla být dokonce tak kritická, že DeKnightův nástupce dostal za úkol část epizod předělat, protože nesplňovaly představy Netflixu o kvalitě výstupu. Jenže ani to nestačilo a Sang Kyu Kim potřeboval další pomoc. K projektu byl tudíž přivolán Louis Leterrier, který stojí za seriálem Lupin anebo prequelem Temný krystal: Věk vzdoru.
Jenže ani Leterrier si podle všeho s již natočeným materiálem nevěděl příliš rady a na jakékoli další zásahy bylo již pozdě. I proto, že se Netflixu nechtělo lít do seriálu další peníze. Ostatně pokud už byl přešvihnutý původní rozpočet a dokonce i rozpočet, který tvůrci původně požadovali, měl Netflix zaděláno na extrémní propadák a jeho účetní na hodně náročné večerní šichty plné přeskupování "má dáti-dal". Podle zdrojů THR se náklady na natáčení vyšplhaly někam ke 130 milionům dolarů a další peníze spolklo zastavení produkce a šíleně dlouhá post-produkce, která měla probíhat podstatnou část loňského roku ve snaze udělat ze seriálu něco použitelného. Legrace je, že se tomuto mohl Netflix vyhnout, kdyby se původně shodl na vizi projektu a nalil do něj potřebné finance. Ostatně marvelovky stojí kolem 15 milionů na epizodu vcelku standardně, DeKnightův o 3 miliony nižší požadavek tedy nebyl na americkou produkci zase tak moc šílený. Že by si Netflix zvykl na levnější evropské seriály, které dokáží za pár šupů vytvořit srovnatelný megahit?
Komplikovanost vzniku Jupiter's Legacy nestála hlavu jen DeKnighta, který už si u Netflixu možná jen tak něco nenatočí. Vše odnesla i jistá Cindy Holland, kterou většina z vás nepochybně nezná, ale vězte, že se jednalo o viceprezidentku sekce zodpovědné za původní obsah Netflixu. Ta musela po všech sporech společnost opustit a byla nahrazena loni na podzim veteránkou Belou Bajaria, která obratem začala přehodnocovat všechny dosud schválené projekty své předchůdkyně. A jak už to v podobných případech bývá, noví lidé mají nové vize. Takže pakliže Jupiter's Legacy nesplňoval úplně přesně čísla, která si Netflix sliboval, musel být spolu s jinými projekty odstraněn.
Všechno výše uvedené je o to zábavnější sledovat, když znáte čísla agentury Nielsen, která se specializuje na sledovanost pořadů Netflixu. Ta již po oznámení zrušení seriálu uváděla, že měl Jupiter's Legacy lepší sledovanost v rámci zhlédnutých minut (696 milionů minut) než třeba Příběh služebnice (690 milionů minut). A nejnovější čísla z týdne od 10. do 16. května dokonce ukazují, že si komiksovka Netflixu polepšila a přeskočila lehce hodnoty 1 miliardy zhlédnutých minut, což je téměř dvojnásobek toho, co dokázal v tomto období právě Příběh služebnice či nový seriál Netflixu My jsme Upshawovi.
Není tedy pochyb, že za zrušením seriálu stály mimo jiné i tvrdé kreativní rozbroje a možná i absence vize pro nový seriál, který měl být do budoucna vlajkovou lodí a startem velké seriálové frančízy. Místo ní má nyní Netflix v ruce seriál s mizernými hodnoceními recenzentů a diváků a napříště zkusí štěstí se seriálem Supercrooks, jenž se bude odehrávat ve stejném světě, ale zaměří se na padouchy. Strategie je to vcelku logická, neboť se celá série nevyruší a půjde tak trochu o soft-reboot, který když uspěje, bude možné oba seriály v budoucnu provázat a dále rozvíjet. Až výsledky Supercrooks ale ukáží, jestli je vůbec o podobný obsah zájem a jak moc si budou lidé pamatovat, že Jupiter's Legacy nenaplnil očekávání, která do něj byla vložená.
Před pár dny jsme z pohledu statistik rozebírali, proč Netflix zrušil svou novinku Jupiter's Legacy navzdory tomu, že se umístila na vrcholu jeho TOP 10 nejsledovanějších pořadů ihned po své premiéře a řada médií ji označila jako jasný megahit, který musí dostat pokračování. Nyní se ukazuje, že neuspokojivá čísla v rámci metrik Netflixu nebyla zřejmě tím největším faktorem. Velkou roli v neprodloužení seriálu měla sehrát skutečnost, že natáčení seriálu byl jeden velký průšvih.
⏰ 13. 6. 2021 🧑💼 Petr Semecký 📰 Filmové novinky
Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami. Jdu na to!
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše